Szkolenia dla motoryzacji

Przyjmując, że szkolenia jest wymagane, znaleziono następujące wyniki.

  • Koszty jakości

    Zakres szkolenia: Współczesne rozumienie jakości – jakość jako spełnianie wymogów Koszty jakości a zarządzanie strategiczne i podejście procesowe Koszty zgodności, koszty braku zgodności, koszty utraconych możliwości Koszty zapobiegawcze a koszty sprawdzania i oceny Wewnętrzne i zewnętrzne koszty jakości Mierniki jakości a koszty jakości Metody statystyczne jako narzędzie zmniejszania kosztów jakości Mierzenie efektywności Systemu Zarządzania Jakością poprzez analizę kosztów jakości Rola kontrolingu w przedsiębiorstwie Benchmarkingowa analiza kosztów jakości Zrównoważona Karta Wyników BSC Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz strukturę kosztów jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym i ich wpływ na ogólną rentowności organizacji. Poznasz podstawowe zasady monitoringu kosztów jakości....

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/22-szkolenie-koszty-jakosci
  • Efektywna i efektowna wizualizacja danych w programie MS Excel

    Zakres szkolenia: Rola prezentacji danych jako narzędzia komunikacji w zespole Techniki wizualnej prezentacji danych Dobór odpowiednich środków wizualizacyjnych Tworzenie wykresów w programie MS Excel Typy wykresów i ich zastosowania Tworzenie dynamicznych wykresów, odzwierciedlających przyrost danych Chwyty i sztuczki Mechanizmy OLE - integracja wykresów MS Excel w programie MS Power Point i MS Word Uczestnicząc w szkoleniu: Poznasz zasady zarządzania elementami wykresów. Nauczysz się tworzyć wykresy wieloelementowe. Dowiesz się, jak tworzyć wykresy dynamicznie odzwierciedlające nowe dane. Poznasz wiele ciekawych metod poprawiających działanie wykresów. Adresaci szkolenia: Szkolenie skierowane do osób zainteresowanych efektywnym wykorzystaniem programu MS Excel do celów prezentacji...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/24-it-w-przedsiebiorstwie/34-szkolenie-efektywna-i-efektowna-wizualizacja-danych-w-programie-ms-excel
  • Volvo - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Z arządzanie specyficznymi wymaganiami klientów (CSR), a wymagania normy IATF 16949:2016 Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Volvo Car Customer-Specific Requirements for use with ISO/TS 16949 Customer-Specific Requirements for use with AIAG PPAP 4.0 VCS 5060,39 - Classification of requirements; SCA Volvo FMEA - STD 105-0005 APQP Readiness Assessment Phased PPAP Requirements Handbook; VCS 5060,19 - Capability requirements MSA – Manufacturing Site Assessment + CSA (Commodity Specific Assessment) Podstawowe zasady korzystania z portalu dostawcy Volvo - przegląd dostępnych dokumentów i aplikacji Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz wymagania Volvo dla dostawców Przygotujesz się do poprowadzenia projektu zgodnie z wymaganiami...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/318-volvo-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • SPC - statystyczne sterowanie procesem

    Zakres szkolenia: Rola i miejsce statystyki w ocenie zdolności procesu produkcyjnego - wykrywanie a zapobieganie Zmienność procesu i jej przyczyn Typy rozkładów występujące w procesach Graficzna analiza rozkładu procesu za pomocą histogramu Stratyfikacja danych Sterowalność procesu jako podstawa do określania współczynników zdolności Wskaźniki zdolności maszyn i procesów (Cm, Cmk, Cp, Cpk, Pp, Ppk) - wyznaczanie i interpretacja Wyznaczanie współczynników zdolności w przypadku specyfikacji jednostronych lub granic fizyczny Typy kart kontrolnych i ich zastosowania - karty dla wartości ciągłych oraz atrybutywnych/dyskretnych Dobór kart kontrolnych z uwzględnieniem specyfiki badanych charakterystyk Prowadzenie kart kontrolnych dla wartości ciągłych na przykładzie karty X-R Interpretacja...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/15-szkolenie-spc
  • BSC - strategiczna karta wyników

