VDA (Verband der Automobilindustrie) - stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego. Organizacja powstała w 1901 roku w Eisenach, obecnie z siedzibą w Berlinie (Behrenstrasse 35) zajmująca się standaryzacją, rozwojem i badaniami z branży motoryzacyjnej. Standardy Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Samochodowego zyskały w Europie dużą popularność i wymagane są także na rynkach pozaeuropejskich

 

 

 

Szkolenie zamknięte Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3 i wyrobu według VDA 6.5

Zakres szkolenia:

 

Audyt procesu wytwarzania zgodnie z VDA 6.3 rev2

Szkolenie przygotowane w oparciu o ideę podejścia modułowego zrzeszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego VDA - Modułu A (Ogólne podstawy dla Audytorów Procesu)  i Modułu B (Audytowanie w aspekcie idei - Product Life Cycle w łańcuchu dostaw).

 

  • Podejście procesowe w przemyśle motoryzacyjnym (wg ISO 9001 oraz ISO/TS 16949)
  • Podejście procesowe a Audyt procesu wytwarzania
  • Analiza ryzyk w modelu procesowym w oparciu o koncepcję modelu „żółwia”
  • Wymagania norm ISO/TS 16949 oraz ISO 19011 w kontekście Audytu procesu wytwarzania
  • Metodyka audytu procesu
    • Wymagania kompetencyjne dla audytorów procesu wytwarzania wewnętrznych i łańcucha dostaw
    • Zasady organizacji audytów, 
    • Prowadzenie zapisów audytowych i interpretacja uzyskanych danych, 
    • Analiza ryzyka jako kluczowy element oceny audytowej, 
    • Działania poaudytowe – określanie priorytetów działań korygujących i doskonalących
  • Omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw
  • Best practice / Lesson Learned – zbieranie informacji o dostawcy, wytyczne do oceny ryzyka
  • Narzędzia oceny dostawcy:
    • Analiza potencjału – narzędzie kwalifikacji dostawców w aspekcie idei - Product Life Cycle w łańcuchu dostaw w ujęciu projektowym 
    • Ocena i klasyfikacja procesu wytwarzania dla produktu materialnego wg list katalogu od P2-P7 z uwzględnieniem oceny orientacji procesowej (elementy PR, TO, CO, RI)
    • Audyt specjalny (TLR)
  • Specyficzne wymagania klientów w odniesieniu do VDA 6.3 – Formel Q Capability, VW
  • Omówienie List pytań P2-P7
  • Test wiedzy
  • Podsumowanie i wnioski

 

Audyt produktu zgodnie z VDA 6.5 rev2

 

  • Strategia VDA
  • Porównanie audytu wyrobu z innymi typami audytów i systemami kontroli
  • Wymagania norm ISO/TS 16949:2009, ISO 19011 w kontekście audytu wyrobu
  • Planowanie audytu wyrobu
  • Przygotowanie dokumentacji, zapewnienie jej spójności i adekwatności - struktura VDA 6.5
  • Kluczowe wskaźniki oceny poziomu jakości – metodyka VDA 6.5
  • Prowadzenie oceny pod kątem charakterystyk: mierzalnych, funkcjonalnych, materiałowych oraz czasu życia produktu
  • Prowadzenie zapisów audytowych ocena wyników i sporządzanie raportu
  • Działania poaudytowe – określanie priorytetów działań korygujących i doskonalących
  • Test
  • Podsumowanie i wnioski

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Zrozumienie powiązań VDA 6.3 i VDA 6.5 ze specyfikacją ISO/TS 16949:2009 w odniesieniu do procesu audytowego
  • Poznanie procedur i mechanizmów audytowych VDA 6.3 i VDA 6.5
  • Zrozumienie zasad doskonalenia procesów produkcyjnych i produktu zgodnie z wymaganiami VDA 6.3 i VDA 6.5
  • Poznanie specyficznych wymagań klientów w odniesieniu do VDA 6.3 i VDA 6.5

 

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie jest skierowane do pracowników średniego i wyższego szczebla wszystkich organizacji realizujących procesy audytowe według wymagań VDA 6.3 i VDA 6.5

 

