Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • Formel Q - wymagania specyficzne (CSR) dla dostawców Volkswagen Group

    Zakres szkolenia: Współpraca w łańcuchu dostaw VW wymagania IATF 16949:2016 o CSR-ach specyficzne wymagania Klientów rynku motoryzacyjnego auditowanie specyficznych wymagań klienta Formel Q Konkret - ramowa umowa jakościowa (wydanie 5) Zdolność jakościowa dostawcy Formel Q Capability (wydanie 8) Audit procesu / dodatkowe wymagania do auditu procesu VDA 6.3 Audit wyrobu Odpowiedzialność za wyrób / bezpieczeństwo wyrobu / Safety Officer (PSB) Audit D/TLD Platforma B2B Podstawowe zasady korzystania z platformy Wprowadzenie nowego wyrobu – wymagania Grupy VW Program kwalifikacyjny dla nowych części (QPNI – wydanie 4) Harmonogram wdrażania nowego wyrobu (PEP) Baza nowego QPN – VDA Maturity Level Assurance for New Parts Produkcja dwudniowa (Multiple Stage 2DP) Wymagania dotyczące dokumentacji...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/229-szkolenie-formel-q
  • Tworzenie laboratorium wewnętrznego zgodnego z IATF 16949

    Zakres szkolenia: Według wytycznych Specyfikacji Technicznej IATF16949 organizacja powinna posiadać określony zakres działania laboratorium wewnętrznego, które zdolne jest do przeprowadzania określonych usług w zakresie kontroli, badania lub wzorcowania. Zakres taki należy opracować na podstawie możliwości, jakie posiada laboratorium, uwzględniając personel, warunki środowiskowe i niezbędne wyposażenie. opracowywanie dokumentacji zawierającej procedury, instrukcje i dokumenty niezbędne do prawidłowego funkcjonowania laboratorium przygotowanie i rejestracja systemu monitorowania temperatury i wilgotności identyfikacja wymagań odnośnie personelu wzorce niezbędne do prowadzenia sprawdzenia / kalibracji środków kontrolno-pomiarowych spójność pomiarowa jako zapewnienie zaufania do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/183-tworzenie-laboratorium-wewnetrznego-zgodnego-z-iatf16949
  • Audyt systemu według VDA 6.1

    Zakres szkolenia: Ćwiczenia praktyczne – scenki audytowe, analiza podejścia procesowego Interpretacja oraz analiza wymagań normy VDA 6.1 rev4 2003 Powiązania pomiędzy normami branży motoryzacyjnej – IATF 16949 Cele Audytu Systemu Przygotowanie i planowanie Audytu Systemu - ćwiczenia z tworzenia listy pytań, używanie standardowej listy pytań VDA 6.1 Zasady dokonywania oceny wyników audytu Przeprowadzanie audytu: zasady prowadzenia badania na miejscu, dokumentowanie wyników audytu - ćwiczenia w dokonywaniu ocen, w określaniu niezgodności i z umiejętności ich wykazywania Działania poaudytowe - doskonalenie systemu Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznanie z założeniami VDA 6.1 Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/26-szkolenie-audytor-wewnetrzny-systemu-vda-6-1
  • Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3 i wyrobu według VDA 6.5

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie i strategia VDA Typy audytów według VDA Powiązanie VDA6.3 / VDA6.5 z innymi wymaganiami (ISO 9000, ISO9001, IATF16949, ISO19011, SI & FAQ związane z Audytem Procesu i Audytem wyrobu) VDA6.3:2016 – zmiany Wprowadzenie do podejścia procesowego. Analiza ryzyka w oparciu o koncepcję modelu „żółwia” Komunikacja, etyka i kodeks postepowania dla Audytorów Kwalifikacja Audytora Procesu VDA6.3 / Audytora wyrobu VDA6.5 Planowanie i przeprowadzanie audytu VDA6.3 Program audytu / Plan audytu Przygotowanie do audytu Element procesu 1 – Analiza Potencjału Element procesu 2 – Zarządzanie projektem Element procesu 3 – Planowanie rozwoju wyrobu i procesu Element procesu 4 – Realizacja rozwoju wyrobu i procesu Element procesu 5 – Zarządzanie dostawcami Element procesu 6 –...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/230-szkolenie-audyt-procesu-realizacji-wyrobu-wedlug-vda-6-3-i-wyrobu-wedlug-vda-6-5
  • Wzorcowanie (kalibracja) środków kontrolno-pomiarowych

