Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • Specyficzne wymagania FIAT (FCA) dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: WYMAGANIA: Źródła wymagań w motoryzacji - wprowadzenie Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Specyficzne wymagania klienta Fiat (FCA) z 03/2019 w powiązaniu ze specyfikacją IATF 16949:2016 FGP.42 – Supplier Quality Sourcing Package – Zestawienie Wymagań Additional Quality Requirements (AQR) – Dodatkowe Wymagania Jakościowe SQ.00012 Forever Requirements WCM – World Class Manufacturing - narzędzie ciągłego doskonalenia w grupie FCA – co dostawca powinien wiedzieć KLASYFIKACJA ŁAŃCUCHA DOSTAW SQ.00008 SEA (Supplier Eligibility Assessment) – Kwalifikacja nowego dostawcy SQ.00010 / ex FGP14 – Process Audit - Audyt Procesu produkcyjnego SQ.00008 / ex FGP15 PDR – weryfikacja wydajności PPA – ex FGP13 - Przegląd projektu Rozwój QMS u...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/398-specyficzne-wymagania-fiat-fca-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • Logistic FMEA - analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesach logistycznych

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do FMEA. Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Rola FMEA w procesie APQP - trylogia APQP, FMEA jako żyjący dokument Szczególne aspekty analizy FMEA w procesach logistycznych Przygotowanie do analizy P-FMEA procesu logistycznego Przygotowanie danych wejściowych Identyfikacja charakterystyk specjalnych Opracowanie mapy przepływu procesu (flow-chart) WARSZTATY : Tworzenie P-FMEA dla wybranego wycinka procesu logistycznego Identyfikacja wymogów w danej operacji Określenie wad, efektów i wagi Identyfikacja przyczyn (metoda wg życzenia klienta) Określenie bieżących metod kontrolnych w procesie Obliczenie RPN i określenie działań doskonalących Przegląd działań...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/390-szkolenie-analiza-lfmea
  • Budowanie zespołu i współpraca

    Zakres szkolenia: Budowanie i rozwój zespołu Cechy efektywnych zespołów Etapy tworzenia się zespołów Role zespołowe – Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina Autodiagnoza własnej roli w zespole Współpraca w zespole Budowanie współpracy w zespole Współpraca czy rywalizacja? – czyli w jaki sposób budować relacje w zespole - Lider zespołu – cechy dobrych przywódców „Expose szefa” – jako skuteczne narzędzie zarządzania zespołem, ustalania zasad i budowania współpracy Wpływanie na postawy i zachowania członków zespołu Praca wspólna – wartość dodana Współpraca na spotkaniach Kół Jakości Komunikacja w zespole Przepływ informacji pomiędzy członkami zespołu i pomiędzy działami Komunikowanie się a informowanie Rola informacji zwrotnej Uczestnicząc w szkoleniu: Dowiesz...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/35-szkolenie-budowanie-zespou-i-wspopraca
  • Platforma Covisint Ford

    Zakres szkolenia: Customer Portal (Covisint) – najważniejsze informacje o budowie portalu Klienta, lokalizacji aplikacji, lokalizacja narzędzi technicznych pomocnych w efektywnym poruszaniu się na Portalu. Quality System and Supplier Documents – zapoznanie z aplikacją używaną przez całość organizacji: zbiór wymagań, podręczników oraz dokumentacji. SIM (Supplier Improvement Metrics) – poznanie aplikacji nadzorującej wyniki operacyjne organizacji: min. MSA score (Manufacturing Site Assessment), Quality Performance (PPM/QC), Super G (Logistic Performance), itp. 3270 Access / eAPQP Update access / GPIRS DDL / WebQuote - Purchase Order Documents / WebQuote - Tooling Order Documents (Program Managment Applications) – obsługa wymienionych aplikacji, elementy wymagające codziennej weryfikacji,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/327-platforma-covisint-ford
  • Analiza "błędu ludzkiego" w procesie rozwiązywania problemów