Czas trwania:
  • 2 dni (16 godzin dydaktycznych)

 

 

 

Inne szkolenia i artykuły związane z tematem VDA:

  • Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3 i wyrobu według VDA 6.5

    Zakres szkolenia: Audyt procesu wytwarzania zgodnie z VDA 6.3 rev2 Szkolenie przygotowane w oparciu o ideę podejścia modułowego zrzeszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego VDA - Modułu A (Ogólne podstawy dla Audytorów Procesu) i Modułu B (Audytowanie w aspekcie idei - Product Life Cycle w łańcuchu dostaw). Podejście procesowe w przemyśle motoryzacyjnym (wg ISO 9001 oraz ISO/TS 16949) Podejście procesowe a Audyt procesu wytwarzania Analiza ryzyk w modelu procesowym w oparciu o koncepcję modelu „żółwia” Wymagania norm ISO/TS 16949 oraz ISO 19011 w kontekście Audytu procesu wytwarzania Metodyka audytu procesu Wymagania kompetencyjne dla audytorów procesu wytwarzania wewnętrznych i łańcucha dostaw Zasady organizacji audytów, Prowadzenie zapisów audytowych i interpretacja uzyskanych danych, Analiza ryzyka jako kluczowy element oceny audytowej, Działania poaudytowe – określanie priorytetów działań korygujących i doskonalących Omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw...

  • Porównanie VDA 5 oraz MSA - podejście do oceny systemów pomiarowych

    Wymagania specyficzne klientów, zwane popularnie CSR-ami są utrapieniem wielu firm motoryzacyjnych, zwłaszcza współpracujących z klientami OEM (producentami samochodów) z różnych regionów świata. Kwestia niekompatybilnych systemów zarządzania jakością, którą miało rozwiązać wprowadzenie specyfikacji ISO/TS 16949, powraca z wzrastającą siłą właśnie w formie tych wymagań. Liderem w egzekwowaniu swoich CSR-ów z pewnością jest rynek niemiecki a w szczególności firmy związane z grupą VW. Coraz więcej polskich dostawców części musi dostosowywać się do wymagań audytowych VDA 6.3 oraz VDA 6.5, formułuje umowy z dostawcami na bazie VDA 2 czy dostosowuje analizę FMEA do zaleceń VDA 4. W ostatnich latach nasilają się również wymagania dotyczące stosowania metodyki oceny systemów pomiarowych opisanej w podręczniku VDA 5.

  • Audyt wyrobu według VDA 6.5

    Zakres szkolenia: Audyt produktu zgodnie z VDA 6.5 rev2 Strategia VDA Porównanie audytu wyrobu z innymi typami audytów i systemami kontroli Wymagania norm ISO/TS 16949:2009, ISO 19011 w kontekście audytu wyrobu Planowanie audytu wyrobu Przygotowanie dokumentacji, zapewnienie jej spójności i adekwatności - struktura VDA 6.5 Kluczowe wskaźniki oceny poziomu jakości – metodyka VDA 6.5 Prowadzenie oceny pod kątem charakterystyk: mierzalnych, funkcjonalnych, materiałowych oraz czasu życia produktu Prowadzenie zapisów audytowych ocena wyników i sporządzanie raportu Działania poaudytowe – określanie priorytetów działań korygujących i doskonalących Test Podsumowanie i wnioski Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie powiązań VDA 6.5 rev2 ze specyfikacją ISO/TS 16949:2009 w odniesieniu do procesu audytowego Poznanie procedur i mechanizmów audytowych VDA 6.5 rev2 Zrozumienie zasad doskonalenia procesów produkcyjnych i produktu zgodnie z wymaganiami VDA 6.5 rev2 Poznanie specyficznych wymagań...

  • Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3

    Zakres szkolenia: Audyt procesu wytwarzania zgodnie z VDA 6.3 rev2 Szkolenie przygotowane w oparciu o ideę podejścia modułowego zrzeszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego VDA - Modułu A (Ogólne podstawy dla Audytorów Procesu) i Modułu B (Audytowanie w aspekcie idei - Product Life Cycle w łańcuchu dostaw). Podejście procesowe w przemyśle motoryzacyjnym (wg ISO 9001 oraz ISO/TS 16949) Podejście procesowe a Audyt procesu wytwarzania Analiza ryzyk w modelu procesowym w oparciu o koncepcję modelu „żółwia” Wymagania norm ISO/TS 16949 oraz ISO 19011 w kontekście Audytu procesu wytwarzania Metodyka audytu procesu Wymagania kompetencyjne dla audytorów procesu wytwarzania wewnętrznych i łańcucha dostaw Zasady organizacji audytów, Prowadzenie zapisów audytowych i interpretacja uzyskanych danych, Analiza ryzyka jako kluczowy element oceny audytowej, Działania poaudytowe – określanie priorytetów działań korygujących i doskonalących Omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw...

  • Audyt systemu według VDA 6.1

    Zakres szkolenia: Ćwiczenia praktyczne – scenki audytowe, analiza podejścia procesowego Interpretacja oraz analiza wymagań normy VDA 6.1 rev4 2003 Powiązania pomiędzy normami branży motoryzacyjnej – ISO/TS 16949:2009 Cele Audytu Systemu Przygotowanie i planowanie Audytu Systemu - ćwiczenia z tworzenia listy pytań, używanie standardowej listy pytań VDA 6.1 Zasady dokonywania oceny wyników audytu Przeprowadzanie audytu: zasady prowadzenia badania na miejscu, dokumentowanie wyników audytu - ćwiczenia w dokonywaniu ocen, w określaniu niezgodności i z umiejętności ich wykazywania Działania poaudytowe - doskonalenie systemu Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznanie z założeniami VDA 6.1 Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób pracujących w przemyśle motoryzacyjnym odpełnomocników ds. systemu zarządzania jakością, przez właścicieli procesów/menadżerów, audytorów wewnętrznych, po specjalistów wszystkich...

  • Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produkt (PPA) według VDA 2

    Zakres szkolenia: Zapewnienie Jakości Dostaw wg wymagań niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego - VDA rev5 - Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produktu (PPA) PPA w kontekście specyfikacji ISO/TS 16949 PPA w kontekście procedur amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego - APQP i PPAP Zdarzenia inicjujące procedurę PPA - omówienie Matrycy Zdarzeń Inicjujących Planowanie i uzgodnienie procedury PPA Poziomy zatwierdzenia - wybór stopnia udokumentowania Omówienie procesu PPA i jego możliwych wersji Badania funkcjonalne / walidacja procesu - omówienie Matrycy oceny dojrzałości wyrobu i procesu dla dostaw seryjnych Przykłady dokumentów i formularzy Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie wymagań VDA 2 w powiązaniu z wymaganiami ISO TS16949 Przedstawienie korzyści wynikających z właściwego podejścia do zaawansowanego planowania jakości produktu w kontekście VDA 2 Adresaciszkolenia: Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za proces projektowania, implementacji i...

  • Szkolenie PPAP

    PPAP - Zatwierdzanie części do produkcji, czyli tzw. PPAP jest zwieńczeniem zaawansowanego planowania jakości APQP. PPAP to ostatni krok przed rozpoczęciem produkcji seryjnej, w którym dowodzimy klientowi, że jesteśmy w stanie spełnić jego wymagania jakościowe, ilościowe oraz logistyczne. Należy pamiętać, że procedury PPAP mogą mieć różny przebieg w zależności od wymagań klienta, dla którego dostarczany jest wyrób. W tym celu należy zapoznać się z tzw. specyficznymi wymaganiami klienta, które często precyzują te zasady. Można tu wspomnieć na przykład o tzw. phased PPAP stosowanym przez firmę FORD, czy wymaganiach VDA 2 stosowanych na rynku niemieckim. Szczególnie ważne jest uzyskanie zatwierdzenia PPAP-u przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Choć nie powinno się to zdarzać, często na skutek presji czasu produkcja rusza bez ostatecznie zatwierdzonego PPAP-u. Może to skutkować poważnymi konsekwencjami, których koszty niestety ponosi zwykle dostawca. W związku z tym warto zadbać o...

