Szkolenie dwudniowe w formie uzupełnionego teorią treningu, opartego o pracę w grupie, case studies oraz warsztaty wykonywane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, oparte na realnych przykładach problemów jakościowych występujących w procesie produkcyjnym. Szkolenie ma na celu wykształcić w uczestnikach nawyk stosowania prawidłowych technik rozwiązywania problemów jakościowych zgodnie z wymaganiami QMS:
- Wprowadzenie do metodologii rozwiązywania problemów według QMS:
- cykl PDCA,
- narzędzia jakości według IATF 16949:2016,
- 3R – San Gen Shugi,
- lesson learnt,
- techniki rozwiązywania problemów G8D vs QRQC.
- Rozwiązywanie problemów jakościowych na linii produkcyjnej – QRAP.
- Reakcja na reklamację klienta – QRQC:
- detekcja – 5W2H,
- komunikacja – 4M,
- analiza – FTA,
- 5Whys,
- weryfikacja – LLC.
- Quick Response:
- charakterystyka problemu – PDCA, 5W2H,
- zabezpieczenie klienta – natychmiastowe akcje zabezpieczające,
- organizacja i wnioski z sortowania (TLR),
- analiza poprzednich wypadków.
- Przyspieszenie procesu – Assigning tasks.
- Analysis:
- FTA – poszukiwanie przyczyny wystąpienia błędu,
- FTA – poszukiwanie przyczyny nie wykrycia błędu,
- 5Whys,
- odtworzenie defektu,
- podsumowanie.
- Corrective actions:
- zatwierdzenie działań korygujących,
- potwierdzenie efektywności działań naprawczych.
- Wnioski z cyklu działań – LLC:
- zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem,
- uczymy się na błędach,
- weryfikacja działań,
- standaryzacja.
|