Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem

    Zakres szkolenia: Podstawowe definicje wg ISO 9000 Procesy a - Wartość Dodana, Klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC - strategiczna karta wyników Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe wg normy ISO 9001 Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Wyjaśnienie podstaw modelu procesu i organizacji procesowej Wyjaśnienie istotności podejścia miernikowego i celowego Zrozumienie konieczności reengineeringu struktury informacyjnej Przedstawienie korzyści modelu procesowego zarządzania organizacją Adresaci szkolenia: Szkolenie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/1-szkolenie-podejscie-procesowe
  • PFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesie

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Historia i rozwój metodyki FMEA Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Powiązanie PFMEA z APQP – „trylogia APQP”, rewizje PFMEA i planu kontroli wynikające ze zmian w procesach Dobre praktyki ułatwiające tworzenie i zarządzanie FMEA Przygotowanie do analizy PFMEA Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności Struktura i zasady wypełniania formularzy ĆWICZENIE: Identyfikacja charakterystyk specjalnych ĆWICZENIE: PFD...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/295-szkolenie-analiza-pfmea
  • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

    Zakres szkolenia: Teoria konfliktu Co to jest konflikt? Konflikt – zapobiegać czy leczyć? Rodzaje konfliktów i ich dynamika Fazy sytuacji konfliktowej Przełamywanie barier w konflikcie Zarządzanie konfliktem Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych Sposoby zapobiegania konfliktom Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra Radzenie sobie z „narzekaczami” Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych Co to jest kreatywność? Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono Uczestnicząc w szkoleniu: nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win, zrozumiesz, że konflikt jest pewnego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/39-szkolenie-rozwiazywanie-sytuacji-konfliktowych
  • QFD i ABCD Suzuki - skuteczne i efektywne wdrożenie nowego produkt, procesu, usługi

    Zakres szkolenia: Realizacja pierwszego "domu jakości": ustalenie kto jest klientem zewnętrznym oraz jego potrzeb i wymagań. ustalanie wartościowania preferencji klientów. przeprowadzenie analizy konkurencji. ustalenie aktualnych poziomów zadowolenia klientów. określenie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu. porównanie wymagań technicznych z produktami konkurencji. ocena klienta naszego produktu w porównaniu do konkurencji pod kątem wymagań odbiorcy. opracowanie wartości korelacji pomiędzy charakterystykami. określenie korelacji ujemnej między cechami technicznymi. wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy pierwszego "domu jakości". Realizacja drugiego "domu jakości": przepisanie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/358-qfd-i-abcd-suzuki-skuteczne-i-efektywne-wdrozenie-nowego-produkt-procesu-uslugi
  • ISO 9001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Historia rozwoju pojęcia Jakości i Systemów Zarządzania Rozwój norm serii ISO 9000 System Głębokiej wiedzy Deminga Podstawowe definicje - podejście procesowe a norma ISO 9001 Koncepcja podejścia procesowego Definiowanie procesu – opisy procesów, mapy procesów - interakcje między procesami, klasyfikacja procesów – główne, zarządcze, pomocnicze Zarządzanie strategiczne – upowszechnianie Misji, Wizji i Celów Jakości w organizacji Orientacja na tworzenie mierników, wyznaczanie celów i analiza trendów Wdrażanie podejścia procesowego w przedsiębiorstwie Omówienie wymagań normy ISO 9001 Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznanie z założeniami normy ISO 9001 Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu Zapoznanie z miejscem poszczególnych wymogów ISO 9001 na...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/2-szkolenie-iso-9001-wymagania-normy
  • Audytor wewnętrzny systemu ISO 9001

    Zakres szkolenia: Ocena efektywności i skuteczności procesów - orientacja na tworzenie mierników Podejście procesowe a audyt Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania Audytowanie zgodnie z wytycznymi normy ISO 19011 Wymagania w stosunku do kwalifikacji audytorów Przygotowanie audytu - zasady organizacji audytów Techniki audytowania ze szczególnym uwzględnieniem audytowania procesowego Zapisy i dokumentowanie audytów Poaudytowe działania korygujące, zapobiegawcze i doskonalące Definiowanie odpowiedzialności i nadzór nad realizacją działań poaudytowych Badanie skuteczności działań poaudytowych Ciągłe doskonalenie systemu jako efekt dobrego audytu - audytowanie zgodnie z filozofią PDCA STUDIUM PRZYPADKU: scenka audytowa połączona z identyfikacją i opisem niezgodności STUDIUM...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/3-szkolenie-audytor-wewnetrzny-iso-9001
  • Audyt Dostawcy