    Zakres szkolenia: W całej organizacji powinny być określone możliwości pomiarowe, które zapewniają prawidłowe wykonywanie pomiarów. Aby takie pomiary wykonywać niezbędne jest wyposażenie pomiarowe, które musi być odpowiednio nadzorowane, czyli wzorcowane. Wzorcowanie takie można przeprowadzać we własnym zakresie, wykorzystując odpowiednie narzędzia niezbędne do zapewnienia właściwego procesu kalibracji uwzględniającego miedzy innymi spójność pomiarową. Szkolenie obejmuje praktyczne oględziny zewnętrzne wyposażenia (organizacji), dobór odpowiednich wzorców odniesienia, wyznaczanie błędów wskazań, adiustację, zapiski wyników wzorcowania, przygotowanie świadectwa wzorcowania oraz końcową kwalifikację wyposażenia. Podstawowe pojęcia opisujące metrologiczne cechy przyrządów kontrolnych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/186-szkolenie-wzorcowanie-srodkow-kontrolno-pomiarowych
  • DFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w projekcie

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Historia i rozwój metodyki FMEA Koncepcja System – Podsystem – Komponent Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Powiązanie PFMEA z APQP Omówienie przykładowego DFMEA Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności Struktura i zasady wypełniania formularzy Praktyczne przygotowanie do analizy DFMEA – "robustness tools" ĆWICZENIE: Boundary diagram ĆWICZENIE: Interface matrix ĆWICZENIE: Parametr diagram Identyfikacja funkcji...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/294-szkolenie-analiza-dfmea
  • CQI 12 - Audyt procesu nanoszenia powłok

    Zakres szkolenia: Norma CQI-12 - Proces specjalny: Ocena Procesu Powlekania Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania i oceny systemu pokryć malarskich Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-12. Odpowiedzialność personelu i planowanie jakości. Składowanie, transport i przechowywanie wyrobów. Zarządzanie oprzyrządowaniem i narzędziami. Job Audit na przykładach. Terminologia oraz wyjaśnienie pojęć w CQI-12 Szczegółowe omówienie tabel procesów Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz powiązania CQI-12 ze specyfikacją IATF 16949:2016 w odniesieniu do procesu audytowego Poznasz procedury i mechanizmy audytowe CQI-12 Zrozumiesz zasady doskonalenia procesów specjalnych związanych z obróbką powierzchni zgodnie z wymaganiami CQI-12 Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/362-audyt-procesu-nanoszenia-powlok-cqi-12
  • Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem

    Zakres szkolenia: Podstawowe definicje wg ISO 9000 Procesy a - Wartość Dodana, Klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC - strategiczna karta wyników Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe wg normy ISO 9001 Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Wyjaśnienie podstaw modelu procesu i organizacji procesowej Wyjaśnienie istotności podejścia miernikowego i celowego Zrozumienie konieczności reengineeringu struktury informacyjnej Przedstawienie korzyści modelu procesowego zarządzania organizacją Adresaci szkolenia: Szkolenie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/1-szkolenie-podejscie-procesowe
  • PPAP - zatwierdzanie części do produkcji

