Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • BMW - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów (CSR) a wymagania normy IATF 16949:2016 Podejście procesowe a wymagania CSR Analiza kluczowych procedur: Specyficzne wymagania BMW, a ISO/TS 16949 QMT Requirements Wymagania VDA 2, 4.3, 6.3 jako kluczowe normy BMW Portal BMW – Tereg, Panama Omówienie poszczególnych procedur i formularzy GS 90017 - Continuous assurance of product reliability in series production GS 90018 - Requalification GS 91008 - FMK GS 95015 – defect analysis GS 93008 - IMDS GS 91004 – Marking of parts PZS I Capacity Packaging and labeling BMW special requirements Portal BMW - RMT Dyskusja i pytania. Podsumowanie szkolenia. Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz wymagania specyficzne BWM obowiązujące dostawców przemysłu motoryzacyjnego. Poznasz oczekiwania...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/316-bmw-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • SMED - redukcja czasów przezbrojeń

    czyli: szukamy dużych oszczędności niskim kosztem Zakres szkolenia: Miejsce SMED w Lean Management. Czas przezbrojenia stanowiska: definicja, sposób obliczania, wpływ czasu przezbrojenia na elastyczność firmy i jej konkurencyjność na rynku. Skrócenie czasu przezbrojeń – ustalenie celu: mapa korzyści i strat, bezpieczeństwo podstawą wszystkich działań, aktywność prac, kolejność wdrażania – wybór stanowiska pilotażowego, etapy i plan pracy. Analiza procesu przezbrojenia: multidyscyplinarny zespół, rejestracja procesu przezbrojenia, poszczególne kroki procesu przezbrojenia, analiza wymaganych zasobów, analiza ruchów operatora w postaci tzw. „diagramu spaghetti", karta przebiegu przezbrojenia, wykonanie dokumentacji. Identyfikacja przygotowania zewnętrznego i wewnętrznego. Przekształcenie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/283-szkolenie-smed
  • General Motors GM - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów (CSR) a wymagania normy IATF 16949:2016 Podejście procesowe a wymagania CSR Wymagania globalne: GM Customer Specifics - IATF 16949 Analiza kluczowych procedur GM i GP: GM 1927 – Supplier Quality Manual GM 1927 – Przegląd załączników GP-5 - Supplier Quality Processes and Measurements Procedure GP-12 - Early Production Containment GMW 15049 - Key Characteristic Designation System Process PPQP - prototypy PPAP GM1927-30 – BIQS Dyskusja i pytania. Podsumowanie szkolenia. Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz wymagania specyficzne GM obowiązujące dostawców przemysłu motoryzacyjnego. Poznasz oczekiwania GM w zakresie procesu komunikacji między klientem a dostawcą. Zrozumiesz, jak skutecznie implementować te wymagania w systemach...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/319-general-motors-gm-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • Szkolenie VDA 6.3

    wewnętrzny prowadzony zgodnie z tymi wymaganiami da podobne wyniki, jak audyt strony drugiej, czyli audyt klienta. Z tych samych względów wiele firm, nawet nie współpracujących z rynkiem niemieckich producentów samochodów wdraża procedury oceny VDA 6.3 w celu uzyskania bardziej obiektywnej oceny procesu produkcyjnego. Szkolenie zamknięte: Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3 Zakres szkolenia: Audyt procesu wytwarzania zgodnie z VDA 6.3 rev2 Szkolenie przygotowane w oparciu o ideę podejścia modułowego zrzeszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego VDA - Modułu A (Ogólne podstawy dla Audytorów Procesu) i Modułu B (Audytowanie w aspekcie idei - Product Life Cycle w łańcuchu dostaw). Podejście procesowe w przemyśle motoryzacyjnym (wg ISO 9001 oraz ISO/TS 16949) Podejście...

    https://www.pronost.pl/szkolenie-vda-6-3
  • Znajomość podstawowych pojęć statystycznych w firmie motoryzacyjnej

    Punkt 8.1.2 specyfikacji ISO/TS 16949 spędza sen z oczu wielu menadżerom. Zgodnie z zawartym tam sformułowaniem, które w wolnym tłumaczeniu brzmi: „Podstawowe pojęcia statystyczne, takie jak zmienność, sterowanie (stabilność), zdolność procesu oraz przeregulowanie powinny być

    https://www.pronost.pl/artykuly/46-spc-msa-metrologia/302-znajomosc-podstawowych-pojec-statystycznych-w-firmie-motoryzacyjnej
  • Metrologia długości i kąta w procesie produkcji

