Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • Platforma Covisint Ford

    Zakres szkolenia: Customer Portal (Covisint) – najważniejsze informacje o budowie portalu Klienta, lokalizacji aplikacji, lokalizacja narzędzi technicznych pomocnych w efektywnym poruszaniu się na Portalu. Quality System and Supplier Documents – zapoznanie z aplikacją używaną przez całość organizacji: zbiór wymagań, podręczników oraz dokumentacji. SIM (Supplier Improvement Metrics) – poznanie aplikacji nadzorującej wyniki operacyjne organizacji: min. MSA score (Manufacturing Site Assessment), Quality Performance (PPM/QC), Super G (Logistic Performance), itp. 3270 Access / eAPQP Update access / GPIRS DDL / WebQuote - Purchase Order Documents / WebQuote - Tooling Order Documents (Program Managment Applications) – obsługa wymienionych aplikacji, elementy wymagające codziennej weryfikacji,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/327-platforma-covisint-ford
  • Analiza "błędu ludzkiego" w procesie rozwiązywania problemów

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie Typowe przyczyny błędu ludzkiego Przykłady błędów ludzkich Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji: jak i gdzie przeprowadzić? o co i jak pytać? przykład formularza wywiadu z pracownikiem Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego: Analiza Pareto Burza mózgów Diagram przyczynowo-skutkowy 5W 5W1H Plan działania Analiza kosztów błędu ludzkiego Ćwiczenie – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w obsłudze reklamacji Uczestnicząc w szkoleniu: Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych). Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/192-szkolenie-analiza-bledu-ludzkiego
  • Specyficzne wymagania PSA dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: WYMAGANIA: Źródła wymagań w motoryzacji - wprowadzenie Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Specyficzne wymagania klienta PSA w powiązaniu ze specyfikacją IATF 16949:2016 AQF – koncepcja zapewnianie jakości dostawców SQM – Supplier Quality Manual – Podręcznik dostawcy MLP – Supplier Logistic Manual MRF - Suppliers Relation Management KLASYFIKACJA DOSTAWCY QIP NSA – New Supplier Assesment – Analiza potencjału PCPA – Audyt procesu produkcyjnego wg PSA PCAT – Potwierdzenie wydajności QSB+ - audyt systemu i certyfikacja dostawcy ROZWÓJ PROJEKTU Grille APQP - Kroki i kamienie milowe w APQP wg. Metodologii PSA 01276_15_00083 PPAP Approval – proces zatwierdzania części Analiza ryzyka w projekcie – FMEA – wymagania specyficzne klienta...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/399-specyficzne-wymagania-psa-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • PFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesie

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Historia i rozwój metodyki FMEA Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Powiązanie PFMEA z APQP – „trylogia APQP”, rewizje PFMEA i planu kontroli wynikające ze zmian w procesach Dobre praktyki ułatwiające tworzenie i zarządzanie FMEA Przygotowanie do analizy PFMEA Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności Struktura i zasady wypełniania formularzy ĆWICZENIE: Identyfikacja charakterystyk specjalnych ĆWICZENIE: PFD...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/295-szkolenie-analiza-pfmea
  • CQI 12 - Audyt procesu nanoszenia powłok

    Zakres szkolenia: Norma CQI-12 - Proces specjalny: Ocena Procesu Powlekania Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania i oceny systemu pokryć malarskich Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-12 Odpowiedzialność personelu i planowanie jakości Składowanie, transport i przechowywanie wyrobów Zarządzanie oprzyrządowaniem i narzędziami Job Audit na przykładach Terminologia oraz wyjaśnienie pojęć w CQI-12 Szczegółowe omówienie tabel procesów Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz powiązania CQI-12 ze specyfikacją IATF 16949:2016 w odniesieniu do procesu audytowego. Poznasz procedury i mechanizmy audytowe CQI-12. Zrozumiesz zasady doskonalenia procesów specjalnych związanych z obróbką powierzchni zgodnie z wymaganiami CQI-12. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/362-audyt-procesu-nanoszenia-powlok-cqi-12
  • Efektywna komunikacja - komunikuję by wygrać, czy by się porozumieć