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie Typowe przyczyny błędu ludzkiego Przykłady błędów ludzkich Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji: jak i gdzie przeprowadzić? o co i jak pytać? przykład formularza wywiadu z pracownikiem Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego: Analiza Pareto Burza mózgów Diagram przyczynowo-skutkowy 5W 5W1H Plan działania Analiza kosztów błędu ludzkiego Ćwiczenie – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w obsłudze reklamacji Uczestnicząc w szkoleniu: Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych). Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/192-szkolenie-analiza-bledu-ludzkiego
  • Specyficzne wymagania PSA dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: WYMAGANIA: Źródła wymagań w motoryzacji - wprowadzenie Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Specyficzne wymagania klienta PSA w powiązaniu ze specyfikacją IATF 16949:2016 AQF – koncepcja zapewnianie jakości dostawców SQM – Supplier Quality Manual – Podręcznik dostawcy MLP – Supplier Logistic Manual MRF - Suppliers Relation Management KLASYFIKACJA DOSTAWCY QIP NSA – New Supplier Assesment – Analiza potencjału PCPA – Audyt procesu produkcyjnego wg PSA PCAT – Potwierdzenie wydajności QSB+ - audyt systemu i certyfikacja dostawcy ROZWÓJ PROJEKTU Grille APQP - Kroki i kamienie milowe w APQP wg. Metodologii PSA 01276_15_00083 PPAP Approval – proces zatwierdzania części Analiza ryzyka w projekcie – FMEA – wymagania specyficzne klienta...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/399-specyficzne-wymagania-psa-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • PFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesie

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Historia i rozwój metodyki FMEA Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Powiązanie PFMEA z APQP – „trylogia APQP”, rewizje PFMEA i planu kontroli wynikające ze zmian w procesach Dobre praktyki ułatwiające tworzenie i zarządzanie FMEA Przygotowanie do analizy PFMEA Zasady doboru współczynników oceny ryzyka i wyznaczanie wskaźnika RPN Podejmowanie działań zapobiegawczych i ocena ich skuteczności Struktura i zasady wypełniania formularzy ĆWICZENIE: Identyfikacja charakterystyk specjalnych ĆWICZENIE: PFD...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/295-szkolenie-analiza-pfmea
  • CQI 12 - Audyt procesu nanoszenia powłok

    Zakres szkolenia: Norma CQI-12 - Proces specjalny: Ocena Procesu Powlekania Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania i oceny systemu pokryć malarskich Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-12 Odpowiedzialność personelu i planowanie jakości Składowanie, transport i przechowywanie wyrobów Zarządzanie oprzyrządowaniem i narzędziami Job Audit na przykładach Terminologia oraz wyjaśnienie pojęć w CQI-12 Szczegółowe omówienie tabel procesów Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz powiązania CQI-12 ze specyfikacją IATF 16949:2016 w odniesieniu do procesu audytowego. Poznasz procedury i mechanizmy audytowe CQI-12. Zrozumiesz zasady doskonalenia procesów specjalnych związanych z obróbką powierzchni zgodnie z wymaganiami CQI-12. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/362-audyt-procesu-nanoszenia-powlok-cqi-12
  • Efektywna komunikacja - komunikuję by wygrać, czy by się porozumieć

    Zakres szkolenia: Proces komunikacji: Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji; Komunikacja jednostronna i dwustronna; Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji. Komunikacja werbalna Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi; Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji; Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna; Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa. Komunikacja niewerbalna: Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego; Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji; Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji. Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych: Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności; Istota konfliktu i jego fazy; Techniki...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/37-szkolenie-efektywna-komunikacja
  • Lean w biurze i w usługach (Lean Office/Service) – jak minimalizować marnotrawstwo i budować efektywne procesy

    Zakres szkolenia: Czym jest koncepcja Lean? To nieustanne minimalizowanie marnotrawstwa, upraszczanie, doskonalenie realizowane małymi krokami, w duchu wzajemnego szacunku i wspólnej pracy, czerpania od siebie nawzajem wiedzy i dobrych praktyk, oraz transparentności zasad. Choć podejście Lean wywodzi się z procesów typowo produkcyjnych, znalazło liczne zastosowania w wielu sektorach gospodarki na świecie, w tym i w procesach usługowych czy obszarach nieprodukcyjnych (Lean Service) oraz w biurach (Lean Office). Niezależnie od tego jakiego rodzaju usług dotyczy, czy też jak ją nazwiemy… jest to droga usprawniania i „odchudzania” procesów z takich działań i zasobów, za które klient nie chciałby zapłacić – gdyby był świadomy generowanego przez nas marnotrawstwa. Szkolenie z zakresu Lean...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/382-lean-w-biurze-i-w-uslugach-lean-office-service-jak-minimalizowac-marnotrawstwo-i-budowac-efektywne-procesy
  • Audyt Dostawcy

    Zakres szkolenia: Audytu Dostawcy w kontekście wymagań norm IATF 16949, ISO 19011, VDA 6.3 - omówienie zakresu zastosowania wymagań w łańcuchu dostaw Podejście procesowe w audytowaniu – metodyka zgodnie z wytycznymi IATF, VDA 6.3 oraz ISO 19011 – zapisy i dokumentowanie audytów Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania - kwalifikacje audytorów - wytyczne normy ISO 19011 oraz IATF i VDA Wymagania normy IATF 16949 w zakresie planowania i realizacji wyrobu - zarządzanie projektami motoryzacyjnymi w łańcuchu dostaw Audytowanie procesu projektowania i realizacji wyrobu zgodnie z wymaganiami norm oraz klientów (np. APQP) Audytowanie specyficznych wymagań klienta CSR (Customer Specific Requirements) Kryteria oceny, działania korygujące i doskonalące – analiza i rozwiązywanie...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/233-audyt-dostawcy
  • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

    Zakres szkolenia: Teoria konfliktu Co to jest konflikt? Konflikt – zapobiegać czy leczyć? Rodzaje konfliktów i ich dynamika Fazy sytuacji konfliktowej Przełamywanie barier w konflikcie Zarządzanie konfliktem Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych Sposoby zapobiegania konfliktom Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra Radzenie sobie z „narzekaczami” Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych Co to jest kreatywność? Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono Uczestnicząc w szkoleniu: Nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win. Zrozumiesz, że konflikt jest pewnego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/39-szkolenie-rozwiazywanie-sytuacji-konfliktowych
  • Praktyczna obsługa reklamacji

    Zakres szkolenia: Klient – definicja, trudny klient Podstawy komunikacji Typy zachowania klientów – prosty schemat podziału w oparciu o wybrane cechy Komunikacja z klientami o różnych typach zachowania – rady praktyczne Przygotowanie do rozmowy z klientem: analiza sytacji sformułowanie celu przygotowanie strategii Analiza sytacji po zakończeniu rozmowy Rodzaje pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące Parafraza Przygotowanie raportu ze spotkania z klientem Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowie z klientem Oczekiwania klienta związane z reklamacją Przyjmowanie lub odrzucanie reklamacji - podejście praktyczne gromadzenie danych wzorce rozmowy z klientem w procesie przyjmowania lub odrzuczania reklamacji Wynajem firmy zewnetrznej do selekcji/naprawy/kontroli: miejsca działania kryteria...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/191-szkolenie-praktyczna-obsluga-reklamacji
  • ISO 14001 - wymagania normy

    Zakres szkolenia: Rozwój świadomości środowiskowej Strategia przedsiębiorstwa w zakresie ekologii Struktura norm ISO 14000 Wymagania SZŚ według normy ISO 14001 Rola i zadania kierownictwa przedsiębiorstwa, przegląd zarządzania Polityka środowiskowa przedsiębiorstwa Identyfikacja i ocena aspektów środowiskowych Program zarządzania środowiskiem Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna z zainteresowanymi stronami Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz podstawy modelu systemu zarządzania środowiskiem według normy ISO14001. Poznasz korzyści wynikające z zastosowania systemu zarządzania środowiskiem dla organizacji. Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie organizacją na każdym poziomie menadżerskim. Sugerujemy również udział osób...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/9-szkolenie-iso-14001-wymagania-normy
  • Balansowanie procesów metodą MTM, normowania czasów

    Zakres szkolenia: Wstęp do świata MTM: stosowanie w praktyce, przykłady, ograniczenia, kryteria wyboru, definicje, dyskusja, zmapowanie sytuacji aktualnej zgodnie z MTM-1, określenie celów stawianych przed procesem, wykorzystanie pracy kończyn dolnych i ciała (np.: schylić się, powstać, chodzenie, kroki boczne, ruch stopy), wykorzystanie pracy kończyn górnych i jednoczesnej pracy rąk (np.: sięgnąć, przemieścić, chwycić, umiejscowić), wykorzystanie pracy oczu (np.: przesunąć spojrzenie, przyjrzeć się), znaczenie ruchu pokrytego i pokrywającego. Zarządzanie procesem: sposoby realnej oceny czasu trwania poszczególnych czynności na stanowiskach zgodnie z jednostką TMU, przygotowywanie instrukcji stanowiskowych. Ćwiczenia, przykłady, studium przypadku trenera. Uczestnicząc w szkoleniu:...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/357-balansowanie-procesow-metoda-mtm-normowania-czasow
  • Podejście procesowe zarządzaniu przedsiębiorstwem motoryzacyjnym

    Zakres szkolenia: Procesy a wartość dodana, klient Procesy a role osób - właściciel, uczestnik procesu Koncepcja podejścia procesowego według motoryzacji - analiza modelu „żółwia" Klasyfikacja (grupowanie) procesów - zarządcze, główne (realizacji wyrobu), pomocnicze Orientacja na mierniki i analiza trendów Zarządzanie celami mierników - BSC Interakcje między procesami - mapy procesów Podejście procesowe według IATF 16949 Wdrażanie podejścia procesowego w organizacji Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz podstawy modelu procesu i organizacji procesowej. Zrozumiesz interpretację dotyczą modelu „żółwia” stosowaną w motoryzacji. Poznasz istotę podejścia miernikowego i celowego. Zrozumiesz konieczność zastosowania reengineeringu struktury informacyjnej. Poznasz korzyści wynikające z modelu...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/6-szkolenie-podejscie-procesowe-iso-ts-16949-w-motoryzacji
  • CQI 9 - Audyt procesów cieplnych

    Zakres szkolenia: Norma CQI-09 - Customer Specific Requirements AIAG, dla IATF16949:2016 Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Sposób wypełniania poszczególnych elementów CQI-09: Sekcje 1-3: Budowa i konstrukcja normy – podstawy zarządzania systemem obróbki cieplnej, ciągłe doskonalenie zmienności procesów OC Odpowiedzialność kierownictwa i Planowanie Jakości Opowiedzialność w transporcie materiału Szczegółowe wymagania dotyczące wyposażenia Wyposażenie sprzętowe i pomiarowe Pirometria (kalibracja, badania rozkładu temperatur) Częstotliwość Kontroli Procesu Częstotliwość Kontroli końcowej i kontrola wyrobu w procesie Częstotliwości kontroli Medium hartującego oraz roztworów Sekcja 4 - Job audit: Wymagania...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/228-szkolenie-cqi9-audyt-procesow-cieplnych-wg-normy
  • Zdolność jakościowa organizacji zgodnie z Formel Q Capability

    Zakres szkolenia: Wstęp: Formel Q | Formel Q Konkret; Q Capability; Q New Parts Integral Zdolność jakościowa dostawcy wg Formel Q Capability Matryca korelacji IATF vs. CSR VW (SI & FAQ) Bezpieczeństwo wyrobu (4.4.1.2) Wymagania VW Group dla Product Safety Representative – PSB Audit dla części D/TLD (8.2.3.1.2 & 8.3.3.3 ) Karty TLD Charakterystyki D/TLD gdzie ich szukać i jak są oznaczane Projektowanie procesu, zwolnienia oraz oznaczanie części przed-seryjnych (8.2.3.1; 8.3.6.1; 8.6.1) Maturity Level Assurance – QPNI PPA [VDA2] Rekwalifikacja (8.6.2) Audyt procesu zgodnie z Formel Q Capability (9.2) Audyt wyrobu (8.5.1.1; 8.2.2.4) Audyt procesu VDA6.3 + Q_Capability_Appendix_January 2018 Podsumowanie / dyskusja Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz co to jest zdolność dostawcy zgodnie z...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/391-zdolnosc-jakosciowa-organizacji-zgodnie-z-formel-q-capability
  • APQP - zaawansowane planowanie jakości wyrobu

    Zakres szkolenia: Czym jest metodologia APQP – geneza i rozwój, stan obecny. Podstawowe postulaty zaawansowanego planowania jakości wyrobu (APQP) w ujęciu projektowym. Wytyczne do zarządzania projektami w powiązaniu z systemem zarządzania jakością ISO 9001 i wymaganiami normy IATF 16949. Cykl życia projektu, fazy projektu, produkty poszczególnych faz projektowych w powiązaniu z harmonogramem projektu (wykres Gantta, CPM). Planowanie – identyfikacja wymagań klienta – VOC – „Głos klienta” – komunikacja z klientem w fazie ofertowania: identyfikacja oczekiwań klienta – modele 2D, 3D , rysunki, normy, specyfikacje, identyfikacja wymagań specyficznych klienta – CSR, przegląd zapytania – oferty, analiza wykonalności i analiza ryzyka (projektu, biznesowa), oferta. Projektowanie i Rozwój...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/139-szkolenie-apqp
  • Audyt procesu lutowania według CQI-17

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie: Charakterystyka procesów specjalnych Rodzina norm AIAG CQI Technologia lutowania: Fizyczne aspekty lutowania (materiały, pokrycia, jakość spoin) Techniki lutowania (rozpływowe, na fali, selektywne, ręczne, laserowe) Typowe wady w procesie lutowania i ich przyczyny Omówienie pojęć technicznych występujących w CQI-17 (ESD, EOS, ICT, FCT) Normy IPC oraz ich powiązanie z CQI-17 Omówienie wymogów CQI-17: Ogólne wymagania Kwalifikacje audytora Odpowiedzialność kierownictwa i planowanie jakości Składowanie i postępowanie z wyrobami Wyposażenie Job Audit Omówienie tabel procesowych A-S Podsumowanie Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz zasady przeprowadzania audytu wg CQI-17 Zrozumiesz kluczowe wymagania jakościowe dotyczące połączeń lutowanych Zapoznasz się z...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/396-audyt-procesu-lutowania-wedlug-cqi17

Rezultaty wyszukiwania 81 - 100 z 131