Zakres szkolenia:
  • Systematyczne podejście do rozwiązywania problemów a cykl PDCA 
  • Identyfikacja problemu 
  • Natychmiastowe działania powstrzymujące (Emergency Response Actions) 
  • Tworzenie efektywnego zespołu rozwiązywania problemów jakościowych 
  • Poprawne definiowanie problemów z wykorzystaniem metodyki 5W2H 
  • Różnica między problemem a jego symptomem 
  • Gromadzenie danych i ich wstępna analiza (arkusze kontrolne, analiza rozkładu procesu za pomocą histogramów, określanie priorytetów za pomocą analizy Pareto, stratyfikacja danych) 
  • Burza mózgów jako wielofunkcyjne narzędzie kreatywnego myślenia 
  • Wykres przyczynowo skutkowy Ishikawy 
  • Analiza 5 WHY 
  • Fault Tree Analysis 
  • Analiza Drill Deep (3 x 5 WHY) 
  • Priorytetyzacja problemów – metoda punktowa i porównywanie parami 
  • Metody walidacji 
  • Nadzór nad działaniami 
  • Potwierdzenie skuteczności i trwałości wprowadzonych rozwiązań 
  • Podejmowanie działań korygujących 
  • Akceptacja klienta 
  • Utrwalenie uzyskanych rozwiązań poprzez standaryzację 
  • Identyfikacja podobnych procesów w celu zastosowania w nich wprowadzonych rozwiązań 
  • Budowanie organizacji nakierowanej na analizę doświadczeń - Lessons Learned 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Poznasz wymagania przemysłu motoryzacyjnego związane z metodycznym rozwiązywaniem problemów.
  • Docenisz znaczenie zespołów interdyscyplinarnych w efektywnym rozwiązywaniu problemów.
  • Dowiesz się, jak prawidłowo definiować problemy w celu ich prawidłowego rozwiązania.
  • Poznasz zastosowanie kluczowych narzędzi jakości w procesach rozwiązywania problemów.
  • Zrozumiesz rolę standaryzacji uzyskanych rozwiązań jako sposobu na unikanie problemów w przyszłości.

 

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób uczestniczących w procesach rozwiązywania problemów w firmach, a w szczególności do pracowników działów jakości, produkcji, logistyki oraz utrzymania ruchu. W szkoleniu powinny uczestniczyć zarówno osoby odpowiedzialne za organizację pracy zespołów rozwiązywania problemów jak i ich faktyczni uczestnicy.

Czas trwania:
  •  2 dni (16 godzin dydaktycznych)