Zakres szkolenia:
  • Historia rozwoju pojęcia Jakości i Systemów Zarządzania
  • Rozwój norm serii ISO 9000
  • System Głębokiej wiedzy Deminga
  • Podstawowe definicje - podejście procesowe a norma ISO 9001
  • Koncepcja podejścia procesowego
  • Definiowanie procesu – opisy procesów, mapy procesów - interakcje między procesami, klasyfikacja procesów – główne, zarządcze, pomocnicze
  • Zarządzanie strategiczne – upowszechnianie Misji, Wizji i Celów Jakości w organizacji
  • Orientacja na tworzenie mierników, wyznaczanie celów i analiza trendów
  • Wdrażanie podejścia procesowego w przedsiębiorstwie
  • Omówienie wymagań normy ISO 9001

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Zapoznanie z założeniami normy ISO 9001
  • Nabycie umiejętności interpretacji poszczególnych wymogów standardu
  • Zapoznanie z miejscem poszczególnych wymogów ISO 9001 na mapie procesów firmy
  • Zrozumienie konieczności dokumentowania wyników procesów w optymalnym zakresie

 

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób  od pełnomocników ds. systemu zarządzania jakością, przez właścicieli procesów/menadżerów, audytorów wewnętrznych, po specjalistów wszystkich obszarów organizacyjnych

 

Czas trwania:
  • 2 dni (16 godzin dydaktycznych)