Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • CQI 12 - Audyt procesu nanoszenia powłok

    Zakres szkolenia: Norma CQI-12 - Proces specjalny: Ocena Procesu Powlekania Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania i oceny systemu pokryć malarskich Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-12 Odpowiedzialność personelu i planowanie jakości Składowanie, transport i przechowywanie wyrobów Zarządzanie oprzyrządowaniem i narzędziami Job Audit na przykładach Terminologia oraz wyjaśnienie pojęć w CQI-12 Szczegółowe omówienie tabel procesów Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz powiązania CQI-12 ze specyfikacją IATF 16949:2016 w odniesieniu do procesu audytowego. Poznasz procedury i mechanizmy audytowe CQI-12. Zrozumiesz zasady doskonalenia procesów specjalnych związanych z obróbką powierzchni zgodnie z wymaganiami CQI-12. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/362-audyt-procesu-nanoszenia-powlok-cqi-12
  • Efektywna komunikacja - komunikuję by wygrać, czy by się porozumieć

    Zakres szkolenia: Proces komunikacji: Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji; Komunikacja jednostronna i dwustronna; Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji. Komunikacja werbalna Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi; Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji; Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna; Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa. Komunikacja niewerbalna: Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego; Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji; Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji. Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych: Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności; Istota konfliktu i jego fazy; Techniki...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/37-szkolenie-efektywna-komunikacja
  • Specyficzne wymagania FORD Motor Company dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: CSR (Customer Specific Requirements) – specyfika pracy z klientem Ford Motor Company na podstawie obowiązujących podręczników. Customer Portal (Covisint) – podstawowe informacje o aplikacjach służących do codziennej obsługi klienta (wymagania, ocena, itp.). GPDS Global Product Development System – kamienie milowe projektu na podstawie fordowskiego system rozwoju produktu, równolegle z fazami rozwoju projektu. eAPQP (Advanced Product Quality Planning) / online Schedule A – raportowanie statusu rozwoju gotowości wdrażanego projektu dla poszczególnych elementów rozwoju produktu i procesu, przy użyciu aplikacji eAPQP oraz „Schedule A” (w przypadku, gdy klient posiada projekt, którego raportowanie odbywa się poprzez „Schedule A”). VPP (Vehicle Part Progress) – metody...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/326-specyficzne-wymagania-ford-motor-company-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • ISO 14001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Rozwój świadomości środowiskowej Strategia przedsiębiorstwa w zakresie ekologii Struktura norm ISO 14000 Wymagania SZŚ według normy ISO 14001 Rola i zadania kierownictwa przedsiębiorstwa, przegląd zarządzania Polityka środowiskowa przedsiębiorstwa Identyfikacja i ocena aspektów środowiskowych Program zarządzania środowiskiem Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna z zainteresowanymi stronami Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz podstawy modelu systemu zarządzania środowiskiem według normy ISO14001. Poznasz korzyści wynikające z zastosowania systemu zarządzania środowiskiem dla organizacji. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie organizacją na każdym poziomie menadżerskim. Sugerujemy również udział osób...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/9-szkolenie-iso-14001-wymagania-normy
  • Audyt Dostawcy

    Zakres szkolenia: Audytu Dostawcy w kontekście wymagań norm IATF 16949, ISO 19011, VDA 6.3 - omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw Podejście procesowe w audytowaniu – metodyka zgodnie z wytycznymi IATF, VDA 6.3 oraz ISO 19011 – zapisy i dokumentowanie audytów Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania - kwalifikacje audytorów - wytyczne normy ISO 19011 oraz IATF i VDA Wymagania normy IATF 16949 w zakresie planowania i realizacji wyrobu - zarządzanie projektami motoryzacyjnymi w łańcuchu dostaw Audytowanie procesu projektowania i realizacji wyrobu zgodnie z wymaganiami norm oraz klientów (np. APQP) Audytowanie specyficznych wymagań klienta CSR (Customer Specific Requirements) Kryteria oceny, działania korygujące i doskonalące – analiza i rozwiązywanie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/233-audyt-dostawcy
  • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

    Zakres szkolenia: Teoria konfliktu Co to jest konflikt? Konflikt – zapobiegać czy leczyć? Rodzaje konfliktów i ich dynamika Fazy sytuacji konfliktowej Przełamywanie barier w konflikcie Zarządzanie konfliktem Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych Sposoby zapobiegania konfliktom Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra Radzenie sobie z „narzekaczami” Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych Co to jest kreatywność? Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono Uczestnicząc w szkoleniu: Nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win. Zrozumiesz, że konflikt jest pewnego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/39-szkolenie-rozwiazywanie-sytuacji-konfliktowych
  • Lean w biurze i w usługach (Lean Office/Service) – jak minimalizować marnotrawstwo i budować efektywne procesy