    Zakres szkolenia: Zastosowanie, wymogi i poziomy procesu PPAP Powiązanie PPAP z cyklem APQP PPAP w kontekście norm IATF 16949:2016 i VDA 2 Poziomy i status przekazywania PSW Wypełnianie typowych formularzy Dostosowanie do wymogów klienta (specyficzne wymagania klienta) Powiadamianie klienta o zmianach Ćwiczenia praktyczne oparte na rzeczywistych przykładach Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie wymagań PPAP w powiązaniu z wymaganiami IATF 16949:2016 Przedstawienie korzyści wynikających z właściwego podejścia do zaawansowanego planowania jakości produktu w kontekście PPAP Adresaci szkolenia: Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za proces projektowania wyrobu i procesu oraz osób biorących udział w tym procesie (grupa projektowa) Czas trwania: 1 dzień (8...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/140-szkolenie-ppap
  • ISO 9001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Historia rozwoju pojęcia Jakości i Systemów Zarządzania Rozwój norm serii ISO 9000 System Głębokiej wiedzy Deminga Podstawowe definicje - podejście procesowe a norma ISO 9001 Koncepcja podejścia procesowego Definiowanie procesu – opisy procesów, mapy procesów - interakcje między procesami, klasyfikacja procesów – główne, zarządcze, pomocnicze Zarządzanie strategiczne – upowszechnianie Misji, Wizji i Celów Jakości w organizacji Orientacja na tworzenie mierników, wyznaczanie celów i analiza trendów Wdrażanie podejścia procesowego w przedsiębiorstwie Omówienie wymagań normy ISO 9001 Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznanie z założeniami normy ISO 9001 Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu Zapoznanie z miejscem poszczególnych wymogów ISO 9001 na...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/2-szkolenie-iso-9001-wymagania-normy
  • APQP - zaawansowane planowanie jakości wyrobu

    Zakres szkolenia: Czym jest metodologia APQP – geneza i rozwój, stan obecny. Podstawowe postulaty zaawansowanego planowania jakości wyrobu (APQP) w ujęciu projektowym. Wytyczne do zarządzania projektami w powiązaniu z systemem zarządzania jakością ISO 9001 i wymaganiami normy IATF 16949. Cykl życia projektu, fazy projektu, produkty poszczególnych faz projektowych w powiązaniu z harmonogramem projektu (wykres Gantta, CPM). Planowanie – identyfikacja wymagań klienta – VOC – „Głos klienta” – komunikacja z klientem w fazie ofertowania: identyfikacja oczekiwań klienta – modele 2D, 3D , rysunki, normy, specyfikacje, identyfikacja wymagań specyficznych klienta – CSR, przegląd zapytania – oferty, analiza wykonalności i analiza ryzyka (projektu, biznesowa), oferta. Projektowanie i Rozwój...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/139-szkolenie-apqp
  • CQI 9 - Audyt procesów cieplnych

    Zakres szkolenia: Norma CQI-09 - Customer Specific Requirements AIAG, dla IATF16949:2016 Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-09: Sekcje 1-3: Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Odpowiedzialność kierownictwa i Planowanie Jakości Opowiedzialność w transporcie materiału Szczegółowe wymagania dotyczące wyposażenia Wyposażenie sprzętowe i pomiarowe Pirometria (kalibracja, badania rozkładu temperatur) Częstotliwość Kontroli Procesu Częstotliwość Kontroli końcowej i kontrola wyrobu w procesie Częstotliwości kontroli Medium hartującego oraz roztworów Sekcja 4 - Job audit: Wymagania...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/228-szkolenie-cqi9-audyt-procesow-cieplnych-wg-normy
  • Audytor wewnętrzny systemu ISO 9001

