Zakres szkolenia: |
- Historia rozwoju pojęcia Jakości i Systemów Zarządzania
- Rozwój norm serii ISO 9000
- System Głębokiej wiedzy Deminga
- Podstawowe definicje - podejście procesowe a norma ISO 9001
- Koncepcja podejścia procesowego
- Definiowanie procesu – opisy procesów, mapy procesów - interakcje między procesami, klasyfikacja procesów – główne, zarządcze, pomocnicze
- Zarządzanie strategiczne – upowszechnianie Misji, Wizji i Celów Jakości w organizacji
- Orientacja na tworzenie mierników, wyznaczanie celów i analiza trendów
- Wdrażanie podejścia procesowego w przedsiębiorstwie
- Omówienie wymagań normy ISO 9001
|
Uczestnicząc w szkoleniu:
|
- Zapoznanie z założeniami normy ISO 9001
- Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu
- Zapoznanie z miejscem poszczególnych wymogów ISO 9001 na mapie procesów firmy
- Zrozumienie konieczności dokumentowania wyników procesów w optymalnym zakresie
|
Adresaci szkolenia:
|
- Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób od pełnomocników ds. systemu zarządzania jakością, przez właścicieli procesów/menadżerów, audytorów wewnętrznych, po specjalistów wszystkich obszarów organizacyjnych
|
Czas trwania: |
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)
|