Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • PFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesie

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Historia i rozwój metodyki FMEA Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Powiązanie PFMEA z APQP – „trylogia APQP”, rewizje PFMEA i planu kontroli wynikające ze zmian w procesach Dobre praktyki ułatwiające tworzenie i zarządzanie FMEA Przygotowanie do analizy PFMEA Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności Struktura i zasady wypełniania formularzy ĆWICZENIE: Identyfikacja charakterystyk specjalnych ĆWICZENIE: PFD...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/295-szkolenie-analiza-pfmea
  • CQI 12 - Audyt procesu nanoszenia powłok

    Zakres szkolenia: Norma CQI-12 - Proces specjalny: Ocena Procesu Powlekania Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania i oceny systemu pokryć malarskich Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-12 Odpowiedzialność personelu i planowanie jakości Składowanie, transport i przechowywanie wyrobów Zarządzanie oprzyrządowaniem i narzędziami Job Audit na przykładach Terminologia oraz wyjaśnienie pojęć w CQI-12 Szczegółowe omówienie tabel procesów Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz powiązania CQI-12 ze specyfikacją IATF 16949:2016 w odniesieniu do procesu audytowego. Poznasz procedury i mechanizmy audytowe CQI-12. Zrozumiesz zasady doskonalenia procesów specjalnych związanych z obróbką powierzchni zgodnie z wymaganiami CQI-12. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/362-audyt-procesu-nanoszenia-powlok-cqi-12
  • Efektywna komunikacja - komunikuję by wygrać, czy by się porozumieć

    Zakres szkolenia: Proces komunikacji: Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji; Komunikacja jednostronna i dwustronna; Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji. Komunikacja werbalna Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi; Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji; Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna; Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa. Komunikacja niewerbalna: Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego; Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji; Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji. Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych: Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności; Istota konfliktu i jego fazy; Techniki...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/37-szkolenie-efektywna-komunikacja
  • Lean w biurze i w usługach (Lean Office/Service) – jak minimalizować marnotrawstwo i budować efektywne procesy

    Zakres szkolenia: Czym jest koncepcja Lean? To nieustanne minimalizowanie marnotrawstwa, upraszczanie, doskonalenie realizowane małymi krokami, w duchu wzajemnego szacunku i wspólnej pracy, czerpania od siebie nawzajem wiedzy i dobrych praktyk, oraz transparentności zasad. Choć podejście Lean wywodzi się z procesów typowo produkcyjnych, znalazło liczne zastosowania w wielu sektorach gospodarki na świecie, w tym i w procesach usługowych czy obszarach nieprodukcyjnych (Lean Service) oraz w biurach (Lean Office). Niezależnie od tego jakiego rodzaju usług dotyczy, czy też jak ją nazwiemy… jest to droga usprawniania i „odchudzania” procesów z takich działań i zasobów, za które klient nie chciałby zapłacić – gdyby był świadomy generowanego przez nas marnotrawstwa. Szkolenie z zakresu Lean...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/382-lean-w-biurze-i-w-uslugach-lean-office-service-jak-minimalizowac-marnotrawstwo-i-budowac-efektywne-procesy
  • Audyt Dostawcy

    Zakres szkolenia: Audytu Dostawcy w kontekście wymagań norm IATF 16949, ISO 19011, VDA 6.3 - omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw Podejście procesowe w audytowaniu – metodyka zgodnie z wytycznymi IATF, VDA 6.3 oraz ISO 19011 – zapisy i dokumentowanie audytów Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania - kwalifikacje audytorów - wytyczne normy ISO 19011 oraz IATF i VDA Wymagania normy IATF 16949 w zakresie planowania i realizacji wyrobu - zarządzanie projektami motoryzacyjnymi w łańcuchu dostaw Audytowanie procesu projektowania i realizacji wyrobu zgodnie z wymaganiami norm oraz klientów (np. APQP) Audytowanie specyficznych wymagań klienta CSR (Customer Specific Requirements) Kryteria oceny, działania korygujące i doskonalące – analiza i rozwiązywanie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/233-audyt-dostawcy
  • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

