Zakres szkolenia:
  • Ocena efektywności i skuteczności procesów - orientacja na tworzenie mierników
  • Podejście procesowe a audyt
  • Podstawowe zasady efektywnego i skutecznego audytowania
  • Audytowanie zgodnie z wytycznymi normy ISO 19011
  • Wymagania w stosunku do kwalifikacji audytorów
  • Przygotowanie audytu - zasady organizacji audytów
  • Techniki audytowania ze szczególnym uwzględnieniem audytowania procesowego
  • Zapisy i dokumentowanie audytów
  • Poaudytowe działania korygujące, zapobiegawcze i doskonalące
  • Definiowanie odpowiedzialności i nadzór nad realizacją działań poaudytowych
  • Badanie skuteczności działań poaudytowych
  • Ciągłe doskonalenie systemu jako efekt dobrego audytu - audytowanie zgodnie z filozofią PDCA
  • STUDIUM PRZYPADKU: scenka audytowa połączona z identyfikacją i opisem niezgodności
  • STUDIUM PRZYPADKU: audytowanie prawidłowości postępowania reklamacyjnego na bazie wybranego przykładu organizacji
  • Test końcowy
  • Podsumowanie i wnioski

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Zrozumiesz wymagania normy ISO 9001 w odniesieniu do procesu audytowego
  • Poznasz korzyści wynikających z prawidłowo zrealizowanego procesu audytowego i nadzorowania działań poaudytowych
  • Poznasz wymagania wobec audytorów
  • Nauczysz się różnych technik audytowania z naciskiem na audytowanie procesowe

 

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do audytorów wewnętrznych organizacji

 

Czas trwania:
  • 2 dni (16 godzin dydaktycznych)