    Zakres szkolenia: Podstawowe informacje niezbędne do przeprowadzania pomiarów, takie jak rozdzielczość, dokładność czy niepewność mają znaczący wpływ na otrzymany wynik. Wykonanie pomiaru dobrze dobranym rodzajem wyposażenia może uchronić właściciela procesu przed błędami I lub II rodzaju, które są bardzo kosztowne. Jakie wyposażenie zastosować do mierzonej charakterystyki, jak zinterpretować wyniki z pomiarów i co zrobić w przypadku oceny wyrobu jako niezgodny? Te i wiele innych kwestii związanych z pomiarami w procesie wytwarzania uczestnik pozna na szkoleniu, które obejmuje poniższy zakres. Podstawowe zasady dotyczące pomiarów w procesie produkcji Wymagania odnośnie pomiarów, Dobór środków do mierzonych charakterystyk (racjonalny) Praktyczne metody dokonywania pomiarów wielkości...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/185-szkolenie-metrologia-dlugosci-kata-w-produkcji
  • QRQC – rozwiązywanie problemów jakościowych i analiza przyczyn źródłowych

    Zakres szkolenia: Szkolenie dwudniowe w formie uzupełnionego teorią treningu, opartego o pracę w grupie, case studies oraz warsztaty wykonywane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, oparte na realnych przykładach problemów jakościowych występujących w procesie produkcyjnym. Szkolenie ma na celu wykształcić w uczestnikach nawyk stosowania prawidłowych technik rozwiązywania problemów jakościowych zgodnie z wymaganiami QMS: Wprowadzenie do metodologii rozwiązywania problemów wg QMS: cykl PDCA, narzędzia jakości wg ISO/TS 16949:2009, 3R – San Gen Shugi, lesson learnt, techniki rozwiązywania problemów G8D vs QRQC. Rozwiązywanie problemów jakościowych na linii produkcyjnej – QRAP Reakcja na reklamację klienta – QRQC: detekcja – 5W2H, komunikacja – 4M, analiza – FTA, 5Whys, weryfikacja –...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/333-qrqc-rozwiazywanie-problemow-jakosciowych-i-analiza-przyczyn-zrodlowych
  • Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produkt (PPA) według VDA 2

    Zakres szkolenia: Zapewnienie Jakości Dostaw wg wymagań niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego - VDA rev5 - Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produktu (PPA) PPA w kontekście specyfikacji ISO/TS 16949 PPA w kontekście procedur amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego - APQP i PPAP Zdarzenia inicjujące procedurę PPA - omówienie Matrycy Zdarzeń Inicjujących Planowanie i uzgodnienie procedury PPA Poziomy zatwierdzenia - wybór stopnia udokumentowania Omówienie procesu PPA i jego możliwych wersji Badania funkcjonalne / walidacja procesu - omówienie Matrycy oceny dojrzałości wyrobu i procesu dla dostaw seryjnych Przykłady dokumentów i formularzy Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie wymagań VDA 2 w powiązaniu z wymaganiami ISO TS16949 Przedstawienie korzyści wynikających z właściwego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/24-szkolenie-vda-2-zapewnianie-jakosci-dostaw-wedlug-normy
  • Efektywna komunikacja - komunikuję by wygrać, czy by się porozumieć

    Zakres szkolenia: Proces komunikacji: Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji; Komunikacja jednostronna i dwustronna; Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji. Komunikacja werbalna Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi; Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji; Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna; Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa. Komunikacja niewerbalna: Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego; Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji; Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji. Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych: Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności; Istota konfliktu i jego fazy; Techniki...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/37-szkolenie-efektywna-komunikacja
  • Chrysler - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Wymagania normy ISO/TS 16949:2009 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Powiązania i rozszerzania punktów ISO/TS 16949:2009 poprzez specyficzne wymagania Chryslera Odniesienia do wymagań dodatkowych: Podręczniki AIAG, CQI Definicja i oznaczenia charakterystyk specjalnych w dokumentacji Przegląd procedur 13 (PPRP), 14 (PA i PSA) i 15 (PDR) – przegląd i kwalifikacja projektu i procesu z klientem Podstawy obsługi aplikacji Chryslera: CQR, ESBC, webCN Zarządzanie procesem reklamacji w aplikacjach: 3CPR, eCIMS, NCT Podstawowe wiadomości na temat weryfikacji i walidacji procesu Masowe zatwierdzenie części w CQMS (PPAP) Zarządzanie danymi z sieci gwarancyjnej: WIS, PRAS Audyty warstwowe LPA Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz podstawowe wymagania Chryslera dla...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/320-chrysler-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • Balansowanie procesów metodą MTM, normowania czasów