    Zakres szkolenia: Proces komunikacji: Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji; Komunikacja jednostronna i dwustronna; Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji. Komunikacja werbalna Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi; Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji; Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna; Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa. Komunikacja niewerbalna: Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego; Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji; Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji. Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych: Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności; Istota konfliktu i jego fazy; Techniki...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/37-szkolenie-efektywna-komunikacja
  • Lean w biurze i w usługach (Lean Office/Service) – jak minimalizować marnotrawstwo i budować efektywne procesy

    Zakres szkolenia: Czym jest koncepcja Lean? To nieustanne minimalizowanie marnotrawstwa, upraszczanie, doskonalenie realizowane małymi krokami, w duchu wzajemnego szacunku i wspólnej pracy, czerpania od siebie nawzajem wiedzy i dobrych praktyk, oraz transparentności zasad. Choć podejście Lean wywodzi się z procesów typowo produkcyjnych, znalazło liczne zastosowania w wielu sektorach gospodarki na świecie, w tym i w procesach usługowych czy obszarach nieprodukcyjnych (Lean Service) oraz w biurach (Lean Office). Niezależnie od tego jakiego rodzaju usług dotyczy, czy też jak ją nazwiemy… jest to droga usprawniania i „odchudzania” procesów z takich działań i zasobów, za które klient nie chciałby zapłacić – gdyby był świadomy generowanego przez nas marnotrawstwa. Szkolenie z zakresu Lean...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/382-lean-w-biurze-i-w-uslugach-lean-office-service-jak-minimalizowac-marnotrawstwo-i-budowac-efektywne-procesy
  • Audyt Dostawcy

    Zakres szkolenia: Audytu Dostawcy w kontekście wymagań norm IATF 16949, ISO 19011, VDA 6.3 - omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw Podejście procesowe w audytowaniu – metodyka zgodnie z wytycznymi IATF, VDA 6.3 oraz ISO 19011 – zapisy i dokumentowanie audytów Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania - kwalifikacje audytorów - wytyczne normy ISO 19011 oraz IATF i VDA Wymagania normy IATF 16949 w zakresie planowania i realizacji wyrobu - zarządzanie projektami motoryzacyjnymi w łańcuchu dostaw Audytowanie procesu projektowania i realizacji wyrobu zgodnie z wymaganiami norm oraz klientów (np. APQP) Audytowanie specyficznych wymagań klienta CSR (Customer Specific Requirements) Kryteria oceny, działania korygujące i doskonalące – analiza i rozwiązywanie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/233-audyt-dostawcy
  • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

    Zakres szkolenia: Teoria konfliktu Co to jest konflikt? Konflikt – zapobiegać czy leczyć? Rodzaje konfliktów i ich dynamika Fazy sytuacji konfliktowej Przełamywanie barier w konflikcie Zarządzanie konfliktem Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych Sposoby zapobiegania konfliktom Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra Radzenie sobie z „narzekaczami” Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych Co to jest kreatywność? Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono Uczestnicząc w szkoleniu: Nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win. Zrozumiesz, że konflikt jest pewnego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/39-szkolenie-rozwiazywanie-sytuacji-konfliktowych
  • Praktyczna obsługa reklamacji

