
Grupa Doradztwa Kreatywnego PRONOST Sp. z o.o.
zaprasza na szkolenie:
numer 78/17
|
Metodyka Global 8D - techniki poszukiwania przyczyn źródłowych i zarządzanie reklamacjami
|
Termin i czas szkolenia: 16.11–17.11.2017, 9:00 - 17:00 Miejsce: Pszczyna |
Cena szkolenia: 1380,00 zł netto / 1697,40 zł brutto
Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu
|
Zakres szkolenia: |
- Systematyczne podejście do rozwiązywania problemów a cykl PDCA
- Dokumentowanie procesu analizy reklamacji zgodnie ze standardem motoryzacyjnym G8D – typowe wzory formularzy i zasady ich wypełniania
- D0 - Przygotowanie do rozpoczęcia procesu G8D
- Identyfikacja problemu
- Natychmiastowe działania powstrzymujące (Emergency Response Actions)
- D1 - Powołanie zespołu
- Rola zespołu w procesie doskonalenia
- Funkcje w zespole rozwiązywania problemów (lider, przedstawiciel klienta, champion)
- Tworzenie efektywnego zespołu rozwiązywania problemów jakościowych
- D2 - Definiowanie problemu
- Poprawne definiowanie problemów z wykorzystaniem metodyki 5W2H
- Formułowanie celu
- Różnica między problemem a jego symptomem
- Gromadzenie danych i ich wstępna analiza (arkusze kontrolne, analiza rozkładu procesu za pomocą histogramów, określanie priorytetów za pomocą analizy Pareto, stratyfikacja danych)
- D3 - Tymczasowe działania korygujące
- Rodzaje i charakter tymczasowych działań korygujących
- „Cykl życia" tymczasowych działań korygujących
- D4 - Poszukiwanie przyczyn źródłowych – root cause analysis
- Burza mózgów jako wielofunkcyjne narzędzie kreatywnego myślenia
- Wykres przyczynowo skutkowy Ishikawy
- Analiza 5 WHY
- Fault Tree Analysis
- Analiza Drill Deep (3 x 5 WHY)
- Priorytetyzacja problemów – metoda punktowa i porównywanie parami
- D5 - Opracowywanie trwałych działań korygujących
- Różnica między działaniami powstrzymującymi a tymczasowymi i trwałymi działaniami korygującymi
- Planowanie działań i definiowanie odpowiedzialności
- Podejmowanie decyzji z uwzględnieniem analizy kosztów i czasu
- D6 - Wdrożenie i walidacja trwałych działań korygujących
- Metody walidacji
- Nadzór nad działaniami
- Potwierdzenie skuteczności i trwałości wprowadzonych rozwiązań
- Podejmowanie działań korygujących
- Akceptacja klienta
- D7 - Zapobieganie ponownemu pojawieniu się problemu
- Utrwalenie uzyskanych rozwiązań poprzez standaryzację
- Identyfikacja podobnych procesów w celu zastosowania w nich wprowadzonych rozwiązań
- Budowanie organizacji nakierowanej na analizę doświadczeń - Lessons Learned
- D8 – Uznanie pracy zespołu
- rola prawidłowego systemu motywacyjnego w działaniu zespołów rozwiązywania problemów
- efektywne przekazywanie informacji zwrotnej - pochwały i propozycje do doskonalenia
|
Uczestnicząc w szkoleniu: |
- Zrozumiesz, że reklamacje są bezcennym źródłem informacji dla organizacji
- Poznasz zasad działania cyklu PDCA w procesie reklamacyjnym
- Zrozumiesz istotność poprawnego zdefiniowania problemu jako wstępu do dalszej jego analizy
- Poznasz techniki zespołowego rozwiązywania problemów
- Lepiej poznasz swoje predyspozycje do różnych ról w zespole rozwiązywania problemów
- Zrozumiesz wagę standaryzacji opracowanych rozwiązań
|
Adresaci szkolenia: |
- Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących z wymaganiami klientów rynku motoryzacyjnego (wszystkie szczeble organizacji).
|
Cena obejmuje: |
Cena nie obejmuje: |
- uczestnictwo w szkoleniu
- wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad+kolacja+obiad)
- materiały szkoleniowe
- certyfikat
- bufet kawowy
|
|
Przeczytaj Warunki płatności i uczestnictwa i pobierz Formularz zgłoszenia |
Zadaj pytanie dotyczące szkolenia |
|
|