Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • FMEA - analiza potencjalnych wad i ich skutków

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Koncepcja System – Podsystem – Komponent (DFMEA) Historia i rozwój metodyki FMEA Powiązanie PFMEA z APQP – trylogia APQP, rewizje PFMEA i planu kontroli wynikające ze zmian w procesach Dobre praktyki ułatwiające tworzenie i zarządzanie FMEA Praktyczne przygotowanie do analizy DFMEA – robustness tools ĆWICZENIE: Boundary diagram ĆWICZENIE: Interface matrix ĆWICZENIE: Parametr diagram Identyfikacja funkcji Omówienie przykładowego D-FMEA Zasady doboru współczynników...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/17-szkolenie-analiza-fmea
  • BSC - strategiczna karta wyników

    Zakres szkolenia: Metody oceny bieżącej działalności przedsiębiorstwa Ogólna koncepcja strategicznej karty wyników - Balanced Scorecard (BSC) Płaszczyzny (perspektywy) funkcjonowania przedsiębiorstwa Misja, wizja, cele strategiczne i operacyjne Konstruowanie karty Określanie mierników i dobór wag Analiza danych z uwzględnieniem aspektów podejścia procesowego (ISO 9001:2008) oraz ciągłego doskonalenia Przykładowe wdrożenia Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz koncepcję strategicznej karty wyników. Dowiesz się, jak definiować mierniki dla poszczególnych płaszczyzn. Zrozumiesz korzyści wynikające z podejścia BSC jako narzędzia do dynamicznego obserwowania stanu przedsiębiorstwa. Adresaci szkolenia: Szkolenie skierowane do kadry zarządzającej przedsiębiorstw wyższego i średniego szczebla,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/23-szkolenie-bsc-strategiczna-karta-wynikow
  • Specyficzne wymagania Jaguar Land Rover JLR dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Znaczenie wymagań specyficznych klientów (CSR) w przemyśle motoryzacyjnym Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Specyficzne wymagania JLR dla ISO/TS i Jaguar Land Rover (JLR) dla PPAP Kluczowe dokumenty i wynikające z nich wymagania JLRQ APQP Handbook APQP/PPAP Assessment Phased PPAP Requirements Handbook Capacity Analysis Report CAR Special Characteristic Summary Sheet (Suplement K) FMEA Handbook SREA CQI procesy specjalne i JLR Checklist MSA (Manufacturing Site Assesment) PLM – wymagania dla CAD Restricted Substance Management Podstawowe zasady korzystania z portalu dostawcy JLR - przegląd dostępnych dokumentów i aplikacji Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz wymagania JLR dla dostawców. Przygotujesz się do poprowadzenia...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/314-specyficzne-wymagania-jaguar-land-rover-jlr-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • Audytor wewnętrzny systemu ISO 9001

    Zakres szkolenia: Ocena efektywności i skuteczności procesów - orientacja na tworzenie mierników Podejście procesowe a audyt Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania Audytowanie zgodnie z wytycznymi normy ISO 19011 Wymagania w stosunku do kwalifikacji audytorów Przygotowanie audytu - zasady organizacji audytów Techniki audytowania ze szczególnym uwzględnieniem audytowania procesowego Zapisy i dokumentowanie audytów Poaudytowe działania korygujące, zapobiegawcze i doskonalące Definiowanie odpowiedzialności i nadzór nad realizacją działań poaudytowych Badanie skuteczności działań poaudytowych Ciągłe doskonalenie systemu jako efekt dobrego audytu - audytowanie zgodnie z filozofią PDCA STUDIUM PRZYPADKU: scenka audytowa połączona z identyfikacją i opisem niezgodności STUDIUM...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/3-szkolenie-audytor-wewnetrzny-iso-9001
  • Wzorcowanie (kalibracja) środków kontrolno-pomiarowych

    Zakres szkolenia: W całej organizacji powinny być określone możliwości pomiarowe, które zapewniają prawidłowe wykonywanie pomiarów. Aby takie pomiary wykonywać niezbędne jest wyposażenie pomiarowe, które musi być odpowiednio nadzorowane, czyli wzorcowane. Wzorcowanie takie można przeprowadzać we własnym zakresie, wykorzystując odpowiednie narzędzia niezbędne do zapewnienia właściwego procesu kalibracji uwzględniającego miedzy innymi spójność pomiarową. Szkolenie obejmuje praktyczne oględziny zewnętrzne wyposażenia (organizacji), dobór odpowiednich wzorców odniesienia, wyznaczanie błędów wskazań, adiustację, zapiski wyników wzorcowania, przygotowanie świadectwa wzorcowania oraz końcową kwalifikację wyposażenia. Podstawowe pojęcia opisujące metrologiczne cechy przyrządów kontrolnych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/186-szkolenie-wzorcowanie-srodkow-kontrolno-pomiarowych
  • Logistic FMEA - analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesach logistycznych

