-
VDA 6.2 + ISO9001:2015 – omówienie idei zmian
-
Zakres standardu VDA 6.2, powołania normatywne, terminy i definicje
-
Kontekst organizacji
-
Zrozumienie organizacji i jej kontekstu dla usługodawstwa w przemyśle motoryzacyjnym
-
Zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych usługami
-
Działania marketingowe usługodawców
-
Zakres systemu zarządzania jakością - wymagania specyficzne klientów jako element systemu zarządzania jakością; omówienie kluczowych aspektów wymagań podręczników referencyjnych – jak VDA 6.3
-
System zarządzania jakością - zwiększony nacisk na podejście procesowe wg normy ISO9001, Koncepcja Motoryzacyjnego Podejścia Procesowego APA
-
Przywództwo – zaangażowanie kierownictwa, polityka, role organizacyjne, odpowiedzialność i uprawnienia
-
Planowanie – ryzyka i szanse, plany awaryjne dla dostawców usług, cele jakościowe i działania w celu ich osiągnięcia
-
Wspomaganie – zasoby ludzkie, infrastruktura, środowisko dla dostarczania usług, zasoby do monitorowania i pomiarów, kompetencje, świadomość, komunikacja, zarządzanie dokumentacją i wiedzą organizacji
-
Operacje – Planowanie, rozpoznanie wymogów klienta, projektowanie, nadzór nad zewnętrznie dostarczanymi procesami, produktami i usługami, realizacja usług, zwalnianie usługi, nadzór nad niezgodnymi wyjściami
-
Ocena rezultatów - Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena – Ocena satysfakcji klienta, Audyty wewnętrzne, Przegląd zarządzania
-
Doskonalenie - Niezgodności i działania korygujące, Ciągłe doskonalenie
-
Podsumowanie szkolenia, dyskusja, uwagi
|