    Zakres szkolenia: Czym jest koncepcja Lean? To nieustanne minimalizowanie marnotrawstwa, upraszczanie, doskonalenie realizowane małymi krokami, w duchu wzajemnego szacunku i wspólnej pracy, czerpania od siebie nawzajem wiedzy i dobrych praktyk, oraz transparentności zasad. Choć podejście Lean wywodzi się z procesów typowo produkcyjnych, znalazło liczne zastosowania w wielu sektorach gospodarki na świecie, w tym i w procesach usługowych czy obszarach nieprodukcyjnych (Lean Service) oraz w biurach (Lean Office). Niezależnie od tego jakiego rodzaju usług dotyczy, czy też jak ją nazwiemy… jest to droga usprawniania i „odchudzania” procesów z takich działań i zasobów, za które klient nie chciałby zapłacić – gdyby był świadomy generowanego przez nas marnotrawstwa. Szkolenie z zakresu Lean...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/382-lean-w-biurze-i-w-uslugach-lean-office-service-jak-minimalizowac-marnotrawstwo-i-budowac-efektywne-procesy
  • Praktyczna obsługa reklamacji

    Zakres szkolenia: Klient – definicja, trudny klient Podstawy komunikacji Typy zachowania klientów – prosty schemat podziału w oparciu o wybrane cechy Komunikacja z klientami o różnych typach zachowania – rady praktyczne Przygotowanie do rozmowy z klientem: analiza sytacji sformułowanie celu przygotowanie strategii Analiza sytacji po zakończeniu rozmowy Rodzaje pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące Parafraza Przygotowanie raportu ze spotkania z klientem Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowie z klientem Oczekiwania klienta związane z reklamacją Przyjmowanie lub odrzucanie reklamacji - podejście praktyczne gromadzenie danych wzorce rozmowy z klientem w procesie przyjmowania lub odrzuczania reklamacji Wynajem firmy zewnetrznej do selekcji/naprawy/kontroli: miejsca działania kryteria...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/191-szkolenie-praktyczna-obsluga-reklamacji
  • Zdolność jakościowa organizacji zgodnie z Formel Q Capability

    Zakres szkolenia: Wstęp: Formel Q | Formel Q Konkret; Q Capability; Q New Parts Integral Zdolność jakościowa dostawcy wg Formel Q Capability Matryca korelacji IATF vs. CSR VW (SI & FAQ) Bezpieczeństwo wyrobu (4.4.1.2) Wymagania VW Group dla Product Safety Representative – PSB Audit dla części D/TLD (8.2.3.1.2 & 8.3.3.3 ) Karty TLD Charakterystyki D/TLD gdzie ich szukać i jak są oznaczane Projektowanie procesu, zwolnienia oraz oznaczanie części przed-seryjnych (8.2.3.1; 8.3.6.1; 8.6.1) Maturity Level Assurance – QPNI PPA [VDA2] Rekwalifikacja (8.6.2) Audyt procesu zgodnie z Formel Q Capability (9.2) Audyt wyrobu (8.5.1.1; 8.2.2.4) Audyt procesu VDA6.3 + Q_Capability_Appendix_January 2018 Podsumowanie / dyskusja Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz co to jest zdolność dostawcy zgodnie z...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/391-zdolnosc-jakosciowa-organizacji-zgodnie-z-formel-q-capability
  • Podejście procesowe zarządzaniu przedsiębiorstwem motoryzacyjnym

    Zakres szkolenia: Procesy a wartość dodana, klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego według motoryzacji - analiza modelu „żółwia" Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe według IATF 16949 Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz podstawy modelu procesu i organizacji procesowej. Zrozumiesz interpretację dotyczą modelu „żółwia” stosowaną w motoryzacji. Poznasz istotę podejścia miernikowego i celowego. Zrozumiesz konieczność zastosowania reengineeringu struktury informacyjnej. Poznasz korzyści wynikające z modelu...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/6-szkolenie-podejscie-procesowe-iso-ts-16949-w-motoryzacji
  • Field Failure Analysis - analiza wadliwych części zwróconych z rynku według standardu VDA FFA