    Zakres szkolenia: Teoria konfliktu Co to jest konflikt? Konflikt – zapobiegać czy leczyć? Rodzaje konfliktów i ich dynamika Fazy sytuacji konfliktowej Przełamywanie barier w konflikcie Zarządzanie konfliktem Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych Sposoby zapobiegania konfliktom Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra Radzenie sobie z „narzekaczami” Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych Co to jest kreatywność? Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono Uczestnicząc w szkoleniu: Nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win. Zrozumiesz, że konflikt jest pewnego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/39-szkolenie-rozwiazywanie-sytuacji-konfliktowych
  • Praktyczna obsługa reklamacji

    Zakres szkolenia: Klient – definicja, trudny klient Podstawy komunikacji Typy zachowania klientów – prosty schemat podziału w oparciu o wybrane cechy Komunikacja z klientami o różnych typach zachowania – rady praktyczne Przygotowanie do rozmowy z klientem: analiza sytacji sformułowanie celu przygotowanie strategii Analiza sytacji po zakończeniu rozmowy Rodzaje pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące Parafraza Przygotowanie raportu ze spotkania z klientem Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowie z klientem Oczekiwania klienta związane z reklamacją Przyjmowanie lub odrzucanie reklamacji - podejście praktyczne gromadzenie danych wzorce rozmowy z klientem w procesie przyjmowania lub odrzuczania reklamacji Wynajem firmy zewnetrznej do selekcji/naprawy/kontroli: miejsca działania kryteria...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/191-szkolenie-praktyczna-obsluga-reklamacji
  • ISO 14001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Rozwój świadomości środowiskowej Strategia przedsiębiorstwa w zakresie ekologii Struktura norm ISO 14000 Wymagania SZŚ według normy ISO 14001 Rola i zadania kierownictwa przedsiębiorstwa, przegląd zarządzania Polityka środowiskowa przedsiębiorstwa Identyfikacja i ocena aspektów środowiskowych Program zarządzania środowiskiem Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna z zainteresowanymi stronami Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz podstawy modelu systemu zarządzania środowiskiem według normy ISO14001. Poznasz korzyści wynikające z zastosowania systemu zarządzania środowiskiem dla organizacji. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie organizacją na każdym poziomie menadżerskim. Sugerujemy również udział osób...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/9-szkolenie-iso-14001-wymagania-normy
  • Balansowanie procesów metodą MTM, normowania czasów

    Zakres szkolenia: Wstęp do świata MTM: stosowanie w praktyce, przykłady, ograniczenia, kryteria wyboru, definicje, dyskusja, zmapowanie sytuacji aktualnej zgodnie z MTM-1, określenie celów stawianych przed procesem, wykorzystanie pracy kończyn dolnych i ciała (np.: schylić się, powstać, chodzenie, kroki boczne, ruch stopy), wykorzystanie pracy kończyn górnych i jednoczesnej pracy rąk (np.: sięgnąć, przemieścić, chwycić, umiejscowić), wykorzystanie pracy oczu (np.: przesunąć spojrzenie, przyjrzeć się), znaczenie ruchu pokrytego i pokrywającego. Zarządzanie procesem: sposoby realnej oceny czasu trwania poszczególnych czynności na stanowiskach zgodnie z jednostką TMU, przygotowywanie instrukcji stanowiskowych. Ćwiczenia, przykłady, studium przypadku trenera. Uczestnicząc w szkoleniu:...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/357-balansowanie-procesow-metoda-mtm-normowania-czasow
  • Podejście procesowe zarządzaniu przedsiębiorstwem motoryzacyjnym

    Zakres szkolenia: Procesy a wartość dodana, klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego według motoryzacji - analiza modelu „żółwia" Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe według IATF 16949 Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz podstawy modelu procesu i organizacji procesowej. Zrozumiesz interpretację dotyczą modelu „żółwia” stosowaną w motoryzacji. Poznasz istotę podejścia miernikowego i celowego. Zrozumiesz konieczność zastosowania reengineeringu struktury informacyjnej. Poznasz korzyści wynikające z modelu...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/6-szkolenie-podejscie-procesowe-iso-ts-16949-w-motoryzacji
  • CQI 9 - Audyt procesów cieplnych