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do FMEA. Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Rola FMEA w procesie APQP - trylogia APQP, FMEA jako żyjący dokument Szczególne aspekty analizy FMEA w procesach logistycznych Przygotowanie do analizy P-FMEA procesu logistycznego Przygotowanie danych wejściowych Identyfikacja charakterystyk specjalnych Opracowanie mapy przepływu procesu (flow-chart) WARSZTATY : Tworzenie P-FMEA dla wybranego wycinka procesu logistycznego Identyfikacja wymogów w danej operacji Określenie wad, efektów i wagi Identyfikacja przyczyn (metoda wg życzenia klienta) Określenie bieżących metod kontrolnych w procesie Obliczenie RPN i określenie działań doskonalących Przegląd działań...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/390-szkolenie-analiza-lfmea
  • Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produkt (PPA) według VDA 2

    Zakres szkolenia: VDA2 edycja 6, kwiecień 2020 - idea i zakres zmian PPA w kontekście specyfikacji IATF 16949:2016 PPA [VDA] vs PPAP [AIAG] Zdarzenia inicjujące procedurę PPA Umowa inicjacyjna i elementy matrycy zdarzeń Planowanie i uzgodnienie procedury PPA Zawartość PPA Elementy porozumienia PPA [PPA Agreement] Przebieg procedury PPA Sekwencja procedury Samoocena wyrobu i procesu Zatwierdzenie procesu / Zatwierdzenie wyrobu Dokumentacja PPA i decyzja klienta Q&A / Podsumowanie Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz wymagania VDA 2 w powiązaniu z wymaganiami IATF 16949:2016. Poznasz korzyści wynikające z właściwego podejścia do zaawansowanego planowania jakości produktu w kontekście VDA 2. Adresaci szkolenia: Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za proces...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/24-szkolenie-vda-2-zapewnianie-jakosci-dostaw-wedlug-normy
  • Analiza informacji przechowywanych w bazach danych z wykorzystaniem języka SQL

    Zakres szkolenia: Podstawowe informacje o relacyjnych bazach danych Składnia języka SQL - DDL i DML Instrukcja SELECT Projekcja danych z wielu tabel Selekcja danych na podstawie kryteriów wyszukiwania Kwerendy agregujące Kwerendy krzyżowe Tworzenie kwerend w środowisku MS-Access i MS-SQL - ćwiczenia Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz podstawowe zasady składni języka Transact SQL. Zrozumiesz korzyści płynące z elastyczności tego języka (możliwość dowolnych analiz baz danych). Dowiesz się, jak odpytywać swoje bazy danych w celu uzyskania potrzebnych informacji. Adresaci szkolenia: Pracownicy działów IT, pracownicy działów jakości przeprowadzający analizy baz danych z wykorzystaniem języka Transact SQL. Czas trwania: 2 dni (16 godzin dydaktycznych)

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/24-it-w-przedsiebiorstwie/32-szkolenie-analiza-danych-sql
  • Warsztat Lean Management – optymalizacja procesów produkcyjnych w praktyce

    Zakres szkolenia: Szkolenie w całości oparte na warsztatach w formie symulacji procesów produkcyjnych i okołoprodukcyjnych. Każda runda symulacji zakończona wnioskami własnymi grupy oraz odniesieniem ich do teorii Lean Management. Szkolenie ma na celu zapoznać uczestników z elementami filozofii odchudzonego zarządzania w zakresie: balansowania procesów (heijunka, policy deployment, VSM, TOC, CPM), eliminowania strat produkcyjnych (muri, muda, mura, w tym podstawy SMED), przepływu jednej sztuki – procesy oparte na harmonogramach oraz just in time, systemu ciągnięcia produkcji – wykorzystanie teorii kanban, ujawniania problemów jako podstawy eliminowania złej jakości, kontroli wizualnej (VMS), tworzenia klarownych raportów (np. A3), pracy zespołów międzyfunkcyjnych rozszerzonych o...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/200-warsztat-lean-management-optymalizacja-procesow-producyjnych-w-praktyce
  • Specyficzne wymagania DAIMLER dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów w przemyśle motoryzacyjnym – podstawowe założenia i problematyka Specyficzne wymagania Daimler, a IATF 16949 Podręcznik zarządzania dostawcami (wymagania klientów firmy Mercedes Benz Cars (MBC)) 1.7.5 26.11.2009 Informacja o systemie PIA Mercedes-Benz Special Terms 2020 Praktyczne aspekty współpracy z Daimlerem komunikacja z klientem rozwiązywanie problemów zatwierdzanie części do produkcji PPAP audyty klienta Wprowadzenie do platformy klienta SQMS - Reklamacje, Rekwalifikacje PIA - proces dopuszczenia do produkcji seryjne [PIA] START - Zarządzanie projektem eSEP - PPAP, Reklamacje DocMaster - Normy, specyfikacje, formularze Daimler EBSC - Ocena dostawcy QEC-Tool - Reklamacje gwarancyjne Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/317-specyficzne-wymagania-daimler-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • QFD i ABCD Suzuki - skuteczne i efektywne wdrożenie nowego produkt, procesu, usługi