    Zakres szkolenia: Ocena efektywności i skuteczności procesów - orientacja na tworzenie mierników Podejście procesowe a audyt Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania Audytowanie zgodnie z wytycznymi normy ISO 19011 Wymagania w stosunku do kwalifikacji audytorów Przygotowanie audytu - zasady organizacji audytów Techniki audytowania ze szczególnym uwzględnieniem audytowania procesowego Zapisy i dokumentowanie audytów Poaudytowe działania korygujące, zapobiegawcze i doskonalące Definiowanie odpowiedzialności i nadzór nad realizacją działań poaudytowych Badanie skuteczności działań poaudytowych Ciągłe doskonalenie systemu jako efekt dobrego audytu - audytowanie zgodnie z filozofią PDCA STUDIUM PRZYPADKU: scenka audytowa połączona z identyfikacją i opisem niezgodności STUDIUM...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/3-szkolenie-audytor-wewnetrzny-iso-9001
  • APQP - zaawansowane planowanie jakości wyrobu i zatwierdzanie części do produkcji PPAP

    Zakres szkolenia: APQP Czym jest metodologia APQP – geneza i rozwój, stan obecny. Podstawowe postulaty zaawansowanego planowania jakości wyrobu (APQP) w ujęciu projektowym. Wytyczne do zarządzania projektami w powiązaniu z systemem zarządzania jakością ISO 9001 i wymaganiami normy IATF 16949. Cykl życia projektu, fazy projektu, produkty poszczególnych faz projektowych w powiązaniu z harmonogramem projektu (wykres Gantta, CPM). Planowanie – identyfikacja wymagań klienta – VOC – „Głos klienta” – komunikacja z klientem w fazie ofertowania: identyfikacja oczekiwań klienta – modele 2D, 3D , rysunki, normy, specyfikacje, identyfikacja wymagań specyficznych klienta – CSR, przegląd zapytania – oferty, analiza wykonalności i analiza ryzyka (projektu, biznesowa), oferta. Projektowanie i Rozwój...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/18-szkolenie-apqp-zaawansowane-planowanie-jakosci-wyrobu-i-zatwierdzanie-czesci-do-produkcji-ppap
  • Wskaźniki sukcesu nowego menadżera

    Zakres szkolenia: Wiarygodność i szacunek: Odpowiedzialna rola menadżera Różnice między złym a dobrym menadżerem Zaufanie Strategia małych zwycięstw Studium przypadku 1 Mowa wstępna: Wartości menadżera (studium przypadku 2) Zdefiniowanie zasad i postaw dla zespołu Opracowanie mowy wstępnej (studium przypadku 3) Jak uczyć się na błędach innych: trudne rozmowy oraz motywowanie pracowników: Zdobywanie zaangażowania pracowników Konstruktywna informacja zwrotna Rozwój zastępcy / następcy Wstęp do przywództwa sytuacyjnego Rozwój pracownika Reorganizacje działowe Rozmowa dyscyplinująca Weryfikacja czasu pracy pracowników Podsumowanie Udział części warsztatowej: 40%. Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz, jakimi wartościami powinien kierować się nowy menadżer Dowiesz się, jakie podejście...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/351-wskazniki-sukcesu-nowego-menadzera
  • ISO 14001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Rozwój świadomości środowiskowej Strategia przedsiębiorstwa w zakresie ekologii Struktura norm ISO 14000 Wymagania SZŚ wg normy ISO 14001 Rola i zadania kierownictwa przedsiębiorstwa, przegląd zarządzania Polityka środowiskowa przedsiębiorstwa Identyfikacja i ocena aspektów środowiskowych Program zarządzania środowiskiem Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna z zainteresowanymi stronami Uczestnicząc w szkoleniu: Wyjaśnienie podstaw modelu systemu zarządzania środowiskiem wg normy ISO14001 Przedstawienie korzyści zastosowania systemu zarządzania środowiskiem dla organizacji Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie organizacją na każdym poziomie menadżerskim. Sugerujemy również udział osób realizujących...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/9-szkolenie-iso-14001-wymagania-normy
  • G8D - techniki rozwiązywania problemów i analiza przyczyn źródłowych