    Zakres szkolenia: Norma CQI-09 - Customer Specific Requirements AIAG, dla IATF16949:2016 Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-09: Sekcje 1-3: Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Odpowiedzialność kierownictwa i Planowanie Jakości Opowiedzialność w transporcie materiału Szczegółowe wymagania dotyczące wyposażenia Wyposażenie sprzętowe i pomiarowe Pirometria (kalibracja, badania rozkładu temperatur) Częstotliwość Kontroli Procesu Częstotliwość Kontroli końcowej i kontrola wyrobu w procesie Częstotliwości kontroli Medium hartującego oraz roztworów Sekcja 4 - Job audit: Wymagania...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/228-szkolenie-cqi9-audyt-procesow-cieplnych-wg-normy
  • Zdolność jakościowa organizacji zgodnie z Formel Q Capability

    Zakres szkolenia: Wstęp: Formel Q | Formel Q Konkret; Q Capability; Q New Parts Integral Zdolność jakościowa dostawcy wg Formel Q Capability Matryca korelacji IATF vs. CSR VW (SI & FAQ) Bezpieczeństwo wyrobu (4.4.1.2) Wymagania VW Group dla Product Safety Representative – PSB Audit dla części D/TLD (8.2.3.1.2 & 8.3.3.3 ) Karty TLD Charakterystyki D/TLD gdzie ich szukać i jak są oznaczane Projektowanie procesu, zwolnienia oraz oznaczanie części przed-seryjnych (8.2.3.1; 8.3.6.1; 8.6.1) Maturity Level Assurance – QPNI PPA [VDA2] Rekwalifikacja (8.6.2) Audyt procesu zgodnie z Formel Q Capability (9.2) Audyt wyrobu (8.5.1.1; 8.2.2.4) Audyt procesu VDA6.3 + Q_Capability_Appendix_January 2018 Podsumowanie / dyskusja Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz co to jest zdolność dostawcy zgodnie z...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/391-zdolnosc-jakosciowa-organizacji-zgodnie-z-formel-q-capability
  • APQP - zaawansowane planowanie jakości wyrobu

    Zakres szkolenia: Czym jest metodologia APQP – geneza i rozwój, stan obecny. Podstawowe postulaty zaawansowanego planowania jakości wyrobu (APQP) w ujęciu projektowym. Wytyczne do zarządzania projektami w powiązaniu z systemem zarządzania jakością ISO 9001 i wymaganiami normy IATF 16949. Cykl życia projektu, fazy projektu, produkty poszczególnych faz projektowych w powiązaniu z harmonogramem projektu (wykres Gantta, CPM). Planowanie – identyfikacja wymagań klienta – VOC – „Głos klienta” – komunikacja z klientem w fazie ofertowania: identyfikacja oczekiwań klienta – modele 2D, 3D , rysunki, normy, specyfikacje, identyfikacja wymagań specyficznych klienta – CSR, przegląd zapytania – oferty, analiza wykonalności i analiza ryzyka (projektu, biznesowa), oferta. Projektowanie i Rozwój...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/139-szkolenie-apqp
  • Znajomość podstawowych pojęć statystycznych w firmie motoryzacyjnej

    Punkt 9.1.1.3 specyfikacji IATF 16949 spędza sen z oczu wielu menadżerom. Znajdziemy tam zdanie, które w wolnym tłumaczeniu brzmi: „Podstawowe pojęcia statystyczne, takie jak zmienność, sterowanie (stabilność), zdolność procesu oraz przeregulowanie powinny być rozumiane i wykorzystywane przez pracowników...

    https://www.pronost.pl/artykuly/46-spc-msa-metrologia/302-znajomosc-podstawowych-pojec-statystycznych-w-firmie-motoryzacyjnej
  • SPC - statystyczne sterowanie procesem

    Zakres szkolenia: Rola i miejsce statystyki w ocenie zdolności procesu produkcyjnego - wykrywanie a zapobieganie Zmienność procesu i jej przyczyn Typy rozkładów występujące w procesach Graficzna analiza rozkładu procesu za pomocą histogramu Stratyfikacja danych Sterowalność procesu jako podstawa do określania współczynników zdolności Wskaźniki zdolności maszyn i procesów (Cm, Cmk, Cp, Cpk, Pp, Ppk) - wyznaczanie i interpretacja Wyznaczanie współczynników zdolności w przypadku specyfikacji jednostronych lub granic fizyczny Typy kart kontrolnych i ich zastosowania - karty dla wartości ciągłych oraz atrybutywnych/dyskretnych Dobór kart kontrolnych z uwzględnieniem specyfiki badanych charakterystyk Prowadzenie kart kontrolnych dla wartości ciągłych na przykładzie karty X-R Interpretacja...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/15-szkolenie-spc
  • VDA 5 - analiza systemów pomiarowych wg wymagań rynku niemieckiego