    Zakres szkolenia: Metody oceny bieżącej działalności przedsiębiorstwa Ogólna koncepcja strategicznej karty wyników - Balanced Scorecard (BSC) Płaszczyzny (perspektywy) funkcjonowania przedsiębiorstwa Misja, wizja, cele strategiczne i operacyjne Konstruowanie karty, Określanie mierników i dobór wag Analiza danych z uwzględnieniem aspektów podejścia procesowego (ISO 9001:2008) oraz ciągłego doskonalenia Przykładowe wdrożenia Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz koncepcję strategicznej karty wyników. Dowiesz się, jak definiować mierniki dla poszczególnych płaszczyzn. Zrozumiesz korzyści wynikające z podejścia BSC jako narzędzia do dynamicznego obserwowania stanu przedsiębiorstwa. Adresaci szkolenia: Szkolenie skierowane do kadry zarządzającej przedsiębiorstw wyższego i średniego szczebla,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/23-szkolenie-bsc-strategiczna-karta-wynikow
  • Budowanie zespołu i współpraca

    Zakres szkolenia: Budowanie i rozwój zespołu Cechy efektywnych zespołów Etapy tworzenia się zespołów Role zespołowe – Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina \ Autodiagnoza własnej roli w zespole Współpraca w zespole - Budowanie współpracy w zespole - Współpraca czy rywalizacja? – czyli w jaki sposób budować relacje w zespole- Lider zespołu – cechy dobrych przywódców - „Expose szefa” – jako skuteczne narzędzie zarządzania zespołem, ustalania zasad i budowania współpracy - Wpływanie na postawy i zachowania członków zespołu - Praca wspólna – wartość dodana - Współpraca na spotkaniach Kół Jakości Komunikacja w zespole Przepływ informacji pomiędzy członkami zespołu i pomiędzy działami Komunikowanie się a informowanie Rola informacji zwrotnej Uczestnicząc w...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/35-szkolenie-budowanie-zespou-i-wspopraca
  • Metrologia długości i kąta w procesie produkcji

    Zakres szkolenia: Podstawowe informacje niezbędne do przeprowadzania pomiarów, takie jak rozdzielczość, dokładność czy niepewność mają znaczący wpływ na otrzymany wynik. Wykonanie pomiaru dobrze dobranym rodzajem wyposażenia może uchronić właściciela procesu przed błędami I lub II rodzaju, które są bardzo kosztowne. Jakie wyposażenie zastosować do mierzonej charakterystyki, jak zinterpretować wyniki z pomiarów i co zrobić w przypadku oceny wyrobu jako niezgodny? Te i wiele innych kwestii związanych z pomiarami w procesie wytwarzania uczestnik pozna na szkoleniu, które obejmuje poniższy zakres. Podstawowe zasady dotyczące pomiarów w procesie produkcji Wymagania odnośnie pomiarów, Dobór środków do mierzonych charakterystyk (racjonalny) Praktyczne metody dokonywania pomiarów wielkości...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/185-szkolenie-metrologia-dlugosci-kata-w-produkcji
  • QRQC – rozwiązywanie problemów jakościowych i analiza przyczyn źródłowych

    Zakres szkolenia: Szkolenie dwudniowe w formie uzupełnionego teorią treningu, opartego o pracę w grupie, case studies oraz warsztaty wykonywane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, oparte na realnych przykładach problemów jakościowych występujących w procesie produkcyjnym. Szkolenie ma na celu wykształcić w uczestnikach nawyk stosowania prawidłowych technik rozwiązywania problemów jakościowych zgodnie z wymaganiami QMS: Wprowadzenie do metodologii rozwiązywania problemów wg QMS: cykl PDCA, narzędzia jakości wg ISO/TS 16949:2009, 3R – San Gen Shugi, lesson learnt, techniki rozwiązywania problemów G8D vs QRQC. Rozwiązywanie problemów jakościowych na linii produkcyjnej – QRAP Reakcja na reklamację klienta – QRQC: detekcja – 5W2H, komunikacja – 4M, analiza – FTA, 5Whys, weryfikacja –...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/333-qrqc-rozwiazywanie-problemow-jakosciowych-i-analiza-przyczyn-zrodlowych
  • Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produkt (PPA) według VDA 2

