Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • Analiza "błędu ludzkiego" w procesie rozwiązywania problemów

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie Typowe przyczyny błędu ludzkiego Przykłady błędów ludzkich Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji: jak i gdzie przeprowadzić? o co i jak pytać? przykład formularza wywiadu z pracownikiem Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego: Analiza Pareto Burza mózgów Diagram przyczynowo-skutkowy 5W 5W1H Plan działania Analiza kosztów błędu ludzkiego Ćwiczenie – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w obsłudze reklamacji Uczestnicząc w szkoleniu: Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych). Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/192-szkolenie-analiza-bledu-ludzkiego
  • OHSAS 18001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Zakres normy Powołania normatywne i definicje Wymagania dotyczące systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Zaangażowanie kierownictwa oraz polityka bezpieczeństwa i higieny pracy Planowanie – wymagania ogólne i szczegółowe Wdrażanie i funkcjonowanie Dokumentacja systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Zarządzanie ryzykiem zawodowym Organizowanie prac i działań związanych ze znaczącymi zagrożeniami Zapobieganie, gotowość i reagowanie na wypadki przy pracy i poważne awarie Zakupy i podwykonawstwo Sprawdzanie oraz działania korygujące i zapobiegawcze Monitorowanie i audytowanie – działania korygujące i zapobiegawcze Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznanie z założeniami OHSAS 18001 Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/11-szkolenie-ohsas-18001-wymagania-normy
  • Lean Management drogą do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej

    czyli: Po co przekształcać swoją firmę w szczupłe przedsiębiorstwo? Wyznaczenie. celu. Zakres szkolenia: Filozofia Lean Management. Podstawowe założenia szczupłego zarządzania organizacją. Zasady szczupłego zarządzania. Rola szefa w szczupłej organizacji. Wyznaczenie własnej „drogi" organizacji. Rozwinięcie strategii. Kryzys jako czynnik mobilizujący do działania. Narzędzia wspomagające ciągłe uczenie się i ciągłe usprawnianie. Uczestnicząc w szkoleniu: przekonasz się, że możesz osiągnąć większy zysk pozostając konkurencyjnym, dowiesz się jak światowe potęgi osiągnęły swój sukces i co z ich doświadczenia możesz wyciągnąć dla siebie, przekonasz się, że „jakość" nie jest równoznaczna z „kosztem", nauczysz się jak zwiększyć dwukrotnie wydajność swojego zespołu, dowiesz się jak dobry lider...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/282-szkolenie-lean-management-droga-do-osiagniecia-przewagi-konkurencyjnej
  • Podejście procesowe zarządzaniu przedsiębiorstwem motoryzacyjnym

    Zakres szkolenia: Procesy a - Wartość Dodana, Klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego wg motoryzacji - analiza modelu „żółwia" Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe wg IATF 16949 (na bazie VDA 12 oraz AIAG „ISO/TS 16949 Implementation Guide”) Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Wyjaśnienie podstaw modelu procesu i organizacji procesowej Zrozumienie interpretacji motoryzacji dotyczącej modelu „żółwia” Wyjaśnienie istotności podejścia miernikowego i celowego Zrozumienie konieczności re- engineeringu struktury...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/6-szkolenie-podejscie-procesowe-iso-ts-16949-w-motoryzacji
  • Audytor wewnętrzny systemu OHSAS 18001

    Zakres szkolenia: Podstawy audytowania według normy ISO 19011 Metodyka prowadzenia audytów SZBiHP w świetle wymagań normy PN-N 18001(OHSAS) Wymagania wobec audytorów Zasady organizacji audytów Techniki audytowania Zapisy i dokumentowanie audytów Działania poaudytowe Ćwiczenia praktyczne – scenki audytowe z zakresu audytu SZBiHP Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie wymagań normy ISO 14001:2004 w odniesieniu do procesu audytowego Zrozumienie korzyści wynikających z prawidłowo zrealizowanego procesu audytowego i nadzorowania działań poaudytowych Poznanie wymagań wobec audytorów Poznanie różnych technik audytowania z naciskiem na audytowanie środowiska Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do audytorów wewnętrznych organizacji Czas trwania: 2 dni (16 godzin...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/12-ohsas-18001-audytor-wewnetrzny
  • Łańcuchy wymiarowe - analiza i synteza