    Zakres szkolenia: Podstawowe założenia i struktura normy VDA 5 VDA 5 a AIAG MSA – kluczowe podobieństwa i różnice Podstawowe koncepcje odchylenie standardowe oraz bias jako narzędzia statystyczne w ocenie niepewności pomiarowej niepewność pomiarowa (standardowa, złożona, rozszerzona) budżet niepewności pomiarowej wyznaczanie niepewności pomiarowej a MPE loncepcja systemu pomiarowego i procesu pomiarowego wg VDA 5 wskaźniki jakości systemu pomiarowego (Q MS ) oraz procesu pomiarowego (Q MP ) i ich kryteria akceptacji Zastosowanie kryterium RE

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/16-vda-5-analiza-systemow-pomiarowych-wg-wymagan-rynku-niemieckiego
  • Ocena organoleptycznych systemów pomiarowych metodą kappa

    Analiza systemu pomiarowego dla cech ciągłych jest tematem dosyć dobrze zidentyfikowanym i utrwalonym w systemach zarządzania jakością. W przypadku systemów atrybutowych, do których należą przede wszystkim sprawdziany oraz kontrole wzrokowe, odpowiednie narzędzia nie

    https://www.pronost.pl/artykuly/46-spc-msa-metrologia/194-ocena-organoleptycznych-systemow-pomiarowych-metoda-kappa
  • Wpływ wielkości próbki na ocenę zdolności procesu (Cp, Cpk)

    „Jak duża musi być próbka, aby ocenić zdolność procesu?" Ta kwestia nieustannie jest podnoszona przez uczestników szkoleń z SPC oraz MSA. Udzielenie odpowiedzi na to z pozoru proste pytanie wcale nie jest takie łatwe, zwłaszcza, że w przedstawionej formie nie jest ono do końca poprawne.

    https://www.pronost.pl/artykuly/46-spc-msa-metrologia/278-wielkosc-probki-a-ocena-zdolnosci-procesu
  • Procesy jakościowe w procesie wytwarzania

    Jedną z moich podstawowych zasad w pracy z zespołami jest ustalenie, czy używane pojęcia rozumiemy w podobny sposób. Wprowadziłam ją, gdy pewnego razu po godzinnym spotkaniu z zespołem projektowym zorientowałam się, że nieporozumienia w dużej mierze wynikają z zupełnie innego definiowania pojęć, które są podstawą naszej zawodowej codzienności. Jednym z takich pojęć jest „jakość”.

    https://www.pronost.pl/artykuly/49-narzedzia-jakosci/392-procesy-jakosciowe-w-procesie-wytwarzania
  • E-learning: Odpowiedzialność producenta za wyrób

    Odpowiedzialność producenta za wyrób to zagadnienie niezwykle istotne w obszarach przemysłu wytwarzających produkty, których stosowanie może wiązać się z zagrożeniem dla użytkownika. Błędy popełnione w fazie planowania, projektowania wyrobu lub projektowania procesu mogą spowodować poważne konsekwencje dla użytkownika końcowego, łącznie z zagrożeniem dla zdrowia lub utratą życia. Produkty niebezpieczne dla użytkowników muszą być naprawiane bądź usuwane z rynku na koszt producenta. Sytuację zagrożenia może stwierdzić sam producent lub też organ nadzoru rynku. Zbyt duża liczba wadliwych produktów lub niepełna identyfikowalność, zmuszająca do prowadzenia szerokiej akcji przywoławczej, mogą generować ogromne koszty dla przedsiębiorstwa, często decydujące o jego dalszej przyszłości. Dlatego...

    https://www.pronost.pl/e-learning/180-elearning-odpowiedzialnosc-producenta-za-wyrob

Rezultaty wyszukiwania 101 - 120 z 130