  • Audyt Dostawcy

    Zakres szkolenia: Audytu Dostawcy w kontekście wymagań norm ISO/TS 16949, ISO 19011, VDA 6.3 - Omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw Podejście procesowe w audytowaniu – metodyka zgodnie z wytycznymi IATF, VDA 6.3 oraz ISO 19011 – zapisy i dokumentowanie audytów Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania - kwalifikacje audytorów - wytyczne normy ISO 19011 oraz IATF i VDA Wymagania normy ISO/TS 16949 w zakresie planowania i realizacji wyrobu - zarządzanie projektami motoryzacyjnymi w łańcuchu dostaw Audytowanie procesu projektowania i realizacji wyrobu zgodnie z wymaganiami norm oraz klientów (np. APQP) Audytowanie specyficznych wymagań klienta CSR (Customer Specific Requirements) Kryteria oceny, działania korygujące i doskonalące – analiza i rozwiązywanie problemów, G8D, 5WHY – ocena skuteczności i efektywności, powiązanie z metodami „Vendor rating” dostawców. Best practice / Lesson Learned – zbieranie informacji o dostawcy, wytyczne do oceny ryzyka...

  • Szkolenie FMEA

    FMEA - Analiza potencjalnych wad i ich skutków to jedno z podstawowych narzędzi planowania pod kątem analizy ryzyka w projektowaniu wyrobu i procesach produkcyjnych. Należy pamiętać, że analiza FMEA nie jest narzędziem istniejącym samodzielnie, lecz stanowi integralną część procesu zaawansowanego zapewniania jakości APQP. Wejściem do analizy FMEA powinny być charakterystyki specjalne zidentyfikowane na podstawie specyfikacji klienta jak i własnej znajomości procesu oraz schemat przepływu procesu (flow chart). Z kolei wyjściem z FMEA powinien być plan kontroli (Control Plan). Dokumenty te, czyli schemat przepływu, FMEA oraz plan kontroli powinny tworzyć spójny, zintegrowany zestaw. Nieprzypadkowo więc często nazywa się je „trylogią APQP”. Co więcej, FMEA powinno być żywym dokumentem, w którym gromadzona jest wiedza o napotkanych i rozwiązanych problemach dotyczących zarówno projektu jak i procesu produkcyjnego. W tym celu konieczne jest również angażowanie w tworzenie FMEA zespołów...

  • ISO/TS 16949 - wymagania specyfikacji technicznej

    Zakres szkolenia: Historia rozwoju pojęcia Jakości i Systemów Zarządzania na bazie norm serii ISO 9000 i ISO/TS 16949 System Głębokiej wiedzy Deminga - logika organizacji systemowej Koncepcja Motoryzacyjnego Podejścia Procesowego APA na bazie wytycznych IATF oraz norm ISO 9000 i ISO/TS 16949 Definiowanie procesu – model „żółwia”, mapy procesów - interakcje między procesami, klasyfikacja procesów – główne, zarządcze, pomocnicze Zarządzanie strategiczne – upowszechnianie Misji, Wizji i Celów Jakości w organizacji Orientacja na tworzenie mierników, wyznaczanie celów i analiza trendów Wdrażanie podejścia procesowego w przedsiębiorstwie motoryzacyjnym z uwzględnieniem wymagań normy ISO/TS 16949 - Ciągłe doskonalenie Specyficzne wymagania klientów CSR a wymogi ISO/TS Omówienie wymagań specyfikacji technicznej ISO/TS 16949 Omówienie kluczowych aspektów wymagań podręczników referencyjnych – APQP / VDA 4, PPAP / VDA 2, FMEA / VDA 4, SPC / VDA 4, MSA / VDA 5 w kontekście wymagań specyfikacji...

  • Praktyczne aspekty wdrożenia systemu ISO/TS

    Historię rozwoju podejścia procesowego w zarządzaniu przedsiębiorstwami datować można co najmniej od drugiej połowy XX wieku, kiedy to tradycyjny model organizacji przedsiębiorstwa oparty na hierarchicznej strukturze podległości zwany często modelem Tylora coraz częściej ustępować zaczyna przekształceniom w kierunku modelu zarządzania procesowego – modelu Deminga. Bogacenie się społeczeństw, technicyzacja, automatyzacja i komputeryzacja wywołują gwałtowny skok z jednej strony produktywności z drugiej zaś potrzeby nowego spojrzenia na przedsiębiorstwo – już nie tylko wydajność, ale jakość oferowanych produktów zaczynają stanowić o zdolności utrzymania się na rynku. Tak więc świat rozpoczyna ewolucję od Tylorowskiej epoki walki o wydajność do Demingowskiej epoki walki o jakość.