    Zakres szkolenia: Realizacja pierwszego "domu jakości": ustalenie kto jest klientem zewnętrznym oraz jego potrzeb i wymagań. ustalanie wartościowania preferencji klientów. przeprowadzenie analizy konkurencji. ustalenie aktualnych poziomów zadowolenia klientów. określenie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu. porównanie wymagań technicznych z produktami konkurencji. ocena klienta naszego produktu w porównaniu do konkurencji pod kątem wymagań odbiorcy. opracowanie wartości korelacji pomiędzy charakterystykami. określenie korelacji ujemnej między cechami technicznymi. wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy pierwszego "domu jakości". Realizacja drugiego "domu jakości": przepisanie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/358-qfd-i-abcd-suzuki-skuteczne-i-efektywne-wdrozenie-nowego-produkt-procesu-uslugi
  • Specyficzne wymagania PSA dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: WYMAGANIA: Źródła wymagań w motoryzacji - wprowadzenie Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Specyficzne wymagania klienta PSA w powiązaniu ze specyfikacją IATF 16949:2016 AQF – koncepcja zapewnianie jakości dostawców SQM – Supplier Quality Manual – Podręcznik dostawcy MLP – Supplier Logistic Manual MRF - Suppliers Relation Management KLASYFIKACJA DOSTAWCY QIP NSA – New Supplier Assesment – Analiza potencjału PCPA – Audyt procesu produkcyjnego wg PSA PCAT – Potwierdzenie wydajności QSB+ - audyt systemu i certyfikacja dostawcy ROZWÓJ PROJEKTU Grille APQP - Kroki i kamienie milowe w APQP wg. Metodologii PSA 01276_15_00083 PPAP Approval – proces zatwierdzania części Analiza ryzyka w projekcie – FMEA – wymagania specyficzne klienta...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/399-specyficzne-wymagania-psa-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • PFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesie

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Historia i rozwój metodyki FMEA Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Powiązanie PFMEA z APQP – „trylogia APQP”, rewizje PFMEA i planu kontroli wynikające ze zmian w procesach Dobre praktyki ułatwiające tworzenie i zarządzanie FMEA Przygotowanie do analizy PFMEA Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności Struktura i zasady wypełniania formularzy ĆWICZENIE: Identyfikacja charakterystyk specjalnych ĆWICZENIE: PFD...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/295-szkolenie-analiza-pfmea
  • Efektywna i efektowna wizualizacja danych w programie MS Excel

    Zakres szkolenia: Rola prezentacji danych jako narzędzia komunikacji w zespole Techniki wizualnej prezentacji danych Dobór odpowiednich środków wizualizacyjnych Tworzenie wykresów w programie MS Excel Typy wykresów i ich zastosowania Tworzenie dynamicznych wykresów, odzwierciedlających przyrost danych Chwyty i sztuczki Mechanizmy OLE - integracja wykresów MS Excel w programie MS Power Point i MS Word Omówienie nowych funkcji w Office 365 (opcja) korzystanie z funkcji Office 365 tworzenie histogramu bez dodatku Analysis Tool Pack Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz zasady zarządzania elementami wykresów. Nauczysz się tworzyć wykresy wieloelementowe. Dowiesz się, jak tworzyć wykresy dynamicznie odzwierciedlające nowe dane. Poznasz wiele ciekawych metod poprawiających działanie wykresów....

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/24-it-w-przedsiebiorstwie/34-szkolenie-efektywna-i-efektowna-wizualizacja-danych-w-programie-ms-excel
  • Platforma Covisint Ford

    Zakres szkolenia: Customer Portal (Covisint) – najważniejsze informacje o budowie portalu Klienta, lokalizacji aplikacji, lokalizacja narzędzi technicznych pomocnych w efektywnym poruszaniu się na Portalu. Quality System and Supplier Documents – zapoznanie z aplikacją używaną przez całość organizacji: zbiór wymagań, podręczników oraz dokumentacji. SIM (Supplier Improvement Metrics) – poznanie aplikacji nadzorującej wyniki operacyjne organizacji: min. MSA score (Manufacturing Site Assessment), Quality Performance (PPM/QC), Super G (Logistic Performance), itp. 3270 Access / eAPQP Update access / GPIRS DDL / WebQuote - Purchase Order Documents / WebQuote - Tooling Order Documents (Program Managment Applications) – obsługa wymienionych aplikacji, elementy wymagające codziennej weryfikacji,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/327-platforma-covisint-ford
  • Analiza "błędu ludzkiego" w procesie rozwiązywania problemów