    Zakres szkolenia: Audytu Dostawcy w kontekście wymagań norm IATF 16949, ISO 19011, VDA 6.3 - Omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw Podejście procesowe w audytowaniu – metodyka zgodnie z wytycznymi IATF, VDA 6.3 oraz ISO 19011 – zapisy i dokumentowanie audytów Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania - kwalifikacje audytorów - wytyczne normy ISO 19011 oraz IATF i VDA Wymagania normy IATF 16949 w zakresie planowania i realizacji wyrobu - zarządzanie projektami motoryzacyjnymi w łańcuchu dostaw Audytowanie procesu projektowania i realizacji wyrobu zgodnie z wymaganiami norm oraz klientów (np. APQP) Audytowanie specyficznych wymagań klienta CSR (Customer Specific Requirements) Kryteria oceny, działania korygujące i doskonalące – analiza i rozwiązywanie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/233-audyt-dostawcy
  • Samodzielne nadzorowanie maszyn współrzędnościowych CMM w organizacji

    Zakres szkolenia: We współczesnej technice pomiarowej maszyny współrzędnościowe CMM zyskują coraz większą rolę w dokonywaniu pomiarów - między innymi ze względu na ich precyzję oraz wydajność. Jednak aby zapewnić poprawność uzyskiwanych wyników, maszyny CMM poddawane są sprawdzeniom i serwisowaniu, dokonywanym najczęściej w cyklu rocznym lub dwuletnim. Serwis sprowadza się najczęściej do wizyty firmy zewnętrznej, która wykonuje kalibrację, obejmującą kontrolę maszyny i jej adiustację. Takie sprawdzenie odbywa się przeważnie raz na rok. Zapominamy jednak o tym, że podczas pracy pomiarowca dochodzi bardzo często do kolizji głowicy. Może to powodować uszkodzenia i w rezultacie przyczyniać się do powstania błędów wskazań, których użytkownicy nie są w stanie zweryfikować. W efekcie pomiary...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/374-samodzielne-nadzorowanie-maszyn-wspolrzednosciowych-cmm-w-organizacji
  • DFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w projekcie

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Historia i rozwój metodyki FMEA Koncepcja System – Podsystem – Komponent Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Powiązanie PFMEA z APQP Omówienie przykładowego DFMEA Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności Struktura i zasady wypełniania formularzy Praktyczne przygotowanie do analizy DFMEA – "robustness tools" ĆWICZENIE: Boundary diagram ĆWICZENIE: Interface matrix ĆWICZENIE: Parametr diagram Identyfikacja funkcji...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/294-szkolenie-analiza-dfmea
  • Audyt systemu według VDA 6.1

    Zakres szkolenia: Ćwiczenia praktyczne – scenki audytowe, analiza podejścia procesowego Interpretacja oraz analiza wymagań normy VDA 6.1 rev4 2003 Powiązania pomiędzy normami branży motoryzacyjnej – IATF 16949 Cele Audytu Systemu Przygotowanie i planowanie Audytu Systemu - ćwiczenia z tworzenia listy pytań, używanie standardowej listy pytań VDA 6.1 Zasady dokonywania oceny wyników audytu Przeprowadzanie audytu: zasady prowadzenia badania na miejscu, dokumentowanie wyników audytu - ćwiczenia w dokonywaniu ocen, w określaniu niezgodności i z umiejętności ich wykazywania Działania poaudytowe - doskonalenie systemu Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznanie z założeniami VDA 6.1 Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/26-szkolenie-audytor-wewnetrzny-systemu-vda-6-1
  • Praktyczna obsługa reklamacji

    Zakres szkolenia: Klient – definicja, trudny klient Podstawy komunikacji Typy zachowania klientów – prosty schemat podziału w oparciu o wybrane cechy Komunikacja z klientami o różnych typach zachowania – rady praktyczne Przygotowanie do rozmowy z klientem: analiza sytacji sformułowanie celu przygotowanie strategii Analiza sytacji po zakończeniu rozmowy Rodzaje pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące Parafraza Przygotowanie raportu ze spotkania z klientem Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowie z klientem Oczekiwania klienta związane z reklamacją Przyjmowanie lub odrzucanie reklamacji - podejście praktyczne gromadzenie danych wzorce rozmowy z klientem w procesie przyjmowania lub odrzuczania reklamacji Wynajem firmy zewnetrznej do selekcji/naprawy/kontroli: miejsca działania kryteria...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/191-szkolenie-praktyczna-obsluga-reklamacji
  • PC-DMIS - pomiary na maszynie współrzędnościowej (podstawy)

