Zakres szkolenia:

Szkolenie dwudniowe w formie uzupełnionego teorią treningu, opartego o pracę w grupie, case studies oraz warsztaty wykonywane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, oparte na realnych przykładach problemów jakościowych występujących w procesie produkcyjnym. Szkolenie ma na celu wykształcić w uczestnikach nawyk stosowania prawidłowych technik rozwiązywania problemów jakościowych zgodnie z wymaganiami QMS:

  • Wprowadzenie do metodologii rozwiązywania problemów wg QMS:
    • cykl PDCA,
    • narzędzia jakości wg ISO/TS 16949:2009,
    • 3R – San Gen Shugi,
    • lesson learnt,
    • techniki rozwiązywania problemów G8D vs QRQC.
  • Rozwiązywanie problemów jakościowych na linii produkcyjnej – QRAP
  • Reakcja na reklamację klienta – QRQC:
    • detekcja – 5W2H,
    • komunikacja – 4M,
    • analiza – FTA,
    • 5Whys,
    • weryfikacja – LLC.
  • Quick Response:
    • charakterystyka problemu – PDCA, 5W2H,
    • zabezpieczenie klienta – natychmiastowe akcje zabezpieczające,
    • organizacja i wnioski z sortowania (TLR),
    • analiza poprzednich wypadków.
  • Przyspieszenie procesu – Assigning tasks
  • Analysis:
    • FTA – poszukiwanie przyczyny wystąpienia błędu,
    • FTA – poszukiwanie przyczyny nie wykrycia błędu,
    • 5Whys,
    • odtworzenie defektu,
    • podsumowanie.
  • Corrective actions:
    • zatwierdzenie działań korygujących,
    • potwierdzenie efektywności działań naprawczych.
  • Wnioski z cyklu działań – LLC:
    • zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem,
    • uczymy się na błędach,
    • weryfikacja działań,
    • standaryzacja.

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Szkolenie ma na celu wykształcić w uczestnikach nawyk stosowania prawidłowych technik rozwiązywania problemów jakościowych zgodnie z wymaganiami QMS.

 

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie jest skierowane do pracowników średniego i wyższego szczebla.
Czas trwania:
  •  2 dni (16 godzin dydaktycznych)