Zakres szkolenia: |
- Proces komunikacji:
- Podstawowe zagadnienia dotyczące komunikacji;
- Komunikacja jednostronna i dwustronna;
- Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji.
- Komunikacja werbalna
- Moje mocne i słabe strony w kontaktach z ludźmi;
- Empatia i aktywne słuchanie jako jedne z najważniejszych elementów komunikacji;
- Feedback czyli prawidłowa informacja zwrotna;
- Podstawowa Reprezentacja Zmysłowa.
- Komunikacja niewerbalna:
- Mowa ciała – znaczenie przekazu niewerbalnego;
- Rozkład znaczenia komunikatów wg A. Mehrabian i spójność w komunikacji;
- Składowe mowy ciała – kinetyka, mimika, gesty, proksemika;- Rozpoznawanie emocji.
- Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych:
- Komunikacja asertywna – rozpoznanie stylów komunikacyjnych, mapa asertywności;
- Istota konfliktu i jego fazy;
- Techniki rozwiązywania konfliktów.
|
Uczestnicząc w szkoleniu:
|
- Zrozumiesz, że porozumiewanie się jest najważniejszą umiejętnością, która przekłada się na każdą dziedzinę życia.
- Rozwiniesz swoje kompetencje interpersonalne i poszerzysz świadomość komunikacyjną.
- Zwiększysz efektywność wyrażania siebie i "odczytywania" innych.
- Popracujesz nad samoświadomością i poczuciem własnej wartości.
- Dowiesz się, jak zmniejszać straty wynikające z niepełnego przekazywania informacji.
- Nauczysz się minimalizować konflikty wynikające z błędów komunikacyjnych.
|
Adresaci szkolenia:
|
- Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób kierujących zespołami oraz będącymi członkami zespołów, które chcą poprawić efektywność funkcjonowania poprzez poprawę procesów komunikacyjnych.
|
Czas trwania: |
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)
|