Zakres szkolenia:
  • VDA 6.2 + ISO9001:2015 – omówienie idei zmian

  • Zakres standardu VDA 6.2, powołania normatywne, terminy i definicje

  • Kontekst organizacji

    • Zrozumienie organizacji i jej kontekstu dla usługodawstwa w przemyśle motoryzacyjnym

    • Zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych usługami

    • Działania marketingowe usługodawców

    • Zakres systemu zarządzania jakością - wymagania specyficzne klientów jako element systemu zarządzania jakością; omówienie kluczowych aspektów wymagań podręczników referencyjnych – jak VDA 6.3

    • System zarządzania jakością - zwiększony nacisk na podejście procesowe wg normy ISO9001, Koncepcja Motoryzacyjnego Podejścia Procesowego APA

  • Przywództwo – zaangażowanie kierownictwa, polityka, role organizacyjne, odpowiedzialność i uprawnienia

    • Procesy i odpowiedzialności do zdefiniowania przez najwyższe kierownictwo

  • Planowanie – ryzyka i szanse, plany awaryjne dla dostawców usług, cele jakościowe i działania w celu ich osiągnięcia

  • Wspomaganie – zasoby ludzkie, infrastruktura, środowisko dla dostarczania usług, zasoby do monitorowania i pomiarów, kompetencje, świadomość, komunikacja, zarządzanie dokumentacją i wiedzą organizacji

  • Operacje – Planowanie, rozpoznanie wymogów klienta, projektowanie, nadzór nad zewnętrznie dostarczanymi procesami, produktami i usługami, realizacja usług, zwalnianie usługi, nadzór nad niezgodnymi wyjściami

  • Ocena rezultatów - Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena – Ocena satysfakcji klienta, Audyty wewnętrzne, Przegląd zarządzania

  • Doskonalenie - Niezgodności i działania korygujące, Ciągłe doskonalenie

  • Podsumowanie szkolenia, dyskusja, uwagi

Uczestnicząc w szkoleniu:
  • Poznasz wymagania dla usługodawców w przemyśle motoryzacyjnym wg VDA 6.2
  • Nabędziesz umiejętność interpretacji poszczególnych wymagań VDA 6.2 i przekładania ich na elementy Systemu Zarządzania Jakością
  • Zrozumiesz powiązania wymagań VDA 6.2 i VDA 6.3 w kwestii audytu procesu dostarczania usług
  • Zrozumiesz konieczność dokumentowania wyników dostarczania usług w optymalnym zakresie
  • Poznasz zasady i wymagania audytowania systemu i procesu dostarczania usług

 

Adresaci szkolenia:
  • Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób pracujących w przemyśle motoryzacyjnym w branży dostarczania usług od pełnomocników ds. systemu zarządzania jakością , przez właścicieli procesów/menadżerów, audytorów wewnętrznych i drugiej strony audytujących dostawców usług, po specjalistów wszystkich obszarów organizacyjnych

 

Czas trwania:
  •  2 dni po 8 godzin dydaktycznych.