    Zakres szkolenia: Łańcuchy proste i złożone, konstrukcyjne i technologiczne. Struktura łańcucha – wymiary niezależne i wymiar zależny. Równanie łańcucha (funkcja wymiarowa) i równanie tolerancji; równanie odchyłek. Analiza łańcuchów wymiarowych na przykładach łańcuchów prostych – zadanie proste i odwrotne. Synteza łańcuchów wymiarowych (metody jednakowej tolerancji, jednakowej klasy dokładności, minimum kosztów) na przykładach łańcuchów prostych. Synteza łańcuchów wymiarowych – na przykładzie łańcucha płaskiego. Zamienność całkowita i częściowa. Zamienność konstrukcyjna, technologiczna i selekcyjna. Komputerowo wspomagana analiza wymiarowa z uwzględnieniem typu rozkładu poszczególnych wymiarów niezależnych w ich polach tolerancji. Interpretacje. Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/21-szkolenie-analiza-lancuchow-wymiarowych
  • Analiza informacji przechowywanych w bazach danych z wykorzystaniem języka SQL

    Zakres szkolenia: Podstawowe informacje o relacyjnych bazach danych Składnia języka SQL - DDL i DML Instrukcja SELECT Projekcja danych z wielu tabel Selekcja danych na podstawie kryteriów wyszukiwania Kwerendy agregujące Kwerendy krzyżowe Tworzenie kwerend w środowisku MS-Access i MS-SQL - ćwiczenia Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz podstawowe zasady składni języka Transact SQL. Zrozumiesz korzyści płynące z elastyczności tego języka (możliwość dowolnych analiz baz danych). Dowiesz się, jak odpytywać swoje bazy danych w celu uzyskania potrzebnych informacji. Adresaci szkolenia: Pracownicy działów IT, pracownicy działów jakości przeprowadzający analizy baz danych z wykorzystaniem języka Transact SQL. Czas trwania: 2 dni (16 godzin dydaktycznych)

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/24-it-w-przedsiebiorstwie/32-szkolenie-analiza-danych-sql
  • PC-DMIS - pomiary na maszynie współrzędnościowej pomiarowej (podstawy)

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do pomiarów CMM Konfiguracja maszyny i sond pomiarowych Kalibracja układu trzpieni Tworzenie układów odniesienia metodami 321 Płaszczyzna/linia/linia Płaszczyzna/okrąg/okrąg Płaszczyzna/linia/okrąg Działania na układzie współrzędnych obrót, przesunięcie Definiowanie płaszczyzn bezpieczeństwa Pomiary podstawowych cech elementów i ich wymiarowanie: Punkt Linia Okrąg Płaszczyzna Walec Stożek Sfera Tworzenie programów DCC (CNC) i ich uruchamianie Zapisywanie i tworzenie formatek raportów Obsługa środowiska podstawowe skróty klawiszowe Tworzenie pomiarów na podstawie rysunków CAD Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz zasadę i sposób wykonywania pomiarów CNC w środowisku PC-DMIS Sposób kalibracji i interpretacji wyników kalibracji sondy pomiarowej Metody tworzenia...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/287-szkolenie-pc-dmis-pomiary-na-maszynie-wspolrzednosciowej-pomiarowej-podstawy
  • Koszty jakości

    Zakres szkolenia: Współczesne rozumienie jakości – jakość jako spełnianie wymogów Koszty jakości a zarządzanie strategiczne i podejście procesowe Koszty zgodności, koszty braku zgodności, koszty utraconych możliwości Koszty zapobiegawcze a koszty sprawdzania i oceny Wewnętrzne i zewnętrzne koszty jakości Mierniki jakości a koszty jakości Metody statystyczne jako narzędzie zmniejszania kosztów jakości Mierzenie efektywności Systemu Zarządzania Jakością poprzez analizę kosztów jakości Rola kontrolingu w przedsiębiorstwie Benchmarkingowa analiza kosztów jakości Zrównoważona Karta Wyników BSC Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz strukturę kosztów jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym i ich wpływ na ogólną rentowności organizacji. Poznasz podstawowe zasady monitoringu kosztów jakości....