    Zakres szkolenia: Wstęp do świata Lean Manufacturing i MTM: marnotrawstwo a wartość dodana stosowanie w praktyce, przykłady, ograniczenia, kryteria wyboru, definicje, dyskusja. Balansowanie procesów i czynności: sformułowanie problemu oraz warunków ograniczających, przedstawienie przykładów, zmapowanie sytuacji aktualnej zgodnie z MTM-1, określenie celów stawianych przed zbalansowaniem procesu, zbalansowanie przykładowych procesów, wykorzystanie pracy kończyn dolnych i ciała (np.: schylić się, powstać, chodzenie, kroki boczne, ruch stopy), wykorzystanie pracy kończyn górnych i jednoczesnej pracy rąk (np.: sięgnąć, przemieścić, chwycić, umiejscowić), wykorzystanie pracy oczu (np.: przesunąć spojrzenie, przyjrzeć się), znaczenie ruchu pokrytego i pokrywającego. Zarządzanie procesem:...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/357-balansowanie-procesow-metoda-mtm-normowania-czasow
  • Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3

    Zakres szkolenia: Audyt procesu wytwarzania zgodnie z VDA 6.3 rev2 Szkolenie przygotowane w oparciu o ideę podejścia modułowego zrzeszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego VDA - Modułu A (Ogólne podstawy dla Audytorów Procesu) i Modułu B (Audytowanie w aspekcie idei - Product Life Cycle w łańcuchu dostaw). Podejście procesowe w przemyśle motoryzacyjnym (wg ISO 9001 oraz ISO/TS 16949) Podejście procesowe a Audyt procesu wytwarzania Analiza ryzyk w modelu procesowym w oparciu o koncepcję modelu „żółwia” Wymagania norm ISO/TS 16949 oraz ISO 19011 w kontekście Audytu procesu wytwarzania Metodyka audytu procesu Wymagania kompetencyjne dla audytorów procesu wytwarzania wewnętrznych i łańcucha dostaw Zasady organizacji audytów, Prowadzenie zapisów audytowych i interpretacja uzyskanych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/25-szkolenie-audytor-wewnetrzny-procesu-vda-6-3
  • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

    Zakres szkolenia: Teoria konfliktu Co to jest konflikt? Konflikt – zapobiegać czy leczyć? Rodzaje konfliktów i ich dynamika Fazy sytuacji konfliktowej Przełamywanie barier w konflikcie Zarządzanie konfliktem Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych Sposoby zapobiegania konfliktom Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra Radzenie sobie z „narzekaczami” Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych Co to jest kreatywność? Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono Uczestnicząc w szkoleniu: nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win, zrozumiesz, że konflikt jest pewnego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/39-szkolenie-rozwiazywanie-sytuacji-konfliktowych
  • Platforma Covisint Ford

    Zakres szkolenia: Customer Portal (Covisint) – najważniejsze informacje o budowie portalu Klienta, lokalizacji aplikacji, lokalizacja narzędzi technicznych pomocnych w efektywnym poruszaniu się na Portalu. Quality System and Supplier Documents – zapoznanie z aplikacją używaną przez całość organizacji: zbiór wymagań, podręczników oraz dokumentacji. SIM (Supplier Improvement Metrics) – poznanie aplikacji nadzorującej wyniki operacyjne organizacji: min. MSA score (Manufacturing Site Assessment), Quality Performance (PPM/QC), Super G (Logistic Performance), itp. 3270 Access / eAPQP Update access / GPIRS DDL / WebQuote - Purchase Order Documents / WebQuote - Tooling Order Documents (Program Managment Applications) – obsługa wymienionych aplikacji, elementy wymagające codziennej weryfikacji,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/327-platforma-covisint-ford
  • QFD i ABCD Suzuki - skuteczne i efektywne wdrożenie nowego produkt, procesu, usługi

    Zakres szkolenia: Realizacja pierwszego "domu jakości": ustalenie kto jest klientem zewnętrznym oraz jego potrzeb i wymagań. ustalanie wartościowania preferencji klientów. przeprowadzenie analizy konkurencji. ustalenie aktualnych poziomów zadowolenia klientów. określenie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu. porównanie wymagań technicznych z produktami konkurencji. ocena klienta naszego produktu w porównaniu do konkurencji pod kątem wymagań odbiorcy. opracowanie wartości korelacji pomiędzy charakterystykami. określenie korelacji ujemnej między cechami technicznymi. wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy pierwszego "domu jakości". Realizacja drugiego "domu jakości": przepisanie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/358-qfd-i-abcd-suzuki-skuteczne-i-efektywne-wdrozenie-nowego-produkt-procesu-uslugi
  • Pomiary twardości