    Zakres szkolenia: Klient – definicja, trudny klient Podstawy komunikacji Typy zachowania klientów – prosty schemat podziału w oparciu o wybrane cechy Komunikacja z klientami o różnych typach zachowania – rady praktyczne Przygotowanie do rozmowy z klientem: analiza sytacji sformułowanie celu przygotowanie strategii Analiza sytacji po zakończeniu rozmowy Rodzaje pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące Parafraza Przygotowanie raportu ze spotkania z klientem Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowie z klientem Oczekiwania klienta związane z reklamacją Przyjmowanie lub odrzucanie reklamacji - podejście praktyczne gromadzenie danych wzorce rozmowy z klientem w procesie przyjmowania lub odrzuczania reklamacji Wynajem firmy zewnetrznej do selekcji/naprawy/kontroli: miejsca działania kryteria...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/191-szkolenie-praktyczna-obsluga-reklamacji
  • ISO 14001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Rozwój świadomości środowiskowej Strategia przedsiębiorstwa w zakresie ekologii Struktura norm ISO 14000 Wymagania SZŚ według normy ISO 14001 Rola i zadania kierownictwa przedsiębiorstwa, przegląd zarządzania Polityka środowiskowa przedsiębiorstwa Identyfikacja i ocena aspektów środowiskowych Program zarządzania środowiskiem Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna z zainteresowanymi stronami Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz podstawy modelu systemu zarządzania środowiskiem według normy ISO14001. Poznasz korzyści wynikające z zastosowania systemu zarządzania środowiskiem dla organizacji. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie organizacją na każdym poziomie menadżerskim. Sugerujemy również udział osób...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/9-szkolenie-iso-14001-wymagania-normy
  • Balansowanie procesów metodą MTM, normowania czasów

    Zakres szkolenia: Wstęp do świata MTM: stosowanie w praktyce, przykłady, ograniczenia, kryteria wyboru, definicje, dyskusja, zmapowanie sytuacji aktualnej zgodnie z MTM-1, określenie celów stawianych przed procesem, wykorzystanie pracy kończyn dolnych i ciała (np.: schylić się, powstać, chodzenie, kroki boczne, ruch stopy), wykorzystanie pracy kończyn górnych i jednoczesnej pracy rąk (np.: sięgnąć, przemieścić, chwycić, umiejscowić), wykorzystanie pracy oczu (np.: przesunąć spojrzenie, przyjrzeć się), znaczenie ruchu pokrytego i pokrywającego. Zarządzanie procesem: sposoby realnej oceny czasu trwania poszczególnych czynności na stanowiskach zgodnie z jednostką TMU, przygotowywanie instrukcji stanowiskowych. Ćwiczenia, przykłady, studium przypadku trenera. Uczestnicząc w szkoleniu:...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/357-balansowanie-procesow-metoda-mtm-normowania-czasow
  • Podejście procesowe zarządzaniu przedsiębiorstwem motoryzacyjnym

    Zakres szkolenia: Procesy a wartość dodana, klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego według motoryzacji - analiza modelu „żółwia" Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe według IATF 16949 Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz podstawy modelu procesu i organizacji procesowej. Zrozumiesz interpretację dotyczą modelu „żółwia” stosowaną w motoryzacji. Poznasz istotę podejścia miernikowego i celowego. Zrozumiesz konieczność zastosowania reengineeringu struktury informacyjnej. Poznasz korzyści wynikające z modelu...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/6-szkolenie-podejscie-procesowe-iso-ts-16949-w-motoryzacji
  • CQI 9 - Audyt procesów cieplnych

    Zakres szkolenia: Norma CQI-09 - Customer Specific Requirements AIAG, dla IATF16949:2016 Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-09: Sekcje 1-3: Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Odpowiedzialność kierownictwa i Planowanie Jakości Opowiedzialność w transporcie materiału Szczegółowe wymagania dotyczące wyposażenia Wyposażenie sprzętowe i pomiarowe Pirometria (kalibracja, badania rozkładu temperatur) Częstotliwość Kontroli Procesu Częstotliwość Kontroli końcowej i kontrola wyrobu w procesie Częstotliwości kontroli Medium hartującego oraz roztworów Sekcja 4 - Job audit: Wymagania...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/228-szkolenie-cqi9-audyt-procesow-cieplnych-wg-normy
  • Znajomość podstawowych pojęć statystycznych w firmie motoryzacyjnej

    Punkt 9.1.1.3 specyfikacji IATF 16949 spędza sen z oczu wielu menadżerom. Znajdziemy tam zdanie, które w wolnym tłumaczeniu brzmi: „Podstawowe pojęcia statystyczne, takie jak zmienność, sterowanie (stabilność), zdolność procesu oraz przeregulowanie powinny być rozumiane i wykorzystywane przez pracowników...