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/22-szkolenie-koszty-jakosci
  • Efektywna i efektowna wizualizacja danych w programie MS Excel

    Zakres szkolenia: Rola prezentacji danych jako narzędzia komunikacji w zespole Techniki wizualnej prezentacji danych Dobór odpowiednich środków wizualizacyjnych Tworzenie wykresów w programie MS Excel Typy wykresów i ich zastosowania Tworzenie dynamicznych wykresów, odzwierciedlających przyrost danych Chwyty i sztuczki Mechanizmy OLE - integracja wykresów MS Excel w programie MS Power Point i MS Word Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz zasady zarządzania elementami wykresów. Nauczysz się tworzyć wykresy wieloelementowe. Dowiesz się, jak tworzyć wykresy dynamicznie odzwierciedlające nowe dane. Poznasz wiele ciekawych metod poprawiających działanie wykresów. Adresaci szkolenia: Szkolenie skierowane do osób zainteresowanych efektywnym wykorzystaniem programu MS Excel do celów prezentacji...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/24-it-w-przedsiebiorstwie/34-szkolenie-efektywna-i-efektowna-wizualizacja-danych-w-programie-ms-excel
  • Daimler - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów w przemyśle motoryzacyjnym – podstawowe założenia i problematyka Specyficzne wymagania Daimler, a ISO/TS 16949 Podręcznik zarządzania dostawcami (wymagania klientów firmy Mercedes Benz Cars (MBC)) 1.7.5 26.11.2009 Mercedes-Benz Special Terms 2016 Praktyczne aspekty współpracy z Daimlerem: komunikacja z klientem rozwiązywanie problemów zatwierdzanie części do produkcji PPAP audyty klienta Wprowadzenie do platformy Covisint SQMS - PPAP, Reklamacje, Rekwalifikacje, START - Zarządzanie projektem eSEP - PPAP, Reklamacje, DocMaster - Normy, specyfikacje, formularze Daimler EBSC - Ocena dostawcy QEC-Tool - Reklamacje gwarancyjne Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz kluczowe wymagania firmy Daimler w stosunku do dostawców...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/317-daimler-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • Balansowanie procesów metodą MTM, normowania czasów

    Zakres szkolenia: Wstęp do świata Lean Manufacturing i MTM: marnotrawstwo a wartość dodana stosowanie w praktyce, przykłady, ograniczenia, kryteria wyboru, definicje, dyskusja. Balansowanie procesów i czynności: sformułowanie problemu oraz warunków ograniczających, przedstawienie przykładów, zmapowanie sytuacji aktualnej zgodnie z MTM-1, określenie celów stawianych przed zbalansowaniem procesu, zbalansowanie przykładowych procesów, wykorzystanie pracy kończyn dolnych i ciała (np.: schylić się, powstać, chodzenie, kroki boczne, ruch stopy), wykorzystanie pracy kończyn górnych i jednoczesnej pracy rąk (np.: sięgnąć, przemieścić, chwycić, umiejscowić), wykorzystanie pracy oczu (np.: przesunąć spojrzenie, przyjrzeć się), znaczenie ruchu pokrytego i pokrywającego. Zarządzanie procesem:...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/357-balansowanie-procesow-metoda-mtm-normowania-czasow
  • SPC - statystyczne sterowanie procesem