    Zakres szkolenia: Strategia analizy wadliwych części zwróconych z rynku kontrola standardowa oraz kontrola obciążeniowa Proces NTF (ang. No Trouble Found) przyczyny oraz miejsca powstawania problemów NTF kryteria uruchomienia procesu analiza danych, procesu oraz systemu Proces rozwiązywania problemów w FFA Planowanie procesu analizy wadliwych części zwróconych z rynku Strategia prób wyrywkowych Zagadnienia logistyczne Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) Proces ciągłego doskonalenia (CIP) Pozostałe zagadnienia związane z FFA Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz proces analizy wadliwych części zwróconych z rynku zgodnie ze standardem VDA FFA oraz jego znaczenie dla Twojej firmy. Nabędziesz umiejętność przeprowadzenia planowania procesu FFA. Zrozumiesz zakres analizy wadliwych części, w...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/403-field-failure-analysis-analiza-wadliwych-czesci-zwroconych-z-rynku-wedlug-standardu-vda-ffa
  • CQI 9 - Audyt procesów cieplnych

    Zakres szkolenia: Norma CQI-09 - Customer Specific Requirements AIAG, dla IATF16949:2016 Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-09: Sekcje 1-3: Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Odpowiedzialność kierownictwa i Planowanie Jakości Opowiedzialność w transporcie materiału Szczegółowe wymagania dotyczące wyposażenia Wyposażenie sprzętowe i pomiarowe Pirometria (kalibracja, badania rozkładu temperatur) Częstotliwość Kontroli Procesu Częstotliwość Kontroli końcowej i kontrola wyrobu w procesie Częstotliwości kontroli Medium hartującego oraz roztworów Sekcja 4 - Job audit: Wymagania...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/228-szkolenie-cqi9-audyt-procesow-cieplnych-wg-normy
  • Balansowanie procesów metodą MTM, normowania czasów

    Zakres szkolenia: Wstęp do świata MTM: stosowanie w praktyce, przykłady, ograniczenia, kryteria wyboru, definicje, dyskusja, zmapowanie sytuacji aktualnej zgodnie z MTM-1, określenie celów stawianych przed procesem, wykorzystanie pracy kończyn dolnych i ciała (np.: schylić się, powstać, chodzenie, kroki boczne, ruch stopy), wykorzystanie pracy kończyn górnych i jednoczesnej pracy rąk (np.: sięgnąć, przemieścić, chwycić, umiejscowić), wykorzystanie pracy oczu (np.: przesunąć spojrzenie, przyjrzeć się), znaczenie ruchu pokrytego i pokrywającego. Zarządzanie procesem: sposoby realnej oceny czasu trwania poszczególnych czynności na stanowiskach zgodnie z jednostką TMU, przygotowywanie instrukcji stanowiskowych. Ćwiczenia, przykłady, studium przypadku trenera. Uczestnicząc w szkoleniu:...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/357-balansowanie-procesow-metoda-mtm-normowania-czasow
  • Audytor wewnętrzny systemu ISO 14001

    Zakres szkolenia: Podstawy audytowania według normy ISO 19011 Metodyka prowadzenia audytów SZŚ w świetle wymagań normy ISO 14001 Wymagania wobec audytorów Zasady organizacji audytów Techniki audytowania Zapisy i dokumentowanie audytów Działania poaudytowe Ćwiczenia praktyczne – scenki audytowe z zakresu audytu środowiskowego Test końcowy Podsumowanie i wnioski Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz wymagania normy ISO 14001:2004 w odniesieniu do procesu audytowego. Zrozumiesz korzyści wynikające z prawidłowo zrealizowanego procesu audytowego i nadzorowania działań poaudytowych. Poznasz wymagania stawiane audytorom. Poznasz różne techniki audytowania z naciskiem na audytowanie środowiska. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do audytorów wewnętrnych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/10-szkolenie-audytor-wewnetrzny-iso-14001
  • Odpowiedzialność producenta za wyrób

    Zakres szkolenia: Podstawowe pojęcia i definicje - wada, producent, odpowiedzialność Pozycja konsumenta a wyrób niebezpieczny Struktura prawodawstwa Unii Europejskiej a wyrób niebezpieczny Obszar regulowany i nieregulowany Dyrektywy starego i nowego podejścia Wymagania ogólne dotyczące bezpieczeństwa produktu oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny Obrona producenta przed ponoszeniem odpowiedzialności Elementy systemu zarządzania jakością jako ochrona przed skutkami wadliwości wyrobu Zakład produkcyjny jako klient – odpowiedzialność dostawców Organy nadzoru nad rynkiem i ich prawa Prawodawstwo krajowe a wymogi Unii Europejskiej Mechanizmy systemu zarządzania jakością zwiększające bezpieczeństwo produktu Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz koncepcję praw konsumenta. Poznasz...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/231-szkolenie-odpowiedzialnosc-producenta-za-wyrob
  • Samodzielne nadzorowanie maszyn współrzędnościowych CMM w organizacji