    Zakres szkolenia: Sam pomiar twardości jest dość prostym pomiarem, należy tylko zastosować odpowiednią metodę, przygotować odpowiednio próbkę i poprawnie dokonać pomiaru. Jak mierzyć twardość elementów metalowych, a jak inne elementy, np. gumę lub ceramikę? Te i inne kwestie związane z pomiarem twardości poznasz na naszym szkoleniu, którego zakres przestawiamy poniżej. Podstawowe zagadnienia związane z twardością Metody pomiaru twardości Rockwella Brinella Vickersa Inne stosowane metody - Grodzińskiego, Knoopa, Shore’a, IRHD Różnice między HV/HBW/HRB/HRC/HRT Sposoby pomiaru detali Sposoby użytkowania twardościomierzy Przygotowanie próbek do pomiaru Kalibracja przyrządów przed pomiarem Ocena wyników po pomiarze Kwalifikacja twardościomierzy wg normy Powtarzalność wskazań twardościomierza...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/239-szkolenie-pomiary-twardosci
  • FMEA - analiza potencjalnych wad i ich skutków

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Koncepcja System – Podsystem – Komponent (DFMEA) Historia i rozwój metodyki FMEA Powiązanie PFMEA z APQP – trylogia APQP, rewizje PFMEA i planu kontroli wynikające ze zmian w procesach Dobre praktyki ułatwiające tworzenie i zarządzanie FMEA Praktyczne przygotowanie do analizy DFMEA – robustness tools ĆWICZENIE: Boundary diagram ĆWICZENIE: Interface matrix ĆWICZENIE: Parametr diagram Identyfikacja funkcji Omówienie przykładowego D-FMEA Zasady doboru współczynników...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/17-szkolenie-analiza-fmea
  • Audyt systemu według VDA 6.1

    Zakres szkolenia: Ćwiczenia praktyczne – scenki audytowe, analiza podejścia procesowego Interpretacja oraz analiza wymagań normy VDA 6.1 rev4 2003 Powiązania pomiędzy normami branży motoryzacyjnej – ISO/TS 16949:2009 Cele Audytu Systemu Przygotowanie i planowanie Audytu Systemu - ćwiczenia z tworzenia listy pytań, używanie standardowej listy pytań VDA 6.1 Zasady dokonywania oceny wyników audytu Przeprowadzanie audytu: zasady prowadzenia badania na miejscu, dokumentowanie wyników audytu - ćwiczenia w dokonywaniu ocen, w określaniu niezgodności i z umiejętności ich wykazywania Działania poaudytowe - doskonalenie systemu Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznanie z założeniami VDA 6.1 Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/26-szkolenie-audytor-wewnetrzny-systemu-vda-6-1
  • Ford Motor Company - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: CSR (Customer Specific Requirements) – specyfika pracy z klientem Ford Motor Company na podstawie obowiązujących podręczników. Customer Portal (Covisint) – podstawowe informacje o aplikacjach służących do codziennej obsługi klienta (wymagania, ocena, itp.). GPDS Global Product Development System – kamienie milowe projektu na podstawie fordowskiego system rozwoju produktu, równolegle z fazami rozwoju projektu. eAPQP (Advanced Product Quality Planning) / online Schedule A – raportowanie statusu rozwoju gotowości wdrażanego projektu dla poszczególnych elementów rozwoju produktu i procesu, przy użyciu aplikacji eAPQP oraz „Schedule A” (w przypadku, gdy klient posiada projekt, którego raportowanie odbywa się poprzez „Schedule A”). VPP (Vehicle Part Progress) – metody...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/326-ford-motor-company-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem

    Zakres szkolenia: Podstawowe definicje wg ISO 9000 Procesy a - Wartość Dodana, Klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC - strategiczna karta wyników Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe wg normy ISO 9001 Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Wyjaśnienie podstaw modelu procesu i organizacji procesowej Wyjaśnienie istotności podejścia miernikowego i celowego Zrozumienie konieczności re- engineeringu struktury informacyjnej Przedstawienie korzyści modelu procesowego zarządzania organizacją Adresaci szkolenia: Szkolenie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/1-szkolenie-podejscie-procesowe

Rezultaty wyszukiwania 41 - 60 z 114