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie Typowe przyczyny błędu ludzkiego Przykłady błędów ludzkich Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji: jak i gdzie przeprowadzić? o co i jak pytać? przykład formularza wywiadu z pracownikiem Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego: Analiza Pareto Burza mózgów Diagram przyczynowo-skutkowy 5W 5W1H Plan działania Analiza kosztów błędu ludzkiego Ćwiczenie – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w obsłudze reklamacji Uczestnicząc w szkoleniu: Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych). Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/192-szkolenie-analiza-bledu-ludzkiego
  • Budowanie zespołu i współpraca

    Zakres szkolenia: Budowanie i rozwój zespołu Cechy efektywnych zespołów Etapy tworzenia się zespołów Role zespołowe – Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina Autodiagnoza własnej roli w zespole Współpraca w zespole Budowanie współpracy w zespole Współpraca czy rywalizacja? – czyli w jaki sposób budować relacje w zespole - Lider zespołu – cechy dobrych przywódców „Expose szefa” – jako skuteczne narzędzie zarządzania zespołem, ustalania zasad i budowania współpracy Wpływanie na postawy i zachowania członków zespołu Praca wspólna – wartość dodana Współpraca na spotkaniach Kół Jakości Komunikacja w zespole Przepływ informacji pomiędzy członkami zespołu i pomiędzy działami Komunikowanie się a informowanie Rola informacji zwrotnej Uczestnicząc w szkoleniu: Dowiesz...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/35-szkolenie-budowanie-zespou-i-wspopraca
  • Specyficzne wymagania FORD Motor Company dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: CSR (Customer Specific Requirements) – specyfika pracy z klientem Ford Motor Company na podstawie obowiązujących podręczników. Customer Portal (Covisint) – podstawowe informacje o aplikacjach służących do codziennej obsługi klienta (wymagania, ocena, itp.). GPDS Global Product Development System – kamienie milowe projektu na podstawie fordowskiego system rozwoju produktu, równolegle z fazami rozwoju projektu. eAPQP (Advanced Product Quality Planning) / online Schedule A – raportowanie statusu rozwoju gotowości wdrażanego projektu dla poszczególnych elementów rozwoju produktu i procesu, przy użyciu aplikacji eAPQP oraz „Schedule A” (w przypadku, gdy klient posiada projekt, którego raportowanie odbywa się poprzez „Schedule A”). VPP (Vehicle Part Progress) – metody...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/326-specyficzne-wymagania-ford-motor-company-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • ISO 14001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Rozwój świadomości środowiskowej Strategia przedsiębiorstwa w zakresie ekologii Struktura norm ISO 14000 Wymagania SZŚ według normy ISO 14001 Rola i zadania kierownictwa przedsiębiorstwa, przegląd zarządzania Polityka środowiskowa przedsiębiorstwa Identyfikacja i ocena aspektów środowiskowych Program zarządzania środowiskiem Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna z zainteresowanymi stronami Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz podstawy modelu systemu zarządzania środowiskiem według normy ISO14001. Poznasz korzyści wynikające z zastosowania systemu zarządzania środowiskiem dla organizacji. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie organizacją na każdym poziomie menadżerskim. Sugerujemy również udział osób...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/9-szkolenie-iso-14001-wymagania-normy
  • CQI 12 - Audyt procesu nanoszenia powłok

    Zakres szkolenia: Norma CQI-12 - Proces specjalny: Ocena Procesu Powlekania Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania i oceny systemu pokryć malarskich Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-12 Odpowiedzialność personelu i planowanie jakości Składowanie, transport i przechowywanie wyrobów Zarządzanie oprzyrządowaniem i narzędziami Job Audit na przykładach Terminologia oraz wyjaśnienie pojęć w CQI-12 Szczegółowe omówienie tabel procesów Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz powiązania CQI-12 ze specyfikacją IATF 16949:2016 w odniesieniu do procesu audytowego. Poznasz procedury i mechanizmy audytowe CQI-12. Zrozumiesz zasady doskonalenia procesów specjalnych związanych z obróbką powierzchni zgodnie z wymaganiami CQI-12. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/362-audyt-procesu-nanoszenia-powlok-cqi-12

Rezultaty wyszukiwania 61 - 80 z 132