    Zakres szkolenia: Współrzędnościowe maszyny pomiarowe (ang. CMM) odgrywają coraz większą rolę w weryfikacji produkowanych wyrobów przez organizację- między innymi ze względu na ich precyzję oraz wydajność. Aby zapewnić poprawność uzyskiwanych wyników, maszyny CMM poddawane są serwisowaniu, a następnie sprawdzeniu, które dokonywane jest najczęściej w cyklu rocznym lub dwuletnim, przeważnie przez autoryzowany serwis. Organizacja zamawiająca usługę serwisowania zakłada, że maszyna będzie poddana przeglądowi, ewentualnym naprawom lub wymianie zużytych części i na samym końcu zostanie przeprowadzona kalibracja. Ale czy kalibracja będzie zawierać wymagania normy PN-EN ISO 10360? Czy będą spełnione wszystkie wytyczne zawarte w normie? A co w przypadku występowania częstych kolizji po usłudze...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/226-szkolenie-nadzor-nad-maszynami-wspolrzednosciowymi
  • OHSAS 18001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Zakres normy Powołania normatywne i definicje Wymagania dotyczące systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Zaangażowanie kierownictwa oraz polityka bezpieczeństwa i higieny pracy Planowanie – wymagania ogólne i szczegółowe Wdrażanie i funkcjonowanie Dokumentacja systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Zarządzanie ryzykiem zawodowym Organizowanie prac i działań związanych ze znaczącymi zagrożeniami Zapobieganie, gotowość i reagowanie na wypadki przy pracy i poważne awarie Zakupy i podwykonawstwo Sprawdzanie oraz działania korygujące i zapobiegawcze Monitorowanie i audytowanie – działania korygujące i zapobiegawcze Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz założenia normy OHSAS 18001. Nabędziesz umiejętność interpretacji poszczególnych wymogów standardu....

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/11-szkolenie-ohsas-18001-wymagania-normy
  • APQP - zaawansowane planowanie jakości wyrobu

    Zakres szkolenia: Czym jest metodologia APQP – geneza i rozwój, stan obecny. Podstawowe postulaty zaawansowanego planowania jakości wyrobu (APQP) w ujęciu projektowym. Wytyczne do zarządzania projektami w powiązaniu z systemem zarządzania jakością ISO 9001 i wymaganiami normy IATF 16949. Cykl życia projektu, fazy projektu, produkty poszczególnych faz projektowych w powiązaniu z harmonogramem projektu (wykres Gantta, CPM). Planowanie – identyfikacja wymagań klienta – VOC – „Głos klienta” – komunikacja z klientem w fazie ofertowania: identyfikacja oczekiwań klienta – modele 2D, 3D , rysunki, normy, specyfikacje, identyfikacja wymagań specyficznych klienta – CSR, przegląd zapytania – oferty, analiza wykonalności i analiza ryzyka (projektu, biznesowa), oferta. Projektowanie i Rozwój...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/139-szkolenie-apqp
  • Audyt systemu według VDA 6.1

    Zakres szkolenia: Ćwiczenia praktyczne – scenki audytowe, analiza podejścia procesowego Interpretacja oraz analiza wymagań normy VDA 6.1 rev.4 2003 Powiązania pomiędzy normami branży motoryzacyjnej – IATF 16949 Cele Audytu Systemu Przygotowanie i planowanie Audytu Systemu - ćwiczenia z tworzenia listy pytań, używanie standardowej listy pytań VDA 6.1 Zasady dokonywania oceny wyników audytu Przeprowadzanie audytu: zasady prowadzenia badania na miejscu, dokumentowanie wyników audytu - ćwiczenia w dokonywaniu ocen, w określaniu niezgodności i z umiejętności ich wykazywania Działania poaudytowe - doskonalenie systemu Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznasz się z założeniami VDA 6.1. Nabędziesz umiejętność interpretacji poszczególnych wymogów standardu. Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/26-szkolenie-audytor-wewnetrzny-systemu-vda-6-1
  • Znajomość podstawowych pojęć statystycznych w firmie motoryzacyjnej

    Punkt 9.1.1.3 specyfikacji IATF 16949 spędza sen z oczu wielu menadżerom. Znajdziemy tam zdanie, które w wolnym tłumaczeniu brzmi: „Podstawowe pojęcia statystyczne, takie jak zmienność, sterowanie (stabilność), zdolność procesu oraz przeregulowanie powinny być rozumiane i wykorzystywane przez pracowników...

    https://www.pronost.pl/artykuly/46-spc-msa-metrologia/302-znajomosc-podstawowych-pojec-statystycznych-w-firmie-motoryzacyjnej

Rezultaty wyszukiwania 101 - 120 z 135