Zakres szkolenia:

Program szkolenia:

  • eSupplierConnect – podstawowy portal dostawcy
    • Omówienie portalu
    • Wystawianie próśb (ticketów) o dostęp do nowych portali

  • MaPS - portal APQP:
    • prowadzanie odstępstw z omówieniem osób kontaktowych z FCA, które muszą je zatwierdzić.
    • Weryfikacja IMDS’a
    • Weryfikacja wprowadzonych PA, PDR, PPR
    • Weryfikacja statusów dla:
      • Badań autokwalifikacyjnych dostawcy – AQF
      • Badań przeprowadzonych w laboratorium FCA – próby integratywne PI
      • PPAP zakładu klienta – Benestare BE
      • Off Tool Off Process – finalny proces w finalnej lokalizacji. Punkt startowy dla zakładu klienta w odniesieniu do zamawiania wzorców pod próby PPAP od dostawcy.
    • Pełna Kwalifikacja – kiedy jest przyznana i jak ją zweryfikować.
  • Supply Quality Performance – portal dot. zarządzania reklamacjami 0-km i dla części zamiennych:
    • Omówienie normy 08018
    • Omówienie wymagań dot. Wytycznych dla przyznawania punktów karnych dla dostawców (Bid List Rules)
    • Praktyczne omówienie bazy danych SQP
    • Wprowadzanie certyfikatów oraz osób kontaktowych
    • Tworzenie raportów oraz Bid List
    • Uwagi praktyczne przy wprowadzania raportów 8D oraz Cross-out’ów
    • Omówienie wskaźników oraz wskaźników wstępnych pre-bolli
    • Omówienie Kosztów Ciągnionych za selekcje przeprowadzane w zakładzie klienta
    • Omówienie informacji dot. Audytu Zrównoważonego Rozwoju

  • beSTandard – portal dot. norm FCA:
    • Wyszukiwanie norm
    • Ustawianie news lettera (automatyczne powiadomienie o aktualizacjach norm)
    • Wytyczne, z kim się kontaktować odnośnie wygaśnięcia rocznej autoryzacji
    • W jaki postępować w celu dekodingu plików ppdf.

UWAGA: W celu przeprowadzenia praktycznych ćwiczeń dotyczących obsługi powyższych portali rekomenduje się, aby uczestnicy szkolenia posiadali dostęp do portali SQP i/lub MaPS.

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • poznasz zasady obsługi portalu reklamacji klienta SQP (Supply Quality Performance) łącznie z wprowadzeniem certyfikatów, pisaniem raportów 8D, wprowadzaniem prośby o anulowanie wskaźnika (Cross-out Request / Depenamento), tworzeniem raportów oraz Bid List,
  • dowiesz się, jak obsługiwać portal APQP klienta MaPS łącznie z weryfikacją planów badań AQF, statusem prób integratywnych, statusem Benestare, PA, PPR, PDR, IMDS.
  • zdobędzie wiedzę, jak wypełniać odstępstwo w systemie MaPS oraz jak weryfikować jego status,
  • dowiesz się, jak wyszukiwać normy klienta na jego portalu.

Adresaci szkolenia:

  • Inżynierowie Jakości, Inżynierowie Jakości Klienta, Inżynierowie Zapewnienia Jakości, Project Managerzy, Program Managerzy zaangażowani we współpracę z klientem Fiat.

 

Czas trwania:
  • 1 dzień (8 godzin dydaktycznych)