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do pomiarów CMM Konfiguracja maszyny i sond pomiarowych Kalibracja układu trzpieni Tworzenie układów odniesienia metodami 321 Płaszczyzna/linia/linia Płaszczyzna/okrąg/okrąg Płaszczyzna/linia/okrąg Działania na układzie współrzędnych obrót, przesunięcie Definiowanie płaszczyzn bezpieczeństwa Pomiary podstawowych cech elementów i ich wymiarowanie: Punkt Linia Okrąg Płaszczyzna Walec Stożek Sfera Tworzenie programów DCC (CNC) i ich uruchamianie Zapisywanie i tworzenie formatek raportów Obsługa środowiska podstawowe skróty klawiszowe Tworzenie pomiarów na podstawie rysunków CAD Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz zasadę i sposób wykonywania pomiarów CNC w środowisku PC-DMIS Sposób kalibracji i interpretacji wyników kalibracji sondy pomiarowej Metody tworzenia...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/287-szkolenie-pc-dmis-pomiary-na-maszynie-wspolrzednosciowej-pomiarowej-podstawy
  • Analiza wad i ich efektów w procesie produkcyjnym – PFMEA AIAG&VDA (first edition 2019)

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka: wymagania przemysłu motoryzacyjnego co do analizy ryzyka – cele i ograniczenia FMEA, wpływ analizy ryzyka na redukcję kosztów – zapobieganie a reagowanie, definicja i cel FMEA wg podręcznika FMEA AV, rodzaje i spójność analiz, FMEA jako element systemu zarządzania – miejsce FMEA w APQP oraz MLA (RGA). Integracja FMEA w organizacji: strategia przejścia na nowe wymagania FMEA – analiza zmian, zaangażowanie organizacji, zespół FMEA, wymagania klienta, ochrona własności intelektualnych, szablon FMEA oraz rodziny FMEA dla wyrobów podobnych, siedem etapów analizy FMEA, planowanie jakości: 5T. Przygotowanie do analizy PFMEA (etapy 1 do 3): planowanie i przygotowanie zespołu do analizy: zbieranie danych do analizy, określenie zasad pracy...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/381-analiza-wad-i-ich-efektow-w-procesie-produkcyjnym-pfmea-aiag-vda-first-edition-2019
  • CQI 12 - Audyt procesu nanoszenia powłok

    Zakres szkolenia: Norma CQI-12 - Proces specjalny: Ocena Procesu Powlekania Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania i oceny systemu pokryć malarskich Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-12. Odpowiedzialność personelu i planowanie jakości. Składowanie, transport i przechowywanie wyrobów. Zarządzanie oprzyrządowaniem i narzędziami. Job Audit na przykładach. Terminologia oraz wyjaśnienie pojęć w CQI-12 Szczegółowe omówienie tabel procesów Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz powiązania CQI-12 ze specyfikacją IATF 16949:2016 w odniesieniu do procesu audytowego Poznasz procedury i mechanizmy audytowe CQI-12 Zrozumiesz zasady doskonalenia procesów specjalnych związanych z obróbką powierzchni zgodnie z wymaganiami CQI-12 Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/362-audyt-procesu-nanoszenia-powlok-cqi-12
  • Lean w biurze i w usługach (Lean Office/Service) – jak minimalizować marnotrawstwo i budować efektywne procesy

    Zakres szkolenia: Czym jest koncepcja Lean? To nieustanne minimalizowanie marnotrawstwa, upraszczanie, doskonalenie realizowane małymi krokami, w duchu wzajemnego szacunku i wspólnej pracy, czerpania od siebie nawzajem wiedzy i dobrych praktyk, oraz transparentności zasad. Choć podejście Lean wywodzi się z procesów typowo produkcyjnych, znalazło liczne zastosowania w wielu sektorach gospodarki na świecie, w tym i w procesach usługowych czy obszarach nieprodukcyjnych (Lean Service) oraz w biurach (Lean Office). Niezależnie od tego jakiego rodzaju usług dotyczy, czy też jak ją nazwiemy… jest to droga usprawniania i „odchudzania” procesów z takich działań i zasobów, za które klient nie chciałby zapłacić – gdyby był świadomy generowanego przez nas marnotrawstwa. Szkolenie z zakresu Lean...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/382-lean-w-biurze-i-w-uslugach-lean-office-service-jak-minimalizowac-marnotrawstwo-i-budowac-efektywne-procesy
  • Analiza "błędu ludzkiego" w procesie rozwiązywania problemów

