Zakres szkolenia:
  • Teoria konfliktu
  • Co to jest konflikt?
    • Konflikt – zapobiegać czy leczyć?
    • Rodzaje konfliktów i ich dynamika
    • Fazy sytuacji konfliktowej
    • Przełamywanie barier w konflikcie
  • Zarządzanie konfliktem
    • Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
    • Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
    • Sposoby zapobiegania konfliktom
    • Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra
    • Radzenie sobie z „narzekaczami”
    • Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej
  • Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych
    • Co to jest kreatywność?
    • Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów
    • Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win,
  • zrozumiesz, że konflikt jest pewnego rodzaju procesem, który efektywnie zarządzany przynosi korzyści wszystkim stronom
  • poznasz narzędzia kreatywnego rozwiązywania konfliktów.

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób uczestniczących w procesach negocjacyjnych ze stronami zewnętrznymi jak i w obrębie ogranizacji.
  • Szkolenie szczególnie przydatne dla osób kierujących zespołami (liderzy projektów, brygadziści, kierownicy, menadżerowie).

 

Czas trwania:
  •  2 dni (16 godzin dydaktycznych)