Zakres szkolenia:
  • Jakość i ciągłe doskonalenie – miejsce i rola w organizacji
  • Proces i podejście procesowe
  • Standard, standaryzacja i praca standaryzowana
  • Filozofia Kaizen i Lean Manufacturing
  • Marnotrawstwo, braki, reklamacje vs skuteczność i efektywność
  • Problem i narzędzia rozwiązywania problemów:
    • Strumień wartości
    • Analiza Pareto
    • Burza mózgów
    • Diagram przyczynowo-skutkowy (Diagram Ishikawy)
    • 5S
    • 5W
    • 5W1H
    • Plan działania
    • Analiza 8D
    • Analiza błędu ludzkiego
    • Lista kontrolna
    • Poka Yoke
    • QRQC
  • Zespół i współpraca w zespole
  • Zakończenie szkolenia, podsumowanie

 

Uczestnicząc w szkoleniu:
  • Poznasz rolę jakości i ciągłego doskonalenia w organizacji oraz Twoje odpowiedzialności w tych obszarach
  • Zapoznasz się z podstawami podejścia procesowego w zarządzaniu organizacją – w tym na swoim stanowisku pracy
  • Poznasz zasady filozofii Kaizen i Lean Management
  • Nauczysz się dostrzegać marnotrawstwo, identyfikować je i poznasz narzędzia do jego eliminacji
  • Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i narzędzia do dostrzegania, definiowania i rozwiązywania problemów
  • Poznasz role i zasady współpracy w zespole

 

Adresaci szkolenia:
  • Szkolenie jest adresowane do każdego pracownika produkcji – szczególnie do osób, które dopiero rozpoczynają pracę.
  • Szkolenie może być elementem obowiązkowych szkoleń dla nowych pracowników.

 

Czas trwania:
  •  2 dni (16 godzin dydaktycznych)