Zakres szkolenia:
  • Realizacja pierwszego "domu jakości":
    • ustalenie kto jest klientem zewnętrznym oraz jego potrzeb i wymagań.
    • ustalanie wartościowania preferencji klientów.
    • przeprowadzenie analizy konkurencji.
    • ustalenie aktualnych poziomów zadowolenia klientów.
    • określenie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu.
    • porównanie wymagań technicznych z produktami konkurencji.
    • ocena klienta naszego produktu w porównaniu do konkurencji pod kątem wymagań odbiorcy.
    • opracowanie wartości korelacji pomiędzy charakterystykami.
    • określenie korelacji ujemnej między cechami technicznymi.
    • wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy pierwszego "domu jakości".
  • Realizacja drugiego "domu jakości":
    • przepisanie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu.
    • określenie charakterystyk części i zespołów.
    • wyznaczenie korelacji między tymi dwiema charakterystykami i obliczenie wag absolutnych, stopnia korelacji.
    • określenie korelacji ujemnej między charakterystykami części i zespołów.
    • wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy drugiego "domu jakości".
  • Realizacja trzeciego "domu jakości":
    • przepisanie charakterystyk części i zespołów.
    • określenie charakterystyk procesów.
    • wyznaczenie korelacji między tymi dwiema charakterystykami i obliczenie wag absolutnych, stopnia korelacji.
    • określenie korelacji ujemnej między charakterystykami procesów.
    • wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy trzeciego "domu jakości".
  • Realizacja czwartego "domu jakości":
    • przepisanie charakterystyk procesów.
    • określenie charakterystyk kontroli na produkcją.
    • wyznaczenie korelacji między tymi dwiema charakterystykami i obliczenie wag absolutnych, stopnia korelacji.
    • określenie korelacji ujemnej między charakterystykami kontroli nad produkcją.
    • wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy czwartego "domu jakości".
Uczestnicząc w szkoleniu:
  • Poznasz co to jest QFD i dlaczego warto je wdrażać w Twojej firmie.
  • Dowiesz się jak najlepiej przygotować wdrożenie.
  • Dowiesz się w jak dobierać grupy i organizować sesje ABCD Suzuki.
  • Poznasz kierunek nowych wdrożeń zgodny z QFD.

 

Adresaci szkolenia:
  • kierownictwo przedsiębiorstw (zarząd, dyrekcja, właściciele firm),
  • pracownicy średniego i wyższego szczebla,
  • osoby z marketingu, jakości, produkcji, działów konstrukcyjno-technologicznych. 
Czas trwania:
  •  2 dni (16 godzin dydaktycznych).