Zakres szkolenia:
  • Wprowadzenie
  • Typowe przyczyny błędu ludzkiego
  • Przykłady błędów ludzkich
  • Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem
  • Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji:
    • jak i gdzie przeprowadzić?
    • o co i jak pytać?
    • przykład formularza wywiadu z pracownikiem
  • Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego:
    • Analiza Pareto
    • Burza mózgów
    • Diagram przyczynowo-skutkowy
    • 5W
    • 5W1H
    • Plan działania
    • Analiza kosztów błędu ludzkiego
  • Ćwiczenie – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w obsłudze reklamacji

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych).
  • Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby uzyskać od pracownika najważniejsze informacje o zaistniałym problemie.
  • Poznasz ciekawe i przydatne narzędzia pozwalające trwale rozwiązywać zauważone problemy.

 

Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest skierowane do osób odpowiedzialnych za analizę problemów wewnętrznych oraz reklamacji. Zapraszamy do uczestnictwa również osoby odpowiedzialne za analizę reklamacji w relacjach z klientami oraz dostawcami.

Czas trwania:
  •  1 dzień (8 godzin dydaktycznych)