    https://www.pronost.pl/artykuly/46-spc-msa-metrologia/302-znajomosc-podstawowych-pojec-statystycznych-w-firmie-motoryzacyjnej
  • SPC - statystyczne sterowanie procesem

    Zakres szkolenia: Rola i miejsce statystyki w ocenie zdolności procesu produkcyjnego - wykrywanie a zapobieganie Zmienność procesu i jej przyczyn Typy rozkładów występujące w procesach Graficzna analiza rozkładu procesu za pomocą histogramu Stratyfikacja danych Sterowalność procesu jako podstawa do określania współczynników zdolności Wskaźniki zdolności maszyn i procesów (Cm, Cmk, Cp, Cpk, Pp, Ppk) - wyznaczanie i interpretacja Wyznaczanie współczynników zdolności w przypadku specyfikacji jednostronych lub granic fizyczny Typy kart kontrolnych i ich zastosowania - karty dla wartości ciągłych oraz atrybutywnych/dyskretnych Dobór kart kontrolnych z uwzględnieniem specyfiki badanych charakterystyk Prowadzenie kart kontrolnych dla wartości ciągłych na przykładzie karty X-R Interpretacja...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/15-szkolenie-spc
  • VDA 5 - analiza systemów pomiarowych wg wymagań rynku niemieckiego

    Zakres szkolenia: Podstawowe założenia i struktura normy VDA 5 VDA 5 a AIAG MSA – kluczowe podobieństwa i różnice Podstawowe koncepcje odchylenie standardowe oraz bias jako narzędzia statystyczne w ocenie niepewności pomiarowej niepewność pomiarowa (standardowa, złożona, rozszerzona) budżet niepewności pomiarowej wyznaczanie niepewności pomiarowej a MPE loncepcja systemu pomiarowego i procesu pomiarowego wg VDA 5 wskaźniki jakości systemu pomiarowego (Q MS ) oraz procesu pomiarowego (Q MP ) i ich kryteria akceptacji Zastosowanie kryterium RE

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/16-vda-5-analiza-systemow-pomiarowych-wg-wymagan-rynku-niemieckiego
  • Ocena organoleptycznych systemów pomiarowych metodą kappa

    Analiza systemu pomiarowego dla cech ciągłych jest tematem dosyć dobrze zidentyfikowanym i utrwalonym w systemach zarządzania jakością. W przypadku systemów atrybutowych, do których należą przede wszystkim sprawdziany oraz kontrole wzrokowe, odpowiednie narzędzia nie

    https://www.pronost.pl/artykuly/46-spc-msa-metrologia/194-ocena-organoleptycznych-systemow-pomiarowych-metoda-kappa
  • Wpływ wielkości próbki na ocenę zdolności procesu (Cp, Cpk)

    „Jak duża musi być próbka, aby ocenić zdolność procesu?" Ta kwestia nieustannie jest podnoszona przez uczestników szkoleń z SPC oraz MSA. Udzielenie odpowiedzi na to z pozoru proste pytanie wcale nie jest takie łatwe, zwłaszcza, że w przedstawionej formie nie jest ono do końca poprawne.

    https://www.pronost.pl/artykuly/46-spc-msa-metrologia/278-wielkosc-probki-a-ocena-zdolnosci-procesu
  • Procesy jakościowe w procesie wytwarzania

    Jedną z moich podstawowych zasad w pracy z zespołami jest ustalenie, czy używane pojęcia rozumiemy w podobny sposób. Wprowadziłam ją, gdy pewnego razu po godzinnym spotkaniu z zespołem projektowym zorientowałam się, że nieporozumienia w dużej mierze wynikają z zupełnie innego definiowania pojęć, które są podstawą naszej zawodowej codzienności. Jednym z takich pojęć jest „jakość”.

    https://www.pronost.pl/artykuly/49-narzedzia-jakosci/392-procesy-jakosciowe-w-procesie-wytwarzania

Rezultaty wyszukiwania 101 - 120 z 131