Zakres szkolenia:
  • Wymagania ISO/TS 16949 o CSR-ach
  • Wymagania pozostałych podręczników rynku motoryzacyjnego a CSR-y (APQP, PPAP, FMEA)
  • Czym są wymagania specyficzne klienta (CSR)
  • Rodzaje wymagań CSR - wymagania globalne i szczegółowe
  • Gdzie szukać wymagań CSR
  • Zarządzanie CSR w organizacji
    • dostosowywanie SZJ do wymagań klientów
    • rozdział odpowiedzialności za realizację wymagań klientów w organizacji
    • zapewnianie aktualności CSR w strukturze dokumentacyjnej
    • zapewnianie uwzględniania CSR w procesie projektowania i realizacji wyrobu
    • komunikacja z klientem
  • Odpowiedzialność przed klientem - jak zapewnić maksymalną zgodność z wymaganiami specyficznymi klienta i zabezpieczyć się przed negatywnymi konsekwencjami niedopatrze
 

Dzień 2

  • Omówienie CSR-ów wybranych klientów

1. GM

  • General Motors Global Purchasing and Supply Chain / Global Supplier Quality
  • Wraz z omówieniem procedur GMW 15049/GM 1927/ GP-5/ GP-8/ GP-9/ GP-10/ GP-11/ GP-12/GM1797


2. VW

  • Formel Q Konkret / 3rd edition
  • Formel Q Integral - Qualification program New Parts
  • Formel Q Capability -Quality Capability Suppliers Assesments Guidelines
  • Quality Documentation for pre-series phase


3. FORD

  • Ford Motor Company Customer-Specific Requirements for use with ISO/TS 16949
  • Global phased PPAP

 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Wyjaśnienie, czym są specyficzne wymagania klientów tzw. CSR-y
  • Zrozumienie ważności CSR-ów w całej przestrzeni organizacji
  • Wyjaśnienie, czym są specyficzne wymagania klientów tzw. CSR-y
  • Przedstawienie korzyści z wdrożenia CSR-ów
  • Wyjaśnienie istoty CSR-ów jako jednego z kluczowych elementów w procesie zarządzania projektem
  • Nabycie umiejętności analizy CSR-ów oraz przełożenia ich na organizację

 

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących z wymaganiami klientów rynku motoryzacyjnego na wszystkich szczeblach organizacji

 

Czas trwania:
  • 2 dni (16 godzin dydaktycznych)