    Zakres szkolenia: Rola i miejsce statystyki w ocenie zdolności procesu produkcyjnego - wykrywanie a zapobieganie Zmienność procesu i jej przyczyn Typy rozkładów występujące w procesach Graficzna analiza rozkładu procesu za pomocą histogramu Stratyfikacja danych Sterowalność procesu jako podstawa do określania współczynników zdolności Wskaźniki zdolności maszyn i procesów (Cm, Cmk, Cp, Cpk, Pp, Ppk) - wyznaczanie i interpretacja Wyznaczanie współczynników zdolności w przypadku specyfikacji jednostronych lub granic fizyczny Typy kart kontrolnych i ich zastosowania - karty dla wartości ciągłych oraz atrybutywnych/dyskretnych Dobór kart kontrolnych z uwzględnieniem specyfiki badanych charakterystyk Prowadzenie kart kontrolnych dla wartości ciągłych na przykładzie karty X-R Interpretacja...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/15-szkolenie-spc
  • BSC - strategiczna karta wyników

    Zakres szkolenia: Metody oceny bieżącej działalności przedsiębiorstwa Ogólna koncepcja strategicznej karty wyników - Balanced Scorecard (BSC) Płaszczyzny (perspektywy) funkcjonowania przedsiębiorstwa Misja, wizja, cele strategiczne i operacyjne Konstruowanie karty Określanie mierników i dobór wag Analiza danych z uwzględnieniem aspektów podejścia procesowego (ISO 9001:2008) oraz ciągłego doskonalenia Przykładowe wdrożenia Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz koncepcję strategicznej karty wyników. Dowiesz się, jak definiować mierniki dla poszczególnych płaszczyzn. Zrozumiesz korzyści wynikające z podejścia BSC jako narzędzia do dynamicznego obserwowania stanu przedsiębiorstwa. Adresaci szkolenia: Szkolenie skierowane do kadry zarządzającej przedsiębiorstw wyższego i średniego szczebla,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/23-szkolenie-bsc-strategiczna-karta-wynikow
  • Budowanie zespołu i współpraca

    Zakres szkolenia: Budowanie i rozwój zespołu Cechy efektywnych zespołów Etapy tworzenia się zespołów Role zespołowe – Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina \ Autodiagnoza własnej roli w zespole Współpraca w zespole - Budowanie współpracy w zespole - Współpraca czy rywalizacja? – czyli w jaki sposób budować relacje w zespole- Lider zespołu – cechy dobrych przywódców - „Expose szefa” – jako skuteczne narzędzie zarządzania zespołem, ustalania zasad i budowania współpracy - Wpływanie na postawy i zachowania członków zespołu - Praca wspólna – wartość dodana - Współpraca na spotkaniach Kół Jakości Komunikacja w zespole Przepływ informacji pomiędzy członkami zespołu i pomiędzy działami Komunikowanie się a informowanie Rola informacji zwrotnej Uczestnicząc w...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/35-szkolenie-budowanie-zespou-i-wspopraca
  • Platforma Covisint Ford

    Zakres szkolenia: Customer Portal (Covisint) – najważniejsze informacje o budowie portalu Klienta, lokalizacji aplikacji, lokalizacja narzędzi technicznych pomocnych w efektywnym poruszaniu się na Portalu. Quality System and Supplier Documents – zapoznanie z aplikacją używaną przez całość organizacji: zbiór wymagań, podręczników oraz dokumentacji. SIM (Supplier Improvement Metrics) – poznanie aplikacji nadzorującej wyniki operacyjne organizacji: min. MSA score (Manufacturing Site Assessment), Quality Performance (PPM/QC), Super G (Logistic Performance), itp. 3270 Access / eAPQP Update access / GPIRS DDL / WebQuote - Purchase Order Documents / WebQuote - Tooling Order Documents (Program Managment Applications) – obsługa wymienionych aplikacji, elementy wymagające codziennej weryfikacji,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/327-platforma-covisint-ford
  • QFD i ABCD Suzuki - skuteczne i efektywne wdrożenie nowego produkt, procesu, usługi

