Zakres szkolenia:

Celem szkolenia jest omówienie możliwości digitalizacji procesów jakościowych oraz zapoznanie uczestników z systemami CAQ (Computer Aided Quality) i obszarami ich zastosowań. W trakcie szkolenie zostaną również przedstawione propozycje jak skutecznie wdrażać CAQ i tym samym poprawiać obszary organizacji odpowiedzialne za jakość.

  • Digitalizacja procesów jakościowych
  • Jakość wspomagana komputerowo - CAQ
  • Przykładowe obszary zastosowania CAQ
  • Integracja danych jakościowych
  • Wizualizacja informacji jakościowej
  • Charakterystyka procesu kontroli
  • Definicja systemu pomiarowego
  • Rodzaje badań i charakterystyk jakościowych
  • Przyrząd pomiarowe i przyrządy atrybutywne
  • Digitalizacja i automatyzacja czynności kontrolnych
  • Zapisy jakościowe
  • Elementy Industry 4.0
  • Cykl PDCA w CAQ
  • Przykład wdrożenia CAQ na wydziale produkcyjnym w branży motoryzacyjnej
  • Przykład wdrożenia CAQ w laboratorium badawczo-wzorcującym
  • Systemy CAQ a narzędzia jakości
  • Przepis jak zbudować i wdrożyć CAQ
  • Analiza SWOT dla digitalizacji obszaru jakości
  • Podsumowanie szkolenia

ĆWICZENIA: Podczas szkolenia przewidziane są pomiary z użyciem specjalistycznego wyposażenia (profilometr). Ćwiczenia są wykonywane na różnych materiałach i powierzchniach, odzwierciedlających typowe problemy występujące w pomiarach chropowatości.
 

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Dowiesz się jak digitalizacjować i automatyzować działania jakościowe.
  • Uświadomisz sobie korzyści wynikające z pozyskiwania informacji o procesach w odpowiednim czasie.
  • Zrozumiesz korzyści jakie można osiągnąć z cyfryzacji działań w obszarze jakości.
  • Dowiesz się jak wizualizować i integrować informacji o jakości.
  • Poznasz skuteczny przepis na wdrożenie CAQ w firmie.
  • Dowiesz się, jak przeprowadzić analizę SWOT zastosowania nowych technologii w organizacji.
  • Zrozumiesz, jak dobierać i konfigurować wyposażenie kontrolno-pomiarowe do celów cyfryzacji jakości.
  • Zrozumiesz jak przygotować organizację na zmiany w zakresie cyfryzacji.
  • Podniesiesz umiejętności w gromadzeniu i analizowaniu danych jakościowych.

 

Adresaci szkolenia:

  • Kierownicy działów jakości, inżynierowie jakości, inżynierowie procesu, mistrzowie, liderzy, brygadziści, metrolodzy, inspektorzy jakości, pracownicy zaangażowani w działania jakościowe.

 

Czas trwania:
  • 2  dni (14 godzin dydaktycznych)