    Zakres szkolenia: Systematyczne podejście do rozwiązywania problemów a cykl PDCA Dokumentowanie procesu analizy reklamacji zgodnie ze standardem motoryzacyjnym G8D – typowe wzory formularzy i zasady ich wypełniania D0 - Przygotowanie do rozpoczęcia procesu G8D Identyfikacja problemu Natychmiastowe działania powstrzymujące (Emergency Response Actions) D1 - Powołanie zespołu Rola zespołu w procesie doskonalenia Funkcje w zespole rozwiązywania problemów (lider, przedstawiciel klienta, champion) Tworzenie efektywnego zespołu rozwiązywania problemów jakościowych Przydzielanie uprawnień i odpowiedzialności D2 - Definiowanie problemu Poprawne definiowanie problemów z wykorzystaniem metodyki 5W2H Różnica między problemem a jego symptomem Gromadzenie danych i ich wstępna analiza (arkusze...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/19-szkolenie-g8d
  • Warsztat Lean Management – optymalizacja procesów produkcyjnych w praktyce

    Zakres szkolenia: Szkolenie w całości oparte na warsztatach w formie symulacji procesów produkcyjnych i okołoprodukcyjnych. Każda runda symulacji zakończona wnioskami własnymi grupy oraz odniesieniem ich do teorii Lean Management. Szkolenie ma na celu zapoznać uczestników z elementami filozofii odchudzonego zarządzania w zakresie: balansowania procesów (heijunka, policy deployment, VSM, TOC, CPM), eliminowania strat produkcyjnych (muri, muda, mura, w tym podstawy SMED), przepływu jednej sztuki – procesy oparte na harmonogramach oraz just in time, systemu ciągnięcia produkcji – wykorzystanie teorii kanban, ujawniania problemów jako podstawy eliminowania złej jakości, kontroli wizualnej (VMS), tworzenia klarownych raportów (np. A3), pracy zespołów międzyfunkcyjnych rozszerzonych o...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/200-warsztat-lean-management-optymalizacja-procesow-producyjnych-w-praktyce
  • Fiat - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Specyficzne wymagania klienta Fiat (FCA) w powiązaniu ze specyfikacją IATF 16949:2009 Statement of Requirements (SOR) – Zestawienie Wymagań Basic Requirements – Podstawowe Wymagania Aditionall Quality Requirements (AQR) – Dodatkowe Wymagania Jakościowe Forever Requirements Manufacturing Feasability Assessment (MFA) – Ocena Wykonalności Produkcji Zarządzanie rozwojem Systemu Zarządzania Jakością (Quality Management System – QMS) dostawcy Kryteria eskalacyjne: “OEM Performance Complaint”, “Top Problem Supplier Location Reporting” oraz “Quality New Business Hold” Layered Process Audits (LPA) – Audyty Wielopoziomowe 07740 – Kwalifikacja nowych wyrobów oraz wyrobów w eksploatacji Proces...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/315-fiat-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • Praktyczna obsługa reklamacji

    Zakres szkolenia: Klient – definicja, trudny klient Podstawy komunikacji Typy zachowania klientów – prosty schemat podziału w oparciu o wybrane cechy Komunikacja z klientami o różnych typach zachowania – rady praktyczne Przygotowanie do rozmowy z klientem: analiza sytacji sformułowanie celu przygotowanie strategii Analiza sytacji po zakończeniu rozmowy Rodzaje pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące Parafraza Przygotowanie raportu ze spotkania z klientem Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowie z klientem Oczekiwania klienta związane z reklamacją Przyjmowanie lub odrzucanie reklamacji - podejście praktyczne gromadzenie danych wzorce rozmowy z klientem w procesie przyjmowania lub odrzuczania reklamacji Wynajem firmy zewnetrznej do selekcji/naprawy/kontroli: miejsca działania kryteria...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/191-szkolenie-praktyczna-obsluga-reklamacji

Rezultaty wyszukiwania 61 - 80 z 114