Zakres szkolenia:
  • Wprowadzenie do wymagań BMW Group w świetle norm IATF: 16949:2016 oraz VDA
    • Wymagania BMW do specyfikacji IATF: 16949:2016
    • „Lastenheft” jako podstawowa specyfikacja techniczna
    • LSV czyli źródło specyficznych wymagań BMW
  • Zarządzanie projektem:
    • charakterystyka faz projektowych na podstawie BMW flayer (od BBG do seryjnej produkcji)
    • wymagania jakościowe na poszczególną fazę projektową
    • dodatkowe wymagania dla poszczególnych milestonach (status części, Cpk, gotowość procesu itd.)
    • interpretacja planu projektu na podstawie „STPPP„
  • Statystyczne sterowanie procesem na podstawie GS 98000 (VDA 5)
    • wymagania stawiane zdolnością procesowym (Cm;Cmk / Pp;Ppk / Cp;Cpk)
    • analiza systemów pomiarowych (MSA / R&R)
  • PPAP na portalu klienta według specyfikacji VDA volume 2
    • fazy PPAP
    • charakterystyka dokumentów oraz procesu na portalu IPQ
  • Zarządzanie reklamacjami w bazie TQP (Part Quality Production and Logistics):
    • Proces eliminacji problemu bazując na standardzie GS 95015
    • Metodologia tworzenia raportu 8D oraz jego punktacja
    • Charakterystyka platformy TQP (wyszukiwanie reklamacji, raportów CR oraz sprawdzianie poziomów PPM)
  • Omówienie formularzy i dokumentacji klienta:
    • GS 90017 - Ciągła walidacja niezawodności produktu w fazie produkcji seryjnej
    • GS 91008 – FMK
    • GS 91001/2/4 – Oznakowanie wyrobów
  • Zarządzanie dostawcami na podstawie bazy LPKM
  • Platformy wspomagające kontakt, wymianę plików oraz informacji (TEREG, PARS II, PANAMA)
    • archiwizacja plików na platformie PARS II
    • wyszukiwanie aktualnych specyfikacji BMW na platformie TEREG
    • wymiana plików między dostawcą, a BMW na platformie PANAMA
  • Rekwalifikacja produktu i procesu zgodnie z GS 90018-1/2
  • Audit produktu i procesu w kontekście wymagań klienta (PZS – Process Series)
  • Supplier Warranty Status -zasady zarządzania serwisem i reklamacjami

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Poznasz wymagania specyficzne BMW obowiązujące dostawców przemysłu motoryzacyjnego.
  • Poznasz oczekiwania BMW w zakresie procesu komunikacji między klientem a dostawcą.
  • Zrozumiesz, jak skutecznie implementować te wymagania w systemach zarządzania swojej organizacji. 

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie adresowane jest dla inżynierów, platform projektowych, zespołów audytujących oraz właścicieli poszczególnych procesów w organizacji.
Czas trwania:
  • 2 dni (14 godzin dydaktycznych)