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie Typowe przyczyny błędu ludzkiego Przykłady błędów ludzkich Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji: jak i gdzie przeprowadzić? o co i jak pytać? przykład formularza wywiadu z pracownikiem Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego: Analiza Pareto Burza mózgów Diagram przyczynowo-skutkowy 5W 5W1H Plan działania Analiza kosztów błędu ludzkiego Ćwiczenie – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w obsłudze reklamacji Uczestnicząc w szkoleniu: Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych). Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/192-szkolenie-analiza-bledu-ludzkiego
  • ISO 14001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Rozwój świadomości środowiskowej Strategia przedsiębiorstwa w zakresie ekologii Struktura norm ISO 14000 Wymagania SZŚ wg normy ISO 14001 Rola i zadania kierownictwa przedsiębiorstwa, przegląd zarządzania Polityka środowiskowa przedsiębiorstwa Identyfikacja i ocena aspektów środowiskowych Program zarządzania środowiskiem Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna z zainteresowanymi stronami Uczestnicząc w szkoleniu: Wyjaśnienie podstaw modelu systemu zarządzania środowiskiem wg normy ISO14001 Przedstawienie korzyści zastosowania systemu zarządzania środowiskiem dla organizacji Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie organizacją na każdym poziomie menadżerskim. Sugerujemy również udział osób realizujących...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/9-szkolenie-iso-14001-wymagania-normy
  • PPAP - zatwierdzanie części do produkcji

    Zakres szkolenia: Zastosowanie, wymogi i poziomy procesu PPAP Powiązanie PPAP z cyklem APQP PPAP w kontekście norm IATF 16949:2016 i VDA 2 Poziomy i status przekazywania PSW Wypełnianie typowych formularzy Dostosowanie do wymogów klienta (specyficzne wymagania klienta) Powiadamianie klienta o zmianach Ćwiczenia praktyczne oparte na rzeczywistych przykładach Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie wymagań PPAP w powiązaniu z wymaganiami IATF 16949:2016 Przedstawienie korzyści wynikających z właściwego podejścia do zaawansowanego planowania jakości produktu w kontekście PPAP Adresaci szkolenia: Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za proces projektowania wyrobu i procesu oraz osób biorących udział w tym procesie (grupa projektowa) Czas trwania: 1 dzień (8...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/140-szkolenie-ppap
  • APQP - zaawansowane planowanie jakości wyrobu

    Zakres szkolenia: Czym jest metodologia APQP – geneza i rozwój, stan obecny. Podstawowe postulaty zaawansowanego planowania jakości wyrobu (APQP) w ujęciu projektowym. Wytyczne do zarządzania projektami w powiązaniu z systemem zarządzania jakością ISO 9001 i wymaganiami normy IATF 16949. Cykl życia projektu, fazy projektu, produkty poszczególnych faz projektowych w powiązaniu z harmonogramem projektu (wykres Gantta, CPM). Planowanie – identyfikacja wymagań klienta – VOC – „Głos klienta” – komunikacja z klientem w fazie ofertowania: identyfikacja oczekiwań klienta – modele 2D, 3D , rysunki, normy, specyfikacje, identyfikacja wymagań specyficznych klienta – CSR, przegląd zapytania – oferty, analiza wykonalności i analiza ryzyka (projektu, biznesowa), oferta. Projektowanie i Rozwój...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/139-szkolenie-apqp
  • CQI 9 - Audyt procesów cieplnych

    Zakres szkolenia: Norma CQI-09 - Customer Specific Requirements AIAG, dla IATF16949:2016 Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-09: Sekcje 1-3: Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Odpowiedzialność kierownictwa i Planowanie Jakości Opowiedzialność w transporcie materiału Szczegółowe wymagania dotyczące wyposażenia Wyposażenie sprzętowe i pomiarowe Pirometria (kalibracja, badania rozkładu temperatur) Częstotliwość Kontroli Procesu Częstotliwość Kontroli końcowej i kontrola wyrobu w procesie Częstotliwości kontroli Medium hartującego oraz roztworów Sekcja 4 - Job audit: Wymagania...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/228-szkolenie-cqi9-audyt-procesow-cieplnych-wg-normy

Rezultaty wyszukiwania 61 - 80 z 124