Zakres szkolenia:
  • Proces komunikacji:
    • Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji;
    • Komunikacja jednostronna i dwustronna;
    • Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji.
  • Komunikacja werbalna
    • Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi;
    • Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji;
    • Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna;
    • Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa.
  • Komunikacja niewerbalna:
    • Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego;
    • Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji;
    • Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji.
  • Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych:
    • Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności;
    • Istota konfliktu i jego fazy;
    • Techniki rozwiązywania konfliktów.

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

    • Zrozumiesz, że porozumiewanie się jest najważniejszą umiejętnością, która przekłada się na każdą dziedzinę życia.
    • Rozwiniesz swoje kompetencje interpersonalne i poszerzysz świadomość komunikacyjną.
    • Zwiększysz efektywność wyrażania siebie i "odczytywania" innych.
    • Popracujesz nad samoświadomością i poczuciem własnej wartości.
    • Dowiesz się, jak zmniejszać straty wynikające z niepełnego przekazywania informacji.
    • Nauczysz się minimalizować konflikty wynikające z błędów komunikacyjnych.

 

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób kierujących zespołami oraz będącymi członkami zespołów, które chcą poprawić efektywność funkcjonowania poprzez poprawę procesów komunikacyjnych.

 

Czas trwania:
  •  2 dni (16 godzin dydaktycznych)