Zakres szkolenia:
  • Podstawowe pojęcia i definicje - wada, producent, odpowiedzialność
  • Pozycja konsumenta a wyrób niebezpieczny
  • Struktura prawodawstwa Unii Europejskiej a wyrób niebezpieczny
  • Obszar regulowany i nieregulowany
  • Dyrektywy starego i nowego podejścia
  • Wymagania ogólne dotyczące bezpieczeństwa produktu oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny
  • Obrona producenta przed ponoszeniem odpowiedzialności
  • Elementy systemu zarządzania jakością jako ochrona przed skutkami wadliwości wyrobu
  • Zakład produkcyjny jako klient – odpowiedzialność dostawców
  • Organy nadzoru nad rynkiem i ich prawa
  • Prawodawstwo krajowe a wymogi Unii Europejskiej
  • Mechanizmy systemu zarządzania jakością zwiększające bezpieczeństwo produktu
Uczestnicząc w szkoleniu:
  • Zrozumiesz koncepcję praw konsumenta.
  • Poznasz przepisy odnoszące się do odpowiedzialności producenta za wyrób niebezpieczny.
  • Dowiesz się, jak planować system zarządzania, aby zminimalizować ryzyko wytworzenia wyrobu niebezpiecznego.
  • Dowiesz się, do jakich działań jest zobowiązany przedsiębiorca w przypadku wykrycia wyrobu niebezpiecznego.
  • Dowiesz się, jakie czynniki mogą zmniejszyć odpowiedzialność producenta.
  • Poznasz różnice w podejściu do odpowiedzialności za wyrób w różnych krajach świata.

 

Adresaci szkolenia:
  • Szkolenie jest skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie organizacją na każdym poziomie menadżerskim, a w szczególności do osób pełniących funkcję pełnomocnika ds bezpieczeństwa produktu.

 

Czas trwania:
  • 1 dzień (6 godzin dydaktycznych)