poka yokeO czym myślisz kiedy kierujesz samochodem? Czy przez cały czas jesteś skupiony na prowadzeniu samochodu i bacznie zwracasz uwagę na innych uczestników ruchu drogowego? Nie sądzę... Podobnie jest z pracownikiem (operatorem) na linii produkcyjnej. Nie jest możliwe aby był on przez cały czas pracy

gdtW nowej normie ISO 2692:2006 zdefiniowano wymaganie maksimum materiału, wymaganie minimum materiału oraz wymaganie wzajemności. Umiejętne zastosowanie tych wymagań pozwala jednoznacznie opisać określone przez konstruktora właściwości funkcjonalne elementów wymiarowalnych

5w2hOpis problemu, w metodyce Global 8D zwykle realizowany w kroku 2, jest jednym z kluczowych etapów w procesie rozwiązywania problemów. Etap ten, przez wielu traktowany jako bardzo prosty i nie wymagający specjalnego zaangażowania („przecież wiemy, w czym jest problem”) często decyduje

gdtScharakteryzowano nową normę PN-EN ISO 1101:2006. Istotne jej ustalenia zilustrowano oryginalnymi rysunkami autora. Wskazano, że identyczne symbole tolerancji geometrycznych są stosowane zarówno w normach ISO, ASME, jak i wycofanej PN opartej na normie SEV 301, przy czym dla tolerancji kierunku i położenia zdecydowanie inna jest interpretacja wymagań wg ISO oraz wycofanej PN. Zwrócono uwagę, że różnice występują między normami ISO i ASME.

Już w czerwcu 2008 roku uważni obserwatorzy strony AIAG (Automotive Industry Action Group) mogli dostrzec nowe wygania tak zwanych core tools, czyli podstawowych narzędzi jakości stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Co istotne, publikacje te objęły dwa podstawowe narzędzia - analizę potencjalnych wad i ich skutków FMEA oraz zaawansowane planowanie jakości produktu APQP.