  • CQI9 - Audyt procesów cieplnych wedlug normy

    Zakres szkolenia: Norma CQI-09 - Customer Specific Requirements AIAG, dla ISO/TS 16949:2009 Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-09: Sekcje 1-3: Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Odpowiedzialność kierownictwa i Planowanie Jakości Opowiedzialność w transporcie materiału Szczegółowe wymagania dotyczące wyposażenia Wyposażenie sprzętowe i pomiarowe Pirometria (kalibracja, badania rozkładu temperatur) Częstotliwość Kontroli Procesu Częstotliwość Kontroli końcowej i kontrola wyrobu w procesie Częstotliwości kontroli Medium hartującego oraz roztworów Sekcja 4 - Job audit: Wymagania szczegółowe: Proces A: nawęglanie, węgloazotowanie, korekcja węgla, utwardzanie, odpuszczanie, hartowanie, starzenie Proces B: azotowanie i węgloazotowanie - ferrytyczne Proces C: obróbka cieplna...

  • Formel Q - wymagania specyficzne (CSR) dla dostawców Volkswagen Group

    Zakres szkolenia: Wymagania ISO TS16949:2009 o CSR-ach Wymagania pozostałych podręczników rynku motoryzacyjnego a CSR-y (APQP, PPAP, FMEA) Czym są wymagania specyficzne klienta (CSR) Rodzaje wymagań CSR - wymagania globalne i szczegółowe Gdzie szukać wymagań CSR Zarządzanie CSR-ami w organizacji dostosowywanie Systemu Zarządzania do wymagań klientów rozdział odpowiedzialności za realizację wymagań klientów w organizacji zapewnianie aktualności CSR w strukturze dokumentacyjnej zapewnianie uwzględniania CSR w procesie projektowania i realizacji wyrobu komunikacja z klientem Odpowiedzialność przed klientem - jak zapewnić maksymalną zgodność z wymaganiami specyficznymi klienta i zabezpieczyć się przed negatywnymi konsekwencjami niedopatrzeń Wprowadzenie do wymagań specyficznych klientów z rynku niemieckiego – VDA Powiązania Formel Q z VDA 6.3 i 6.5 Wskazówki dotyczące praktycznej implementacji wymagań VW w systemie zarządzania jakością przedsiębiorstwa Analiza warsztatowa wymagań VW...

  • Zarządzanie dostawcami

    W związku z coraz większą samodzielnością polskich oddziałów dużych korporacji motoryzacyjnych, zauważamy coraz większą potrzebę wsparcia w zakresie metodologii związanej z kwalifikacją i zarządzaniem - oceną i rozwojem dostawców motoryzacyjnego łańcucha dostaw. Zmiany dziejące się w obszarze wymagań dotyczących dostawców (jak choćby nowa wersja podręcznika VDA 6.3) obrazują konieczność rozwoju tego łańcucha silnie zorientowaną projektowo i procesowo. Służymy naszym klientom wypracowaną metodyką kwalifikacji i oceny uwzględniającą wszystkie najnowsze trendy takich zrzeszeń przemysłu motoryzacyjnego jak VDA czy AIAG. Przygotowaliśmy więc ofertę adresowaną do wszystkich przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych pragnących rozwijać swoje systemy zarządzania w zakresie modeli efektywnego zarządzania dostawcami. Doradztwo obejmuje realizację następujących działań: ocenę wstępną przedsiębiorstwa szkolenie grupy pracowników z zakresu efektywnego zarządzania dosatwcami - kwalifikacji,...

