Zakres szkolenia: |
- Realizacja pierwszego "domu jakości":
- ustalenie kto jest klientem zewnętrznym oraz jego potrzeb i wymagań.
- ustalanie wartościowania preferencji klientów.
- przeprowadzenie analizy konkurencji.
- ustalenie aktualnych poziomów zadowolenia klientów.
- określenie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu.
- porównanie wymagań technicznych z produktami konkurencji.
- ocena klienta naszego produktu w porównaniu do konkurencji pod kątem wymagań odbiorcy.
- opracowanie wartości korelacji pomiędzy charakterystykami.
- określenie korelacji ujemnej między cechami technicznymi.
- wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy pierwszego "domu jakości".
- Realizacja drugiego "domu jakości":
- przepisanie charakterystyk jakości w kategoriach cech technicznych wyrobu.
- określenie charakterystyk części i zespołów.
- wyznaczenie korelacji między tymi dwiema charakterystykami i obliczenie wag absolutnych, stopnia korelacji.
- określenie korelacji ujemnej między charakterystykami części i zespołów.
- wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy drugiego "domu jakości".
- Realizacja trzeciego "domu jakości":
- przepisanie charakterystyk części i zespołów.
- określenie charakterystyk procesów.
- wyznaczenie korelacji między tymi dwiema charakterystykami i obliczenie wag absolutnych, stopnia korelacji.
- określenie korelacji ujemnej między charakterystykami procesów.
- wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy trzeciego "domu jakości".
- Realizacja czwartego "domu jakości":
- przepisanie charakterystyk procesów.
- określenie charakterystyk kontroli na produkcją.
- wyznaczenie korelacji między tymi dwiema charakterystykami i obliczenie wag absolutnych, stopnia korelacji.
- określenie korelacji ujemnej między charakterystykami kontroli nad produkcją.
- wyznaczenie celów - wg metodyki SMART - płynących z wniosków, analizy czwartego "domu jakości".
|
Uczestnicząc w szkoleniu: |
- Poznasz co to jest QFD i dlaczego warto je wdrażać w Twojej firmie.
- Dowiesz się jak najlepiej przygotować wdrożenie.
- Dowiesz się w jak dobierać grupy i organizować sesje ABCD Suzuki.
- Poznasz kierunek nowych wdrożeń zgodny z QFD.
|
Adresaci szkolenia: |
- kierownictwo przedsiębiorstw (zarząd, dyrekcja, właściciele firm),
- pracownicy średniego i wyższego szczebla,
- osoby z marketingu, jakości, produkcji, działów konstrukcyjno-technologicznych.
|
Czas trwania: |
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych).
|