Zakres szkolenia: |
- Wprowadzenie
- Typowe przyczyny błędu ludzkiego
- Przykłady błędów ludzkich
- Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem
- Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji:
- jak i gdzie przeprowadzić?
- o co i jak pytać?
- przykład formularza wywiadu z pracownikiem
- Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego:
- Analiza Pareto
- Burza mózgów
- Diagram przyczynowo-skutkowy
- 5W
- 5W1H
- Plan działania
- Analiza kosztów błędu ludzkiego
- Ćwiczenie – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w obsłudze reklamacji
|
Uczestnicząc w szkoleniu:
|
- Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych).
- Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby uzyskać od pracownika najważniejsze informacje o zaistniałym problemie.
- Poznasz ciekawe i przydatne narzędzia pozwalające trwale rozwiązywać zauważone problemy.
|
Adresaci szkolenia:
|
- Szkolenie jest skierowane do osób odpowiedzialnych za analizę problemów wewnętrznych oraz reklamacji. Zapraszamy do uczestnictwa również osoby odpowiedzialne za analizę reklamacji w relacjach z klientami oraz dostawcami.
|
Czas trwania: |
- 1 dzień (8 godzin dydaktycznych)
|