  • Odpowiedzialność producenta za wyrób w przemyśle motoryzacyjnym - pełnomocnik ds bezpieczeństwa wyrobu

    Zakres szkolenia: Podstawowe pojęcia i definicje – wyrób, wada, producent, odpowiedzialność Pozycja konsumenta a wyrób niebezpieczny Struktura prawodawstwa Unii Europejskiej a wyrób niebezpieczny Prawo polskie a wymogi Unii Europejskiej Wymagania ogólne dotyczące bezpieczeństwa produktu oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny Obrona producenta przed ponoszeniem odpowiedzialności Organy nadzoru nad rynkiem i ich prawa Odpowiedzialność producenta za wyrób w przemyśle motoryzacyjnym bezpieczeństwo produktu a system zarządzania jakością wymagania rynku niemieckiego według VDA Pełnomocnik ds bezpieczeństwa produktu (PSB) według wymagań VW rola pełnomocnika PSB wymagania wobec pełnomocnika PSB niemiecka ustawa o bezpieczeństwie produktu (ProdSG) – najważniejsze wymagania niemiecka ustawa o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (ProdHaftG) metodologia oceny ryzyka – identyfikacja produktów niebezpiecznych obowiązki pełnomocnika PSB – ocena oraz identyfikacja ryzyka w procesach...

  • PPAP - zatwierdzanie części do produkcji

    Zakres szkolenia: Zastosowanie, wymogi i poziomy procesu PPAP Powiązanie PPAP z cyklem APQP PPAP w kontekście norm ISO/TS 16949:2009 i VDA 2 Poziomy i status przekazywania PSW Wypełnianie typowych formularzy Dostosowanie do wymogów klienta (specyficzne wymagania klienta) Powiadamianie klienta o zmianach Ćwiczenia praktyczne oparte na rzeczywistych przykładach Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie wymagań PPAP w powiązaniu z wymaganiami ISO TS16949:2009 Przedstawienie korzyści wynikających z właściwego podejścia do zaawansowanego planowania jakości produktu w kontekście PPAP Adresaci szkolenia:colspan="2" valign="top"> Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za proces projektowania wyrobu i procesu oraz osób biorących udział w tym procesie (grupa projektowa) Czas trwania: 1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

  • APQP - zaawansowane planowanie jakości wyrobu i zatwierdzanie części do produkcji PPAP

    Zakres szkolenia: Podstawowe postulaty zaawansowanego planowania jakości wyrobu Identyfikacja potrzeb i wymagań klienta Wymogi dokumentacyjne APQP Narzędzia APQP Czas życia APQP – projekt, rozwój, walidacja produktu i procesu; działania korygujące Przykłady planów kontroli Jak przygotować optymalny plan wdrożenia APQP w przedsiębiorstwie Ćwiczenia praktyczne w opracowywaniu harmonogramów projektowania, planów jakości, planów kontroli i schematów przebiegu procesów Zastosowanie, wymogi i poziomy procesu PPAP Powiązanie PPAP z cyklem APQP PPAP w kontekście norm ISO/TS 16949:2009 i VDA 2 Poziomy i status przekazywania PSW Wypełnianie typowych formularzy Dostosowanie do wymogów klienta (specyficzne wymagania klienta) Powiadamianie klienta o zmianach Ćwiczenia praktyczne oparte na rzeczywistych przykładach Uczestnicząc wszkoleniu: Zrozumiesz wymagania APQP w powiązaniu z wymaganiami ISO TS16949:2009 Poznasz wszystkie elementy związanych z zarządzaniem projektami w przemyśle motoryzacyjnym...

  • Podejście procesowe zarządzaniu przedsiębiorstwem motoryzacyjnym

    Zakres szkolenia: Procesy a - Wartość Dodana, Klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego wg motoryzacji - analiza modelu „żółwia" Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe wg ISO/TS 16949 (na bazie VDA 12 oraz AIAG „ISO/TS 16949 Implementation Guide”) Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Wyjaśnienie podstaw modelu procesu i organizacji procesowej Zrozumienie interpretacji motoryzacji dotyczącej modelu „żółwia” Wyjaśnienie istotności podejścia miernikowego i celowego Zrozumienie konieczności re- engineeringu struktury informacyjnej Przedstawienie korzyści modelu procesowego zarządzania organizacją Adresaci szkolenia:.75pt;" colspan="2" valign="top"> Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych...