logo_pronost_male

 mewa_male
 
 Grupa Doradztwa Kreatywnego PRONOST Sp. z o.o.
 zaprasza na szkolenie:
numer 78/17

Metodyka Global 8D - techniki poszukiwania przyczyn źródłowych i zarządzanie reklamacjami

Termin i czas szkolenia: 16.11–17.11.2017, 9:00 - 17:00   Miejsce: Pszczyna
Cena szkolenia: 1380,00 zł netto / 1697,40 zł brutto   Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu
Zakres szkolenia:
    • Systematyczne podejście do rozwiązywania problemów a cykl PDCA
    • Dokumentowanie procesu analizy reklamacji zgodnie ze standardem motoryzacyjnym G8D – typowe wzory formularzy i zasady ich wypełniania
    • D0 - Przygotowanie do rozpoczęcia procesu G8D
      • Identyfikacja problemu
      • Natychmiastowe działania powstrzymujące (Emergency Response Actions)
    • D1 - Powołanie zespołu
      • Rola zespołu w procesie doskonalenia
      • Funkcje w zespole rozwiązywania problemów (lider, przedstawiciel klienta, champion)
      • Tworzenie efektywnego zespołu rozwiązywania problemów jakościowych
    • D2 - Definiowanie problemu
      • Poprawne definiowanie problemów z wykorzystaniem metodyki 5W2H
      • Formułowanie celu
      • Różnica między problemem a jego symptomem
      • Gromadzenie danych i ich wstępna analiza (arkusze kontrolne, analiza rozkładu procesu za pomocą histogramów, określanie priorytetów za pomocą analizy Pareto, stratyfikacja danych)
    • D3 - Tymczasowe działania korygujące
      • Rodzaje i charakter tymczasowych działań korygujących
      • „Cykl życia" tymczasowych działań korygujących
    • D4 - Poszukiwanie przyczyn źródłowych – root cause analysis
      • Burza mózgów jako wielofunkcyjne narzędzie kreatywnego myślenia
      • Wykres przyczynowo skutkowy Ishikawy
      • Analiza 5 WHY
      • Fault Tree Analysis
      • Analiza Drill Deep (3 x 5 WHY)
      • Priorytetyzacja problemów – metoda punktowa i porównywanie parami
    • D5 - Opracowywanie trwałych działań korygujących
      • Różnica między działaniami powstrzymującymi a tymczasowymi i trwałymi działaniami korygującymi
      • Planowanie działań i definiowanie odpowiedzialności
      • Podejmowanie decyzji z uwzględnieniem analizy kosztów i czasu
    • D6 - Wdrożenie i walidacja trwałych działań korygujących
      • Metody walidacji
      • Nadzór nad działaniami
      • Potwierdzenie skuteczności i trwałości wprowadzonych rozwiązań
      • Podejmowanie działań korygujących
      • Akceptacja klienta
    • D7 - Zapobieganie ponownemu pojawieniu się problemu
      • Utrwalenie uzyskanych rozwiązań poprzez standaryzację
      • Identyfikacja podobnych procesów w celu zastosowania w nich wprowadzonych rozwiązań
      • Budowanie organizacji nakierowanej na analizę doświadczeń - Lessons Learned
    • D8 – Uznanie pracy zespołu
      • rola prawidłowego systemu motywacyjnego w działaniu zespołów rozwiązywania problemów
      • efektywne przekazywanie informacji zwrotnej - pochwały i propozycje do doskonalenia


Uczestnicząc w szkoleniu:
    • Zrozumiesz, że reklamacje są bezcennym źródłem informacji dla organizacji
    • Poznasz zasad działania cyklu PDCA w procesie reklamacyjnym
    • Zrozumiesz istotność poprawnego zdefiniowania problemu jako wstępu do dalszej jego analizy
    • Poznasz techniki zespołowego rozwiązywania problemów
    • Lepiej poznasz swoje predyspozycje do różnych ról w zespole rozwiązywania problemów
    • Zrozumiesz wagę standaryzacji opracowanych rozwiązań

Adresaci szkolenia:
    • Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących z wymaganiami klientów rynku motoryzacyjnego (wszystkie szczeble organizacji).

Cena obejmuje: Cena nie obejmuje:
    • uczestnictwo w szkoleniu
    • wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad+kolacja+obiad)
    • materiały szkoleniowe
    • certyfikat
    • bufet kawowy

    • kosztów zakwaterowania
Przeczytaj Warunki płatności i uczestnictwa i pobierz Formularz zgłoszenia
Zadaj pytanie dotyczące szkolenia
*Treść pytania
Wyślij kopię tego e-maila również do mnie
*Imię Nazwisko
Firma
*e-mail
Telefon kontaktowy
*Przepisz obrazek
(odśwież)