    Zakres szkolenia: Zapewnienie Jakości Dostaw wg wymagań niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego - VDA rev5 - Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produktu (PPA) PPA w kontekście specyfikacji ISO/TS 16949 PPA w kontekście procedur amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego - APQP i PPAP Zdarzenia inicjujące procedurę PPA - omówienie Matrycy Zdarzeń Inicjujących Planowanie i uzgodnienie procedury PPA Poziomy zatwierdzenia - wybór stopnia udokumentowania Omówienie procesu PPA i jego możliwych wersji Badania funkcjonalne / walidacja procesu - omówienie Matrycy oceny dojrzałości wyrobu i procesu dla dostaw seryjnych Przykłady dokumentów i formularzy Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumienie wymagań VDA 2 w powiązaniu z wymaganiami ISO TS16949 Przedstawienie korzyści wynikających z właściwego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/24-szkolenie-vda-2-zapewnianie-jakosci-dostaw-wedlug-normy
  • Efektywna komunikacja - komunikuję by wygrać, czy by się porozumieć

    Zakres szkolenia: Proces komunikacji: Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji; Komunikacja jednostronna i dwustronna; Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji. Komunikacja werbalna Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi; Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji; Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna; Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa. Komunikacja niewerbalna: Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego; Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji; Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji. Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych: Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności; Istota konfliktu i jego fazy; Techniki...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/37-szkolenie-efektywna-komunikacja
  • Chrysler - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: Wymagania normy ISO/TS 16949:2009 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów Powiązania i rozszerzania punktów ISO/TS 16949:2009 poprzez specyficzne wymagania Chryslera Odniesienia do wymagań dodatkowych: Podręczniki AIAG, CQI Definicja i oznaczenia charakterystyk specjalnych w dokumentacji Przegląd procedur 13 (PPRP), 14 (PA i PSA) i 15 (PDR) – przegląd i kwalifikacja projektu i procesu z klientem Podstawy obsługi aplikacji Chryslera: CQR, ESBC, webCN Zarządzanie procesem reklamacji w aplikacjach: 3CPR, eCIMS, NCT Podstawowe wiadomości na temat weryfikacji i walidacji procesu Masowe zatwierdzenie części w CQMS (PPAP) Zarządzanie danymi z sieci gwarancyjnej: WIS, PRAS Audyty warstwowe LPA Uczestnicząc w szkoleniu: Zrozumiesz podstawowe wymagania Chryslera dla...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/320-chrysler-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego
  • Balansowanie procesów metodą MTM, normowania czasów

    Zakres szkolenia: Wstęp do świata Lean Manufacturing i MTM: marnotrawstwo a wartość dodana stosowanie w praktyce, przykłady, ograniczenia, kryteria wyboru, definicje, dyskusja. Balansowanie procesów i czynności: sformułowanie problemu oraz warunków ograniczających, przedstawienie przykładów, zmapowanie sytuacji aktualnej zgodnie z MTM-1, określenie celów stawianych przed zbalansowaniem procesu, zbalansowanie przykładowych procesów, wykorzystanie pracy kończyn dolnych i ciała (np.: schylić się, powstać, chodzenie, kroki boczne, ruch stopy), wykorzystanie pracy kończyn górnych i jednoczesnej pracy rąk (np.: sięgnąć, przemieścić, chwycić, umiejscowić), wykorzystanie pracy oczu (np.: przesunąć spojrzenie, przyjrzeć się), znaczenie ruchu pokrytego i pokrywającego. Zarządzanie procesem:...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/357-balansowanie-procesow-metoda-mtm-normowania-czasow
  • Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3

    Zakres szkolenia: Audyt procesu wytwarzania zgodnie z VDA 6.3 rev2 Szkolenie przygotowane w oparciu o ideę podejścia modułowego zrzeszenia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego VDA - Modułu A (Ogólne podstawy dla Audytorów Procesu) i Modułu B (Audytowanie w aspekcie idei - Product Life Cycle w łańcuchu dostaw). Podejście procesowe w przemyśle motoryzacyjnym (wg ISO 9001 oraz ISO/TS 16949) Podejście procesowe a Audyt procesu wytwarzania Analiza ryzyk w modelu procesowym w oparciu o koncepcję modelu „żółwia” Wymagania norm ISO/TS 16949 oraz ISO 19011 w kontekście Audytu procesu wytwarzania Metodyka audytu procesu Wymagania kompetencyjne dla audytorów procesu wytwarzania wewnętrznych i łańcucha dostaw Zasady organizacji audytów, Prowadzenie zapisów audytowych i interpretacja uzyskanych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/25-szkolenie-audytor-wewnetrzny-procesu-vda-6-3
  • Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

    Zakres szkolenia: Teoria konfliktu Co to jest konflikt? Konflikt – zapobiegać czy leczyć? Rodzaje konfliktów i ich dynamika Fazy sytuacji konfliktowej Przełamywanie barier w konflikcie Zarządzanie konfliktem Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych Sposoby zapobiegania konfliktom Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra Radzenie sobie z „narzekaczami” Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych Co to jest kreatywność? Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono Uczestnicząc w szkoleniu: nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win, zrozumiesz, że konflikt jest pewnego...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/23-zasoby-ludzkie/39-szkolenie-rozwiazywanie-sytuacji-konfliktowych
  • Platforma Covisint Ford

    Zakres szkolenia: Customer Portal (Covisint) – najważniejsze informacje o budowie portalu Klienta, lokalizacji aplikacji, lokalizacja narzędzi technicznych pomocnych w efektywnym poruszaniu się na Portalu. Quality System and Supplier Documents – zapoznanie z aplikacją używaną przez całość organizacji: zbiór wymagań, podręczników oraz dokumentacji. SIM (Supplier Improvement Metrics) – poznanie aplikacji nadzorującej wyniki operacyjne organizacji: min. MSA score (Manufacturing Site Assessment), Quality Performance (PPM/QC), Super G (Logistic Performance), itp. 3270 Access / eAPQP Update access / GPIRS DDL / WebQuote - Purchase Order Documents / WebQuote - Tooling Order Documents (Program Managment Applications) – obsługa wymienionych aplikacji, elementy wymagające codziennej weryfikacji,...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/327-platforma-covisint-ford
  • QFD i ABCD Suzuki - skuteczne i efektywne wdrożenie nowego produkt, procesu, usługi

    Zakres szkolenia: Realizacja pierwszego "domu jakości": ustalenie kto jest klientem zewnętrznym oraz jego potrzeb i wymagań. ustalanie wartościowania preferencji klientów. przeprowadzenie analizy konkurencji. ustalenie aktualnych poziomów zadowolenia klientów. określenie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu. porównanie wymagań technicznych z produktami konkurencji. ocena klienta naszego produktu w porównaniu do konkurencji pod kątem wymagań odbiorcy. opracowanie wartości korelacji pomiędzy charakterystykami. określenie korelacji ujemnej między cechami technicznymi. wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy pierwszego "domu jakości". Realizacja drugiego "domu jakości": przepisanie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/28-lean/358-qfd-i-abcd-suzuki-skuteczne-i-efektywne-wdrozenie-nowego-produkt-procesu-uslugi
  • Pomiary twardości

    Zakres szkolenia: Sam pomiar twardości jest dość prostym pomiarem, należy tylko zastosować odpowiednią metodę, przygotować odpowiednio próbkę i poprawnie dokonać pomiaru. Jak mierzyć twardość elementów metalowych, a jak inne elementy, np. gumę lub ceramikę? Te i inne kwestie związane z pomiarem twardości poznasz na naszym szkoleniu, którego zakres przestawiamy poniżej. Podstawowe zagadnienia związane z twardością Metody pomiaru twardości Rockwella Brinella Vickersa Inne stosowane metody - Grodzińskiego, Knoopa, Shore’a, IRHD Różnice między HV/HBW/HRB/HRC/HRT Sposoby pomiaru detali Sposoby użytkowania twardościomierzy Przygotowanie próbek do pomiaru Kalibracja przyrządów przed pomiarem Ocena wyników po pomiarze Kwalifikacja twardościomierzy wg normy Powtarzalność wskazań twardościomierza...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/27-metrologia/239-szkolenie-pomiary-twardosci
  • FMEA - analiza potencjalnych wad i ich skutków

    Zakres szkolenia: Wprowadzenie do tematyki oceny ryzyka Idea FMEA – wpływ FMEA na redukcję kosztów, zapobieganie a reagowanie Tworzenie FMEA na bazie wiedzy i poprzednich doświadczeń Podstawowe rodzaje analiz FMEA i różnice między nimi – analiza koncepcji (CFMEA), systemu (SFMEA), projektu (DFMEA), procesu (PFMEA) i maszyny Koncepcja System – Podsystem – Komponent (DFMEA) Historia i rozwój metodyki FMEA Powiązanie PFMEA z APQP – trylogia APQP, rewizje PFMEA i planu kontroli wynikające ze zmian w procesach Dobre praktyki ułatwiające tworzenie i zarządzanie FMEA Praktyczne przygotowanie do analizy DFMEA – robustness tools ĆWICZENIE: Boundary diagram ĆWICZENIE: Interface matrix ĆWICZENIE: Parametr diagram Identyfikacja funkcji Omówienie przykładowego D-FMEA Zasady doboru współczynników...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/25-narzedzia-jakosci/17-szkolenie-analiza-fmea
  • Audyt systemu według VDA 6.1

    Zakres szkolenia: Ćwiczenia praktyczne – scenki audytowe, analiza podejścia procesowego Interpretacja oraz analiza wymagań normy VDA 6.1 rev4 2003 Powiązania pomiędzy normami branży motoryzacyjnej – ISO/TS 16949:2009 Cele Audytu Systemu Przygotowanie i planowanie Audytu Systemu - ćwiczenia z tworzenia listy pytań, używanie standardowej listy pytań VDA 6.1 Zasady dokonywania oceny wyników audytu Przeprowadzanie audytu: zasady prowadzenia badania na miejscu, dokumentowanie wyników audytu - ćwiczenia w dokonywaniu ocen, w określaniu niezgodności i z umiejętności ich wykazywania Działania poaudytowe - doskonalenie systemu Uczestnicząc w szkoleniu: Zapoznanie z założeniami VDA 6.1 Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/26-szkolenie-audytor-wewnetrzny-systemu-vda-6-1
  • Ford Motor Company - specyficzne wymagania dla dostawców przemysłu samochodowego

    Zakres szkolenia: CSR (Customer Specific Requirements) – specyfika pracy z klientem Ford Motor Company na podstawie obowiązujących podręczników. Customer Portal (Covisint) – podstawowe informacje o aplikacjach służących do codziennej obsługi klienta (wymagania, ocena, itp.). GPDS Global Product Development System – kamienie milowe projektu na podstawie fordowskiego system rozwoju produktu, równolegle z fazami rozwoju projektu. eAPQP (Advanced Product Quality Planning) / online Schedule A – raportowanie statusu rozwoju gotowości wdrażanego projektu dla poszczególnych elementów rozwoju produktu i procesu, przy użyciu aplikacji eAPQP oraz „Schedule A” (w przypadku, gdy klient posiada projekt, którego raportowanie odbywa się poprzez „Schedule A”). VPP (Vehicle Part Progress) – metody...

    https://www.pronost.pl/szkolenia-zamkniete/26-systemy-zarzadzania/326-ford-motor-company-specyficzne-wymagania-dla-dostawcow-przemyslu-samochodowego

Rezultaty wyszukiwania 81 - 100 z 114