Cele szkolenia:
- Zapoznanie z procesami planowania (PPR) wg wymagań FCA od fazy sourcingowej do fazy weryfikacji procesu (VP)
- Przygotowanie do przeprowadzanie audytu procesu (Process Audit - PA) od fazy weryfikacji procesu do bieżącej produkcji
- Przedstawienie zasad budowania jakości wyrobu od fazy uruchomieniowej aż do bieżącej produkcji
- Pokazanie praktycznych powiązań pomiędzy etapami wdrażania nowych wyrobów opartych o case studies.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do PPA.
2. PPA – Process Planning and Audit: - Fazy wykonywania - Scoring - Timing oraz Kamienie Milowe
3. Kompleksowe omówienie wymagań formularza PPA Sekcja 1 - Projektowanie Części
- 1A - Pakiet sourcingowy & Przegląd techniczny
- 1B - Design FMEA
- 1C – Model projektu & zwolnienie projektu
- 1D – charakterystyki specjalne
- 1E - Zarządzanie zmianą
Sekcja 2 – Rozwój procesu
- 2A -Program Management & Timing
- 2B –Flow Chart
- 2C – PFMEA
- 2D – Rozwój narzędzi oraz części pilotażowe
- 2E – Rozwój podkomponentów
Sekcja 3 – Kontrola Procesu
- 3A – Plan Kontroli
- 3B – Kontrole na wejściu oraz Audyt Wyrobu Gotowego
- 3C - Error & Mistake Proofing
- 3D – Sprawdziany i narzędzia pomiarowe
- 3E – Safe Launch Plan
Sekcja 4 – Kontrola Procesu
- 4A – Monitorowanie Procesu
- 4B – Audyt warstwowy procesu (LPA)
- 4C – Charakterystyki Bezpieczeństwa i Report
- 4D – Zatwierdzenie pierwszej dobrej sztuki
Sekcja 5 – Operacje
- 5A – Instrukcje Stanowiskowe
- 5B – Utrzymanie Ruchu
- 5C – Przeróbki / Naprawy
- 5D – Szkolenia
- 5E - Przepisy BHP
Sekcja 6 – Logistyka
- 6A – Przemieszczanie materiału
- 6B - Traceability i Identyfikacja części
- 6C – Opakowanie
- 6D - Sekwencyjna Dostawa Części (SPD)
- 6E – CAPMAN
Sekcja 7 – Weryfikacja
- 7A – Wolumen, wydajność, PDR
- 7B – Wydajność procesu i zdolność (z angielskiego: process performance and capability)
- 7C – Audit SQE (z angielskiego: SQE Audit)
- 7D – Zatwierdzenie pod-komponentów
- 7E – Coroczne Zatwierdzenie/Okresowa Recertyfikacja
Sekcja 8 – Systemy jakości
- 8A - Zarządzanie Częściami Niezgodnymi/Działania korygujące
- 8B – Zarządzanie poddostawcami
- 8C - Lessons Learned
- 8D – Gwarancja
- 8E - Certyfikaty Jakości & Przechowywanie dokumentacji
Sekcja 9 – Pełne zatwierdzenie
- 9A – Planowanie Badań Autokwalifikacyjnych (AQF)
- 9B – Planowanie Testów Integracyjnych (PI)
- 9C – Planowanie montowalności oraz Benestare (PPAP zakładu klienta)
- 9D - IMDS
Ćwiczenia: W celu utrwalenia wiedzy uczestników szkolenia dla każdej sekcji (1-9) wymagań będzie przedstawiana część praktyczna w formie case studies symulujące punkty otwarte z audytów PPR oraz PA.
|
- poznasz prawidłowe zasady interpretacji wymagań z formularza PPA podczas przeprowadzania PPR’a oraz audytu procesu PA,
- dowiesz się, które normy FCA/AIAG/ISO są dokumentami odniesienia w przypadku audytu przeprowadzanego przez FCA SQE (dla PPR oraz PPA),
- dowiesz się, które dokumenty są potrzebne do uzyskania przez zakład produkcyjny dostawcy od inżynieringu organizacji, w celu optymalizacji wymagań dla procesu produkcyjnego w docelowej lokalizacji oraz dla produkowanego wyrobu,
- zrozumiesz powiązania między poszczególnymi osobami w strukturach FCA, które pomoże w poprawie komunikacji między organizacją, a klientem finalnym,
- dowiesz się, jak oceniać poszczególne punkty audytowe w fazie uruchomieniowej od sourcingu do VP przy użyciu PPR oraz od fazy VP do bieżącej produkcji przy użyciu PA.
Ponadto uczestnik dowie się:
- jakie są możliwości negocjacji z klientem punktów otwartych z audytu FCA SQE, w celu ich deeskalacji,
- dlaczego poprzez uczestnictwo w spotkaniach Process Planning Review reprezentanta z zakładu produkcyjnego można zminimalizować problemy w dalszym uruchomieniu projektu,
- na co zwracać szczególną uwagę podczas współpracy z zakładami klienta zlokalizowanymi w Europie,
- jakie fazy uruchomieniowe występują w terminologii FCA oraz co musi być sfinalizowane w każdej z nich po stronie dostawcy oraz zakładu klienta,
- kto jest odpowiedzialny za rozwój projektu oraz konsekwencje w przypadku problemów projektowych – codesign.
Korzyści dla przedsiębiorstwa - praktyczna znajomość wymagań klienta w odniesieniu do Process Planning and Audit, która wpłynie pozytywnie na:
- długofalowe budowanie relacji zarówno z FCA SQE jak i działem jakości zakładu klienta,
- poprawa komunikacji między dostawcą a inżynieringiem klienta,
- skrócenie czasu otrzymania pełniej kwalifikacji wyrobu (AQF, PI) oraz procesu produkcyjnego (PA),
- skrócenie czasu przy przyznawaniu pozytywnego Benestare przez zakład klienta, dzięki czemu będzie możliwe uzyskanie zwrotu części kosztów zainwestowanego w oprzyrządowanie po stronie dostawcy.
|