Zakres szkolenia:
  • Proces komunikacji:
    • Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji;
    • Komunikacja jednostronna i dwustronna;
    • Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji.
  • Komunikacja werbalna
    • Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi;
    • Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji;
    • Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna;
    • Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa.
  • Komunikacja niewerbalna:
    • Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego;
    • Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji;
    • Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji.
  • Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych:
    • Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności;
    • Istota konfliktu i jego fazy;
    • Techniki rozwiązywania konfliktów.

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

    • zrozumiesz, że porozumiewanie się jest najważniejszą umiejętnością, która przekłada się na każdą dziedzinę życia,
    • rozwiniesz swoje kompetencje interpersonalne i poszerzysz świadomość komunikacyjną,
    • zwiększysz efektywność wyrażania siebie i "odczytywania" innych,
    • popracujesz nad samoświadomością i poczuciem włąsnej wartości,
    • dowiesz się, jak mniejszać straty wynikające z niepełnego przekazywania informacji,
    • nauczysz się minimalizować konflikty wynikające z błędów komunikacyjnych.

 

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób kierujących zespołami oraz będącymi członkami zespołów, które chcą poprawić efektywność funkcjonowania poprzez poprawę procesów komunikacyjnych.

 

Czas trwania:
  •  2 dni (16 godzin dydaktycznych)