    Zakres szkolenia: Realizacja pierwszego "domu jakości": ustalenie kto jest klientem zewnętrznym oraz jego potrzeb i wymagań. ustalanie wartościowania preferencji klientów. przeprowadzenie analizy konkurencji. ustalenie aktualnych poziomów zadowolenia klientów. określenie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu. porównanie wymagań technicznych z produktami konkurencji. ocena klienta naszego produktu w porównaniu do konkurencji pod kątem wymagań odbiorcy. opracowanie wartości korelacji pomiędzy charakterystykami. określenie korelacji ujemnej między cechami technicznymi. wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy pierwszego "domu jakości". Realizacja drugiego "domu jakości": przepisanie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/358-qfd-i-abcd-suzuki-skuteczne-i-efektywne-wdrozenie-nowego-produkt-procesu-uslugi
  • Metrologia długości i kąta w procesie produkcji

    Zakres szkolenia: Podstawowe informacje niezbędne do przeprowadzania pomiarów, takie jak rozdzielczość, dokładność czy niepewność mają znaczący wpływ na otrzymany wynik. Wykonanie pomiaru dobrze dobranym rodzajem wyposażenia może uchronić właściciela procesu przed błędami I lub II rodzaju, które są bardzo kosztowne. Jakie wyposażenie zastosować do mierzonej charakterystyki, jak zinterpretować wyniki z pomiarów i co zrobić w przypadku oceny wyrobu jako niezgodny? Te i wiele innych kwestii związanych z pomiarami w procesie wytwarzania uczestnik pozna na szkoleniu, które obejmuje poniższy zakres. Podstawowe zasady dotyczące pomiarów w procesie produkcji Wymagania odnośnie pomiarów, Dobór środków do mierzonych charakterystyk (racjonalny) Praktyczne metody dokonywania pomiarów wielkości...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/185-szkolenie-metrologia-dlugosci-kata-w-produkcji
  • QRQC – rozwiązywanie problemów jakościowych i analiza przyczyn źródłowych

    Zakres szkolenia: Szkolenie dwudniowe w formie uzupełnionego teorią treningu, opartego o pracę w grupie, case studies oraz warsztaty wykonywane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, oparte na realnych przykładach problemów jakościowych występujących w procesie produkcyjnym. Szkolenie ma na celu wykształcić w uczestnikach nawyk stosowania prawidłowych technik rozwiązywania problemów jakościowych zgodnie z wymaganiami QMS: Wprowadzenie do metodologii rozwiązywania problemów wg QMS: cykl PDCA, narzędzia jakości wg ISO/TS 16949:2009, 3R – San Gen Shugi, lesson learnt, techniki rozwiązywania problemów G8D vs QRQC. Rozwiązywanie problemów jakościowych na linii produkcyjnej – QRAP Reakcja na reklamację klienta – QRQC: detekcja – 5W2H, komunikacja – 4M, analiza – FTA, 5Whys, weryfikacja –...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/333-qrqc-rozwiazywanie-problemow-jakosciowych-i-analiza-przyczyn-zrodlowych
  • Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produkt (PPA) według VDA 2

    Zakres szkolenia: Zapewnienie Jakości Dostaw wg wymagań niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego - VDA rev5 - Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produktu (PPA) PPA w kontekście specyfikacji IATF 16949:2016 PPA w kontekście procedur amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego - APQP i PPAP Zdarzenia inicjujące procedurę PPA - omówienie Matrycy Zdarzeń Inicjujących Planowanie i uzgodnienie procedury PPA Poziomy zatwierdzenia - wybór stopnia udokumentowania Omówienie procesu PPA i jego możliwych wersji Badania funkcjonalne / walidacja procesu - omówienie Matrycy oceny dojrzałości wyrobu i procesu dla dostaw seryjnych Przykłady dokumentów i formularzy Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie wymagań VDA 2 w powiązaniu z wymaganiami IATF 16949:2016 Przedstawienie korzyści wynikających z...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/24-szkolenie-vda-2-zapewnianie-jakosci-dostaw-wedlug-normy

Rezultaty wyszukiwania 81 - 100 z 114