Zakres szkolenia:
  • WYMAGANIA:
    • Źródła wymagań w motoryzacji - wprowadzenie
    • Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów
    • Specyficzne wymagania klienta PSA w powiązaniu ze specyfikacją IATF 16949:2016
    • AQF – koncepcja zapewnianie jakości dostawców
    • SQM – Supplier Quality Manual – Podręcznik dostawcy
    • MLP – Supplier Logistic Manual
    • MRF - Suppliers Relation Management
  • KLASYFIKACJA DOSTAWCY QIP
    • NSA – New Supplier Assesment – Analiza potencjału
    • PCPA – Audyt procesu produkcyjnego wg PSA
    • PCAT – Potwierdzenie wydajności
    • QSB+ - audyt systemu i certyfikacja dostawcy
  • ROZWÓJ PROJEKTU
    • Grille APQP - Kroki i kamienie milowe w APQP wg. Metodologii PSA
    • 01276_15_00083 PPAP Approval – proces zatwierdzania części
    • Analiza ryzyka w projekcie – FMEA – wymagania specyficzne klienta
    • Zarzadzanie charakterystykami specjalnymi – koncepcja CTF/CSE
    • Plan kontroli a PCP – co dostawca powinien wiedzieć
  • WSPÓŁPRACA Z KLIENTEM
    • GP12 – kontrola wzmocniona – kiedy i jak efektywnie ją wdrożyć
    • GP5+ : efektywne rozwiązywanie problemów wg. Metodologii PSA
    • DTI_DQI08_0020: zarządzanie zmianą - FETE , klasyfikacja zmian wg PSA, kiedy klient musi być włączony w zatwierdzanie procedura 01276_09_00685 - dopuszczenia specjalne / odstępstwa
    • Monitorowanie Jakości Dostawców:
      • Portal B2B – wprowadzenie, główne aplikacje w praktyce (SPOT, AMADEUS, PLM, DOCINFO, MACSI, MADIG)
      • Bidlista - Omówienie reguł dla oceny jakościowej dostawców
      • Rodzaje i klasy reklamacji wraz z wpływem na bidlistę, zrozumienie wymagań klienta do PACT/PAMT
      • 23 01272_14_00013 – proces reklamacji gwarancyjnych
      • 18A 01272_07_00279 – Identyfikacja i identyfikowalność
    • Layered Process Audits (LPA) – Audyty Warstwowe – dobre praktyki wdrożenia dla PSA
    • Reverse FMEA – praktyczny sposób implementacji
    • CQI – audyty procesów specjalnych
  • ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI KRYTYCZNYMI
    • Proces eskalacji w grupie PSA
    • Controlled Shipping CS1, CS2
    • SM (Supplier Monitored) a CM (Customer Monitored) - zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw
 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Zrozumiesz specyficzne wymagania klienta PSA do specyfikacji IATF 16949
  • Poznasz sposób w jaki PSA kwalifikuje i ocenia swoich dostawców
  • Poznasz narzędzia komunikacji, rozwoju projektu i rozwiązywania problemów wymagane przez PSA
  • Poznasz podstawowe funkcje i aplikacje portalu B2B klienta

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy firm dostarczających lub aspirujących do bycia dostawcą dla grupy PSA z działów jakości, produkcji, inżynierii, logistyki i zarządzania projektem
  • Audytorzy wewnętrzni
  • Osoby odpowiedzialne za bezpośrednią komunikację z klientem

 

Czas trwania:
  • 2 dni (16 godzin dydaktycznych)